• Anonym (Emma)

    Fråga till kvinnor, tröttna på konversationen/dissa torftliga anrop

    Ja, jag kommer säkert bli kallad för bortskämd kvinna men det bryr jag mig inte om just nu, och jag räknar också med att jag kanske inte hittar någon. Ingen gnälltråd!

    När ni kvinnor får kontakt med män på nätet och det börjar intressant och roligt men sen efter någon eller några dagar börjar se ut istället något av följande:

    "Tja, läget idag?" 
    "Hallå, har du en bra torsdagseftermiddag?"
    "God morgon, hoppas allt är bra med dig???"
    "Hallå där, läget, hur ser helgen ut då?"

    Eller om det rentav börjar som ovanstående i en inledande kontakt. Jag har svarat så mycket på sånt här och det blir ju samma samma svar om och om igen man får skriva till olika personer. Hur uthålliga är ni andra? Leder det till något bra för er?

    Sen funderar jag på varför man blir så ointresserad. Är det för det blir tröttsamt med 20 personer som frågar samma sak eller är det för att man tänker att de här fraserna kommer från en tråkig man med dålig fantasi?

    Och har ni någon gång varit med om att ni "ridit ut" dessa toftliga fraser och sedan har det kommit fram mer intressanta saker? Kanske rentav lett till någon meningsfull relation?

  • Svar på tråden Fråga till kvinnor, tröttna på konversationen/dissa torftliga anrop
  • Fjäril kär

    Jag har redan från början tagit tag i konversationen och ställt frågor, tagit reda på hans avsikter, kollat upp om en dejt är aktuellt osv. Jag har inget intresse av att sitta i veckor och chatta om väder, vind, matlagning och jobb. Det har jag mina vänner till.

    Är de inte intresserad av det jag skriver och inte nappar på en dejt så lägger jag ner.

  • Anonym (Mia)

    Känner så igen mig! I början orkade man ju svara på dem men sen blir det enformigt och man känner sig som en papegoja. Dem som inte ledde till en intressant konversation slutade jag svara på. Fanns även dem där man hade en intressant konversation med men efter att den tog slut gick det inte att få till en ny utan blev mycket hej vad gör du meddelanden.

    Jag blev väldigt selektiv och svarade sällan om nån bara skrev hej. Hatar frågan vem är du så även där slutade jag svara. Dem jag fann intressant brukade jag ge mitt nummer till så fortsatte vi skriva där. (vill inte skriva med med i börjar på messenger för det är sån fixering vid onlinestatusen, har inga andra appar och vill gärna ha så att man kan se deras fulla namn)

    Skrev jag med nån kille där jag kände att jag "ansvarade" för att hålla igång konversationen så slutade jag med att skriva. De är sällan särklit intresserade då och är dem det så hör dem av sig.

    En gång har det hänt att jag "hållet kvar" i en tråkig. Han va mest tråkig för det kunde ta nån dag för honom att svara. Minns väldigt lite vad vi skrev om men det slutade i ett trå år långt förhållande. Dock rekommenderar jag dig inte att fortsätta skriva om det inte leder in på något intressant ämne. Du kan ju testa att träffa dem tidigt vissa kan vara roligare i verkligheten.

  • Anonym (Emma)
    Fjäril kär skrev 2019-09-16 12:11:40 följande:

    Jag har redan från början tagit tag i konversationen och ställt frågor, tagit reda på hans avsikter, kollat upp om en dejt är aktuellt osv. Jag har inget intresse av att sitta i veckor och chatta om väder, vind, matlagning och jobb. Det har jag mina vänner till.

    Är de inte intresserad av det jag skriver och inte nappar på en dejt så lägger jag ner.


    Problemet för mig är när 10-20 personer om dagen skriver samma "Hej, läget" i olika varianter, hur ska man orka gå vidare på det sätt du beskriver, och tiden det skulle ta??? Men det kanske är värt att göra denna kraftansträngning för att hitta rätt?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-16 12:22:28 följande:

    Känner så igen mig! I början orkade man ju svara på dem men sen blir det enformigt och man känner sig som en papegoja. Dem som inte ledde till en intressant konversation slutade jag svara på. Fanns även dem där man hade en intressant konversation med men efter att den tog slut gick det inte att få till en ny utan blev mycket hej vad gör du meddelanden.

    Jag blev väldigt selektiv och svarade sällan om nån bara skrev hej. Hatar frågan vem är du så även där slutade jag svara. Dem jag fann intressant brukade jag ge mitt nummer till så fortsatte vi skriva där. (vill inte skriva med med i börjar på messenger för det är sån fixering vid onlinestatusen, har inga andra appar och vill gärna ha så att man kan se deras fulla namn)

    Skrev jag med nån kille där jag kände att jag "ansvarade" för att hålla igång konversationen så slutade jag med att skriva. De är sällan särklit intresserade då och är dem det så hör dem av sig.

