• Anonym (Klös)

    Katt som älskar att apportera

    Min katt älskar att leka apport. Hon kommer med en leksak i munnen och lägger framför fötterna. Sen vill hon att man slänger iväg den så hon kan fånga den och lämna tillbaka!

    Är det vanligt? Är det en bra stimulans för katten? Jag slänger den ofta så hon får böka lite för att hitta. Som jag tänker att en mus skulle göra.

  • Svar på tråden Katt som älskar att apportera
  • Anonym (Klös)

    Vad härligt!

    Min brors fd hade en katt som älskade att fånga pingisbollar i luften.

    Är era innekatter?

    Jag har bara haft utekatter hela mitt liv, och de har inte varit så mycket för lek med mig. Denna är innekatt.

  • Anonym (Ellie)
    Anonym (Klös) skrev 2019-09-16 08:56:08 följande:

    Vad härligt!

    Min brors fd hade en katt som älskade att fånga pingisbollar i luften.

    Är era innekatter?

    Jag har bara haft utekatter hela mitt liv, och de har inte varit så mycket för lek med mig. Denna är innekatt.


    Ja jag har sett det flera gånger innan. Kul!

    Innekatter får ju inte så mycket annan stimulans så de är ofta mycket mer intresserade av att leka med sin ägare. Så har det varit för mig också. :)
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Klös) skrev 2019-09-16 08:56:08 följande:

    Vad härligt!

    Min brors fd hade en katt som älskade att fånga pingisbollar i luften.

    Är era innekatter?

    Jag har bara haft utekatter hela mitt liv, och de har inte varit så mycket för lek med mig. Denna är innekatt.


    Min katt är både innekatt och utekatt. Vi bor på landet :)
  • flygrl
    Anonym (Klös) skrev 2019-09-16 08:40:25 följande:

    Min katt älskar att leka apport. Hon kommer med en leksak i munnen och lägger framför fötterna. Sen vill hon att man slänger iväg den så hon kan fånga den och lämna tillbaka!

    Är det vanligt? Är det en bra stimulans för katten? Jag slänger den ofta så hon får böka lite för att hitta. Som jag tänker att en mus skulle göra.


    Roligt och sött få höra om din och andras apporterande katter. Min katt bjuder gärna in till apportlek men tröttnar snart, lägger sig under fåtöljen eller annat skyddat ställe och tittar på när jag hanterar apportleksaken. Fast sött det med!
Svar på tråden Katt som älskar att apportera