• Amerika321

    Hjälp en mamma

    Hej! Har en son på 14 månader som är täppt i näsan.

    Man kan säga att han har haft problem med näsan sedan han födes. Han blir täppt i näsan väldigt ofta. På natten när han ska sova så blir han täppt i näsan mycket då måste jag bära honom eller något sånt. Jag har också nässpray men det hjälper ingenting. Vad tror ni det kan bero på?

  • Svar på tråden Hjälp en mamma
  • neaaaak

    Som ovanstående säger så kan de mycket väl vara polyper :) Min dotter äldsta dotter har op bort dom och även min yngsta ska men här vill dom att man är 2 år innan man utför operation för det :) vi använder oss av kortison nässpray under rullande schema.. Prata med BVC så hjälper dom dig säkert till ÖNH:)

  • Ful Anka

    Känslig för mögel eller damm eller båda? Kolla detta.


    This is my life and I don't care
  • honutannick

    Du bör kolla upp det, min son hade också konstant nästäppa och snor som rann, var hos läkaren och han hade väldigt trånga näsgångar som växa bort med tiden.... mellan 7-8 års åldern släppte det..

  • Gameofthrones

    Damm? Allergi?

    Kolla upp det. Barn som inte kan snyta ta en tops ( apotekets, Liberos dem är bra det finns naturligt stop på tussen blanda salt och vatten koka upp det först, sen ljummen tops och dutta, runt i näsan inte långt upp utan precis början av näsan. Löser sig upp då kommer snoret. Eller om du har en näsfrida. Det finns koksalt på apotek.

  • StevenDiese

    Överanvänd inte nässpray bara. Då blir det nog kroniskt.

Svar på tråden Hjälp en mamma