• Anonym (Jag)

    Varför lämnar jag inte han?

    Jag gjorde ett misstag för två tre år sen och utbytte några meddelande inklusive intima bilder med ett x. Aldrig någon mer otrohet sen dess. Vi kämpade på rejält med tre små barn också. Sen dess, har han utvecklat ett spelproblem han vägrar erkänna & anser sig ha rätt att spela för rätt mycket pengar för "jag försstört hans liv" han har slagit mig två gånger, senast en gång i maj för han trodde jag var otrogen igen. Varje gång jag försöker prata med han blicka framåt så blåser han upp sårar svär enormt mkt åt mig och jag blir rädd men aldrig så jag inte viker mig. Idag förvänta jag mig slag efter vårt andra bråk denna helg. Han spillde allt kaffe spotta på mig och välte nästam bordet. "Jag borde stå ut" VARRÖR STANNAR JAG?? ENBRT AV EKONOMISKA skäl ja. Men ändå!!! Jag bara kan inte ta steget, han sa hämta skilsmässopaappprena imorgon då svarade jag det får du själv göra.. han anser att Jag ska lämna dom. Jag LÄMNAR inte mina barn. Punkt. Vad fan gör jag? Jag behöver ingen kvinnojour. Jag är int rädd att han ska döda mig eller så, det är han för feg för.

  • Svar på tråden Varför lämnar jag inte han?
  • Anonym (Jag)
    Godisbuske skrev 2019-09-15 21:28:54 följande:

    För att du feg


    Ja så är det nog.
  • Anonym (Emma)

    Av vilka ekonomiska skäl? Han spelar ju bort pengar så där lär ju tryggheten i det försvinna.

    Förändringar är alltid skrämmande. Man vet inte vad som kan finnas där ute och det okända är skrämmande. Det gör att man stannar kvar i situationer man inte trivs i. Du måste samla mod. Börja med att hämta papperna du måste inte fylla i och ge honom direkt men hämta dem iaf. Ett steg i taget.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-15 21:41:20 följande:

    Av vilka ekonomiska skäl? Han spelar ju bort pengar så där lär ju tryggheten i det försvinna.

    Förändringar är alltid skrämmande. Man vet inte vad som kan finnas där ute och det okända är skrämmande. Det gör att man stannar kvar i situationer man inte trivs i. Du måste samla mod. Börja med att hämta papperna du måste inte fylla i och ge honom direkt men hämta dem iaf. Ett steg i taget.


    Jag menade mer ekonomisk att jag inte har ett jobb om tre mån dvs utan inkomst. Så jag blir orolig för boende räkningar etc. När man e två finns ju hans inkomst i värsta fall. Är nog mest rädd för att ta steget bara. Men jag mår så dåligt över att låta barnen växa upp i detta. Inte sunt för fem öre.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Jag) skrev 2019-09-15 21:48:04 följande:

    Jag menade mer ekonomisk att jag inte har ett jobb om tre mån dvs utan inkomst. Så jag blir orolig för boende räkningar etc. När man e två finns ju hans inkomst i värsta fall. Är nog mest rädd för att ta steget bara. Men jag mår så dåligt över att låta barnen växa upp i detta. Inte sunt för fem öre.


    Varför har du inget jobb om tre månader? Finns det inget jobb du kan ha tillfälligt ex inom äldrevården brukar dem ofta behöva.
  • Anonym (Jag)
    Drottningen1970 skrev 2019-09-15 21:53:20 följande:

    För att du inte bryr dig så mycket om dina barn?


    Du, dom är mitt allt men senaste tiden börjar bråken eskalera alldeles för mycket framför dom och just därför överväger jag starkt att hämta papperna imorogn. Jag bara känner mig feg. Dom är den enda anledningen till aTT jag ens lever.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-15 21:59:24 följande:

    Varför har du inget jobb om tre månader? Finns det inget jobb du kan ha tillfälligt ex inom äldrevården brukar dem ofta behöva.


    Jo visst kan jag hitta nåt. Men denna lgh är SÅ dyr!!! 12600kr kallhyra! Därav min panik. Jobbet är en annan historia orkar inte ta upp det. Men har generellt sätt lätt att få jobb. Bara mycket just nu
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Jag) skrev 2019-09-15 22:09:19 följande:

    Jo visst kan jag hitta nåt. Men denna lgh är SÅ dyr!!! 12600kr kallhyra! Därav min panik. Jobbet är en annan historia orkar inte ta upp det. Men har generellt sätt lätt att få jobb. Bara mycket just nu


    Det kommer alltid att vara mycket. Planera för att lämna, börja sök lägenhet nu så att du enkelt kan flytta ut. Skaffa ett jobb. Undvik din man så mycket du kan bråk tar bara energi. Låt han spela bort sina pengar om han nu så önskar.

    Det kommer aldrig att finnas ett bra tillfälle för att lämna om man fokuserar på alla hinder och problem. Att ha det som ursäkt för att inte lämna köper jag inte. Det finns dem som har lämnat i en värre sits än vad du är i.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-15 22:25:55 följande:

    Det kommer alltid att vara mycket. Planera för att lämna, börja sök lägenhet nu så att du enkelt kan flytta ut. Skaffa ett jobb. Undvik din man så mycket du kan bråk tar bara energi. Låt han spela bort sina pengar om han nu så önskar.

    Det kommer aldrig att finnas ett bra tillfälle för att lämna om man fokuserar på alla hinder och problem. Att ha det som ursäkt för att inte lämna köper jag inte. Det finns dem som har lämnat i en värre sits än vad du är i.


    Du har helt rätt. Okej jag vet vad jag måste göra. Även om det gör ont.
  • Barbro45

    Även om du inte ser det nu så har du tagit några stora steg på väg mot ett eget liv. Du vet vad du vill, du vet varför du vill det, du vet vilka de praktiska hindren är och framför allt du har här skrivit här. När man formulerar sig i skrift så blir allt mycket verkligare och inte bara tankar som snurrar runt i huvudet. Lycka till syster du kommer att klara detta trots de svårigheter och bakslag du kanske möter.

Svar på tråden Varför lämnar jag inte han?