• Hokuspokus25

    Försenad mens (bim+3) och brun flytning

    Hej! Jag har en menscykel på 23 dgr, min mens är riklig (pga myom/polyp) i livmodern, väntar på tid för att få den borttagen då det kan innebära svårigheter att bli gravid men framförallt för att slippa dessa rikliga menstruationer. Har ett barn sen tidigare på drygt fyra år.

    Nu till det kluriga, jag har otroligt punktlig mens. Den skulle ha kommit i fredags och idag är det måndag. Jag har testat med RFSU tester som samtliga visat neg. Jag tog ett clearblue testa tidigt och i rätt vinkel kanske man ser ett svagt streck, men otroligt svagt så det kan lika gärna vara något annat.

    Jag fick även en brun flytning idag, tänkte att nu kommer mensen igång men nej det verkar inte så.

    Vad kan detta vara? Någon som haft det såhär och varit gravid? Jag har inte direkt några symtom, men mådde väldigt illa förra graviditeten. Nu kissar jag mer än vanligt och är sjukt trött. Det skulle vara intressant om någon varit med om liknande.

    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Försenad mens (bim+3) och brun flytning
  • NervösAnonym

    Hej, jag har också någorlunda punktlig mens men kan variera med 2 dagar, alltid bruna flytningar ca 2 dagar innan. Men denna månaden är jag nu på BIM+6, haft bruna flytningar sedan i lördags och fortfarande ingen mens. Har små känningar i magen så är rädd att mensen kommer ikväll eller imorgon. Annars köper jag ett test på onsdag.

  • Hokuspokus25

    Nu börjar det komma lite färskt blod, inte mycket så antar att det är mensen som är sen bara. Känns konstigt då den alltid varit så punktlig! Återstår och se om det drar igång ordentligt imorgon! Hoppas att du får ett plus på onsdag (om det är vad du önskar!) :)


    NervösAnonym skrev 2019-09-16 17:20:06 följande:

    Hej, jag har också någorlunda punktlig mens men kan variera med 2 dagar, alltid bruna flytningar ca 2 dagar innan. Men denna månaden är jag nu på BIM+6, haft bruna flytningar sedan i lördags och fortfarande ingen mens. Har små känningar i magen så är rädd att mensen kommer ikväll eller imorgon. Annars köper jag ett test på onsdag.


Svar på tråden Försenad mens (bim+3) och brun flytning