• Mon 16 Sep 2019 11:51
    397 visningar
    7 svar
    7
    397

    4 månaders sömn DAGTID

    Hej!

    Har en 4 månaders kille som från dag 1 sover så illa dagtid. Han sover enkom om vagn/bil/sele rör sig. Och då sover han ändå bara korta snuttar. Går jag med vagnen på promenad sover han ändå bara väldigt oroligt och max strax under halvtimman (oftast ca en kvart).

    Nätterna sover han bredvid mig och rätt oroligt i sängen. Ammar kanske 7 ggr/natt.

    Tidigare (innan denna utvecklingsfas han just varit i) sov han mer ok på natten (åt 2 ggr/natt). Då var jag mer utvilad och hade mer energi åt det konstanta inte-sovandet dagtid. Hade han varit glad o nöjd när han var vaken vore det inte ngt problem. Men han är ju trött.

    Tips? Råd?

    Antar, härda ut och när han blir större blir det bättre?

  • Svar på tråden 4 månaders sömn DAGTID
  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 15:59
    #1
    +1

    Har han alltid varit så?

    Kan det vara överstimulans eller tvärtom?!? Endel barn kan reagera sådär vet inte exakt att det är så men man hör på hur föräldrar pratar som du när Mina barn va små. Kan höra det nu då och då nu idag.

    Har du provat ha musik? medans ditt barn sover? Hur är din rutin inför läggdags, kanske dags för en ny rutin?

    Vad säger BVC har du pratat med nån?

  • Mon 16 Sep 2019 19:12
    #2

    Ja han har varit så sen dag 1. Amning somnade han bara av första dagarna. Och det är dagtid som är jobbigast. Där finns väl minst rutiner. Första sövningen åker vi och lämnar storasyskon på skolan. Men han sover ngn minut i bilen påväg hem. Sedan går jag med Vagnen alt försöker söva honom inne. Men även om jag lägger ner honom med napp o snuttefilt innan han blir för trött blir han arg.

    Kvällsrutin har fallit sig naturligt då vi även nattar storasyskon.

    Bvc säger mest att det är otur och att vissa barn sover så dåligt och att jag får längta tills han blir äldre pch det blir bättre :/...

    känns så handikappande att känna att man inte kan va hemma en dag efrersom där blir det minst sömn alt jag får ha han i sjal/sele hela dagen vilket r att jag får sååå ont i axlar o rygg.

  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 19:20
    #3

    Asså det för har jag också hört från BVC

    Här hittade en länk till dig

    www.babybjorn.se/somn/barn-som-inte-vill-sova/

  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 19:21
    #4

    Det kommer mer vänta

  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 19:25
    #5
  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 19:28
    #6

    Jag lider med dig,

    Har inga vänner som har det som du. Tänkte ge tips ifrån den till dig.

    Jag hoppas att det blir bättre. Har du ngn avlastning? Skulle nog rekommendera dig det nån gång så du får sova.

  • Gameof­throne­s
    Mon 16 Sep 2019 19:29
    #7

    Jag lider med dig,

    Har inga vänner som har det som du. Tänkte ge tips ifrån den till dig.

    Jag hoppas att det blir bättre. Har du ngn avlastning? Skulle nog rekommendera dig det nån gång så du får sova.

Svar på tråden 4 månaders sömn DAGTID