• ivovanon

    Vattniga flytningar eller fostervatten?

    Hej!


    Är gravid 20+2 och har den senaste veckan haft väldigt, väldigt vattniga flytningar. Det känns som jag är blöt hela tiden. Däremot rinner det inte genom trosorna. Min fråga är, hur vet man om det är flytning eller fostervatten som läcker? 

  • Svar på tråden Vattniga flytningar eller fostervatten?
  • Anonym (Fråga)

    Det är ju rätt vanligt att ha flytningar av olika slag.

    Har du luktat på dem? Fostervatten luktar rätt så speciellt. Annars kan du kolla med läkare/bm om du är orolig .

  • ivovanon

    De luktar ingenting. Har haft rikliga flytningar hela graviditeten som aldrig luktat, skillnaden nu är de väldigt rinniga.

  • Anonym (Fråga)
    ivovanon skrev 2019-09-16 10:34:08 följande:

    De luktar ingenting. Har haft rikliga flytningar hela graviditeten som aldrig luktat, skillnaden nu är de väldigt rinniga.


    Det brukar lukta rätt bra om det är fostervatten, men jag vill inte säga att det är/inte är.

    Jag hade nog rådfrågat vården bara för att. Hellre fråga 792 gånger för mycket än inte alls :)
  • Anonym (Anonym ET)

    Prova lägg i en binda. Vattnet kommer gå ner i bindan och göra den tung medans flygningar lägger sig uppe på.

  • ivovanon
    Anonym (Anonym ET) skrev 2019-09-16 11:19:32 följande:

    Prova lägg i en binda. Vattnet kommer gå ner i bindan och göra den tung medans flygningar lägger sig uppe på.


    Har haft en binda sen imorse nu men den blir  bara fuktig, antar att det inte är vatten då? Har aldrig använt binda förut så vet inte hur den blir av flytningar.
  • ivovanon

    Ingen mer som har tankar? Min barnmorska sa att det inte låter som tidig vattenavgång. Har testat med binda men den blir bara fuktig, Vet att man inte ska oroa sig men det är svååååårt.

  • Anonym (Anonym ET)

    Är du så orolig så åk in och få kontrollerat.

  • Anonym (N)

    Har också kraftiga flytningar sen v 14 ungefär. Nu v 21.

    Men de är vita och tjocka... ev en syrlig doft.

    Har också undrat men fostervatten är just ?vatten? så mitt är nog bara rikliga flytningar. :)

    Men måste ha trosskydd vissa dagar för det går igenom!

Svar på tråden Vattniga flytningar eller fostervatten?