• Ela9

    Positivt eller negativt grav.test?



    Jag gjorde ett test härom dagen när jag inte hade fått min mens på 4 dagar. Jag tyckte mig se ett svagt streck, men var inte säker. Det syntes så dåligt när det var soligt ute. Idag hittade jag åt testet igen när jag höll på att plocka och jag tycker att strecket syns bättre nu när det är mulet ute. Är det för svagt för att vara positivt eller inbillar jag mig att det ens finns ett streck?

    Jag har fått min mens (6 dagar sen).. eller mens och mens, blödning skulle jag nog kalla det mer, det är väldigt liten mängd.
  • Svar på tråden Positivt eller negativt grav.test?
  • Anonym (My)

    Man ska aldrig läsa av ett gravtest efter tiden det står på förpackningen vilket brukar vara inom 5 minuter. Eftersom det efter den tiden torkar och ett svagt sträck kan ses. Och eftersom du fått mens så skulle jag inte tro att du är gravid. Men om du inte kan släppa tanken rekommenderar jag dig att ta ett nytt test och bara läsa av det inom kontrollperioden som anges på förpackningen.

  • EllaLo

    Alltså det är ju något väldigt väääääldigt svagt. Men man ska ju inte läsa av test efter vad som står i instruktionerna. Köp ett cb digitalt? :)

  • Anonym (Alexandra)

    Det är väldigt svagt för att vara fyra dagar sen. Å sen var det efter tidsanvisningen. Du får nog göra ett nytt test

Svar på tråden Positivt eller negativt grav.test?