• Tjoppa12

    Hjälp mig med lekar till fest!

    Ska ha en fest med jobbet på lördag, gruppen kommer vara indelad i fyra lag. 


    Jag har några lekar men behöver fler! 


    Kan någon komma med tips på laglekar,tävlingar, som passar inomhus på fest? :) 

  • Svar på tråden Hjälp mig med lekar till fest!
  • Ful Anka

    Jag håller med dig, Google är överreklamerat och helt värdelöst. Bättre att skapa en tråd på detta allvetande forum.


    This is my life and I don't care
  • Alexi

    En jättebra är att man ska testa doft och smaksinne. Jag var på en fest med fem stationer där man skulle gissa rätt. En tex kryddor, identifiera oregano, timjan, rosmarin. Eller liknande. Nästa station var tre sorters ostar. En station var tre sorters öl. Osv. Man kan ju ha svarsalternativ att välja mellan eller inte

  • Tjoppa12
    Ful Anka skrev 2019-09-16 09:13:03 följande:

    Jag håller med dig, Google är överreklamerat och helt värdelöst. Bättre att skapa en tråd på detta allvetande forum.


    Sitter inte helt leklös efter några timmars googlande men nu har jag gett upp. :)
  • Tjoppa12
    Alexi skrev 2019-09-16 09:21:13 följande:

    En jättebra är att man ska testa doft och smaksinne. Jag var på en fest med fem stationer där man skulle gissa rätt. En tex kryddor, identifiera oregano, timjan, rosmarin. Eller liknande. Nästa station var tre sorters ostar. En station var tre sorters öl. Osv. Man kan ju ha svarsalternativ att välja mellan eller inte


    Tack, kan man köra den i lag?  Väljer en från varje lag? :)
  • Ful Anka

    Man kan väl visa brösten så kan några sitta med nummerskyltar och hålla upp?


    This is my life and I don't care
  • Tjoppa12
    BurningDiamond skrev 2019-09-16 10:18:54 följande:

    Gäller det 5-åringar eller 50-åringar?


    5-åringar på jobbfest? Haha, vi alla är runt 20-25
  • Tjoppa12
    Ful Anka skrev 2019-09-16 10:22:04 följande:

    Man kan väl visa brösten så kan några sitta med nummerskyltar och hålla upp?


    Bra!! Den skriver jag upp
  • Elviram


    Dessa tycker jag verkar roliga om du förstår hur dem går till? Går nog att söka på klippet fanns många lekar där.
  • BurningDiamond
    Tjoppa12 skrev 2019-09-16 11:46:20 följande:
    5-åringar på jobbfest? Haha, vi alla är runt 20-25
    Jag kan ju inte veta om det är en fest med dagis eller en fest för banktjänstemän, eller hur?
  • Alexi
    Tjoppa12 skrev 2019-09-16 09:42:25 följande:

    Tack, kan man köra den i lag?  Väljer en från varje lag? :)


    Det är ju en samarbetsövning så ja, man kör i lag. Och alla i laget får ju smaka eller dofta.
  • nnnnnnnn

    Det är väl alltid lite kul med Quiz?


    Tex introtävling eller frågesport.

    Om man vill kan man tex göra en spellista i Spotify och köra intro på populära låtar från tex 2000-talet eller blandade årtal.
    Om man vill så delar man ut papper så man kan skriva ner svaren eller kör på förtryckt 1 x 2 med givna alternativ så ringar man in rätt svar eller kör man bara att den som ställer sig upp först får svara först så räknar någon poäng. Tror också att man genom någon app kan få fram mentometerknappar så det lag som trycker först på knappen får svara först, men vet ej hur man gör detta...

    Frågorna kan också vara av sådan art att man lär känna varandra bättre tex:
    Vem i ert lag:
    * kan vissla ljusaste tonen
    * har flest bokstäver om man lägger ihop alla i förnamn + efternamn (alla namnen) på legget/körkortet
    * har flest syskon
    * kan stå på händer längst (eller ett ben om man har ont om utrymme)
    * kan säga "Hej, vad heter du?" på flest språk.
    * har längst pekfinger
    * har jobbat längst på jobbet
    osv.
    Sen är det upp till bevis, varje lag skickar fram sin representant på varje fråga och bästa laget vinner poängen.

  • Tjoppa12
    BurningDiamond skrev 2019-09-16 14:44:27 följande:

    Jag kan ju inte veta om det är en fest med dagis eller en fest för banktjänstemän, eller hur?


    Det är en fest där alkohol kommer förtäras, vi äter god mat, ca 14-15 personer i åldrar mellan ..ja låt säga 20-30 år då. 50/50 tjejer killar. Kanske avslutar kvällen på krogen. Varken dagisbarn eller banktjänstemän kommer vara på plats. Känner du att du är mer med nu, på vad jag menar för slags fest? :)
  • Tjoppa12
    Elviram skrev 2019-09-16 11:49:41 följande:

    Dessa tycker jag verkar roliga om du förstår hur dem går till? Går nog att söka på klippet fanns många lekar där.


    Tack! Det där ska jag kolla in :D
  • Tjoppa12
    nnnnnnnn skrev 2019-09-16 18:10:31 följande:

    Det är väl alltid lite kul med Quiz?

    Tex introtävling eller frågesport.

    Om man vill kan man tex göra en spellista i Spotify och köra intro på populära låtar från tex 2000-talet eller blandade årtal.

    Om man vill så delar man ut papper så man kan skriva ner svaren eller kör på förtryckt 1 x 2 med givna alternativ så ringar man in rätt svar eller kör man bara att den som ställer sig upp först får svara först så räknar någon poäng. Tror också att man genom någon app kan få fram mentometerknappar så det lag som trycker först på knappen får svara först, men vet ej hur man gör detta...

    Frågorna kan också vara av sådan art att man lär känna varandra bättre tex:

    Vem i ert lag:

    * kan vissla ljusaste tonen

    * har flest bokstäver om man lägger ihop alla i förnamn + efternamn (alla namnen) på legget/körkortet

    * har flest syskon

    * kan stå på händer längst (eller ett ben om man har ont om utrymme)

    * kan säga "Hej, vad heter du?" på flest språk.

    * har längst pekfinger

    * har jobbat längst på jobbet

    osv.

    Sen är det upp till bevis, varje lag skickar fram sin representant på varje fråga och bästa laget vinner poängen.


    Tack så mycket, jag har ett musikquiz.. men ville ha såna här mindre lekar också. Tack!
Svar på tråden Hjälp mig med lekar till fest!