• Mon 16 Sep 2019 07:42
    345 visningar
    10 svar
    10
    345

    Tips aktivitet

    Hej

    Jag behövde lite tips för aktiviteter eller sporter om man vill säga så till min son

    Han är 6.5 år han är i stort sett intresserad av allt och alltid nyfiken på saker o ting och ifrågasätter hela tiden saker omkring men han gillar inte vara ute han väljer helst att sitta hemma tv spel eller leker med sin lilla syster. Jag vill uppmuntra honom till någon aktivitet så han har annat se fram emot på sin Fritid. Vill bara säga att är han full igång kan han ha problem med fötterna då han får ont o inte kan stå på de. Detta är under utredning men viill ej de ska hindra honom.

  • Svar på tråden Tips aktivitet
  • Mon 16 Sep 2019 08:06
    #1

    Låter som han skulle gå på nåt vetenskapligt

  • Mon 16 Sep 2019 08:47
    #2

    Ja som vad är jätte dåligt på vad som finns som är bra. Han e typ en liten forskare i allt väldigt smart men behöver push istället för lämna de annars kmr hab nog vilja sitta hemma hela tiden

  • Mon 16 Sep 2019 08:55
    #3

    Det finns ju hur mycket roliga saker som helst, i alla fall här där vi bor. Många väljer någon bollsport som fotboll, innebandy eller hockey. Konståkning är rätt stort. Ridning. Dans. Dags för simskola kanske?

    Ska det inte vara någon sport så finns det scouter. Instrumentundervisning genom suzukimetoden finns ofta från den åldern. Eller sjunga i kör.

  • Mon 16 Sep 2019 08:56
    #4

    Kanske fågelskådning eller liknande?

  • Mon 16 Sep 2019 09:03
    #5
    yasso skrev 2019-09-16 07:42:06 följande:

    Hej

    Jag behövde lite tips för aktiviteter eller sporter om man vill säga så till min son

    Han är 6.5 år han är i stort sett intresserad av allt och alltid nyfiken på saker o ting och ifrågasätter hela tiden saker omkring men han gillar inte vara ute han väljer helst att sitta hemma tv spel eller leker med sin lilla syster. Jag vill uppmuntra honom till någon aktivitet så han har annat se fram emot på sin Fritid. Vill bara säga att är han full igång kan han ha problem med fötterna då han får ont o inte kan stå på de. Detta är under utredning men viill ej de ska hindra honom.


    Om han har ont i fötterna kan kanske simskola vara en idé.

    Jag kan inte komma på något som kan inspirera hans nyfikenhet utom scouter som någon nämnt men det kan innebära att man behöver kunna gå rätt långt. Klarar han att promenera utan problem så är scouterna både roligt och lärorikt. Jag gick själv från 7-11års ålder ungefär.
  • Mon 16 Sep 2019 10:16
    #6
    Giftskåneman skrev 2019-09-16 08:56:55 följande:

    Kanske fågelskådning eller liknande?


    Var är det ni bor någonstans vill även inte de ska vara långt ifrån oss då jag inte har körkort
  • Mon 16 Sep 2019 10:17
    #7

    Tack för alla tips ska kolla upp lite nätet funderar kanske börja med simning och sedan en Anna sport som han sär lite extra taggad för

  • Mon 16 Sep 2019 10:26
    #8
    yasso skrev 2019-09-16 10:16:20 följande:

    Var är det ni bor någonstans vill även inte de ska vara långt ifrån oss då jag inte har körkort


    Fågelskådarföreningar finns i nästa varje by
  • Mon 16 Sep 2019 10:31
    #9

    Finns ju lite mindre sporter som schack, skytte och bowling också som inte kräver lika mycket fysiskt men som är superkul om man gillar det. Jag hade gärna gått på skytte.

  • Mon 16 Sep 2019 10:31
    #10

    Samma musik om det finns något instrument han gillar och vill prova på. Trummor t.ex.

Svar på tråden Tips aktivitet