    En gång har det hänt att jag "hållet kvar" i en tråkig. Han va mest tråkig för det kunde ta nån dag för honom att svara. Minns väldigt lite vad vi skrev om men det slutade i ett trå år långt förhållande. Dock rekommenderar jag dig inte att fortsätta skriva om det inte leder in på något intressant ämne. Du kan ju testa att träffa dem tidigt vissa kan vara roligare i verkligheten.


    Ja! Det var det jag också tänkte, någon kan ju vara jätteintressant och bra kemi i verkligheten men han kanske funkar sämre i skrift av någon anledning.
  • Fjäril kär
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-16 12:23:22 följande:

    Problemet för mig är när 10-20 personer om dagen skriver samma "Hej, läget" i olika varianter, hur ska man orka gå vidare på det sätt du beskriver, och tiden det skulle ta??? Men det kanske är värt att göra denna kraftansträngning för att hitta rätt?


    Jag svarar aldrig alla.

    Jag läser profiler och sållar innan jag ens svarar något.

    Av 10 meddelanden är det högst 1-2 som över huvud taget kan vara intressant ur vad jag söker. De kan få svar.

    Oftast tar jag själv kontakt med den jag finner som möjlig kandidat och skippar de andra helt.
  • CitronTulo

    När man skriver till varandra på en dejtingsajt så tycker jag att det fungerar ungefär som i "verkliga livet".. man snackar lite, vissa fattar man aldrig intresse för (även om de inte är otrevliga eller uppenbart "fel) och diskussionen haltar och man stannar på en viss nivå. Medan man med andra inte har några som helst problem med att få diskussionen att flyta på och fortsätta att vara intressant!
    Så jag tänker att om man har svårt att hålla ett samtal intressant på ej dejtingsajt så skriver man nog med fel personer!

    Som du skriver själv så kan man ju få en hiskligt massor med mejl! Men vet du? Man måste inte svara på alla! Är man där för att hitta någon som man klickar med så är det ju helt onödigt att sitta och dö-skriva med någon som man tycker är ointressant!

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-16 12:29:44 följande:

    Ja! Det var det jag också tänkte, någon kan ju vara jätteintressant och bra kemi i verkligheten men han kanske funkar sämre i skrift av någon anledning.


    Jag skulle inte hålla kvar killar bara utifall att dem är intressantare i verkligheten. Men största sannolikhet är dem det inte. Orkar de inte lägga ner mer energi på att skriva till mig och kör på standard grejer så varför ska jag göra det? Är det nån som man tycker verkar vara intressant ja då kan man ju ge det en chans men att svara alla som skriver det orkar man inte och omöjligt att hålla koll på vad man skriver till vem och lätt att missa svara någon man faktiskt är intresserad av.
  • Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2019-09-16 12:11:40 följande:
    Jag har redan från början tagit tag i konversationen och ställt frågor, tagit reda på hans avsikter, kollat upp om en dejt är aktuellt osv. Jag har inget intresse av att sitta i veckor och chatta om väder, vind, matlagning och jobb. Det har jag mina vänner till.

    Är de inte intresserad av det jag skriver och inte nappar på en dejt så lägger jag ner.
    Håller med
  • Anonym (K)
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-16 13:09:22 följande:

    Jag skulle inte hålla kvar killar bara utifall att dem är intressantare i verkligheten. Men största sannolikhet är dem det inte. Orkar de inte lägga ner mer energi på att skriva till mig och kör på standard grejer så varför ska jag göra det? Är det nån som man tycker verkar vara intressant ja då kan man ju ge det en chans men att svara alla som skriver det orkar man inte och omöjligt att hålla koll på vad man skriver till vem och lätt att missa svara någon man faktiskt är intresserad av.


    Fast ett enkelt hej är ett enkelt sätt att inte slösa tid på någon som inte är intresserad. Nätdejting är ganska ytligt, har du inte rätt utseende är du inte intressant, så varför ska man lägga ner tid och energi på det första meddelandet när man kanske inte ens får ett tack men nej tack?

    Sen så krävs det två för att hålla en konversation levande. Min uppfattning är att många kvinnor förväntar sig att jag som kille ska ta kommandot, ställa alla frågor och förföra. Det blir ganska tröttsamt och resulterar ofta i att jag blir mer ointresserad tills det rinner ut i sanden.

    Nu har jag flickvän så jag slipper tack och lov att slåss ute på köttmarknaden.
Svar på tråden Fråga till kvinnor, tröttna på konversationen/dissa torftliga anrop