• Anonym (Fy)

    Min killes bekanta visar intresse, och han är snygg!! Hjälp!

    Jag är sambo med en kille sedan 1 år tillbaka.

    I påskas så visade hans bekanta tydligt intresse vid en fest.

    Och saken är att jag finner honom intressant!! Vilket stör mig något otroligt.

    Jag älskar min sambo jättemycket och vill vara med honom, men min hjärna ballar ur. Har även OCD med tankar och tvivelsjuka.

    Kan det vara min hjärna som letar upp ångest?

  • Svar på tråden Min killes bekanta visar intresse, och han är snygg!! Hjälp!
  • LoveRain

    Det är naturligt att tycka att andra är attraktiva och känna attraktion till andra. När man är en monogam relation så väljer man att inte agera på det bara. Notera din tanke om honom och släpp det sedan. Fokusera på varför du är attraherad av din pojkvän och att ni har det bra.

  • Anonym (Fy)
    LoveRain skrev 2019-09-16 20:12:01 följande:

    Det är naturligt att tycka att andra är attraktiva och känna attraktion till andra. När man är en monogam relation så väljer man att inte agera på det bara. Notera din tanke om honom och släpp det sedan. Fokusera på varför du är attraherad av din pojkvän och att ni har det bra.


    Tack för ditt svar!

    Jag har aldrig varit i ett seriöst förhållande tidigare, så för mig är det så nytt. Jag är 31, så borde ha lite mer insikter i detta än vad jag har... :)

    Min sambos bekanta verkar himla trevlig och är attraktiv, men jag har ju valt min sambo!! Likförbaskat spökar han i min hjärna och jag får tankar på om jag valt rätt osv. Ångestladdade tankar.
  • LoveRain

    Man kan tänka och tänka i evigheter på om man gjort det absolut bästa valet och bli helt uppe i det. Du har gjort ett val, ett bra val då du älskar honom och ni har det bra tillsammans. Att stå kvar i det valet (om det inte blir uppenbart dåligt) kommer göra dig lyckligare än att lägga energin på att fundera på om det är rätt eller om det skulle bli bättre tillsammans med någon annan. Det är ?bara? hjärnspöken, försök att låta dem bara passera :)

  • Anonym (Fy)
    LoveRain skrev 2019-09-16 20:28:36 följande:

    Man kan tänka och tänka i evigheter på om man gjort det absolut bästa valet och bli helt uppe i det. Du har gjort ett val, ett bra val då du älskar honom och ni har det bra tillsammans. Att stå kvar i det valet (om det inte blir uppenbart dåligt) kommer göra dig lyckligare än att lägga energin på att fundera på om det är rätt eller om det skulle bli bättre tillsammans med någon annan. Det är ?bara? hjärnspöken, försök att låta dem bara passera :)


    Tack!

    Ja, jag vill ju av hela mitt hjärta stanna där jag är nu. Och han, den bekanta, visar ju inga goda egenskaper som uppenbarligen visar intresse för en upptagen tjej då han själv dessutom är förlovad.

    Saken är att jag kan läsa situationen att han är olycklig i sitt förhållande och börjar komma upp i åren, han är 42 och hans nuvarande vill inte ha barn.

    Den killen är också min typ, precis som min sambo är. Därför är det lite störigt eftersom jag säkert hade varit intresserad tillbaka om jag varit singel. Det stör mig.
  • Anonym (tackkäregud)
    Anonym (Fy) skrev 2019-09-16 20:15:20 följande:
    Jag har aldrig varit i ett seriöst förhållande tidigare, så för mig är det så nytt. Jag är 31, så borde ha lite mer insikter i detta än vad jag har... :)
    Tacka din lyckliga stjärna, eller Gud Fader själv, att du är tjej. Om en kille gjort denna tråd och han inte varit i ett seriöst förhållande tidigare..........
  • Anonym (Fy)
    Anonym (tackkäregud) skrev 2019-09-16 21:50:23 följande:

    Tacka din lyckliga stjärna, eller Gud Fader själv, att du är tjej. Om en kille gjort denna tråd och han inte varit i ett seriöst förhållande tidigare..........


    Hur menar du? ????
  • Anonym (tackkäregud)
    Anonym (Fy) skrev 2019-09-16 21:58:28 följande:
    Hur menar du? ????
    Jag menar att han skulle mest ha fått höra vad kass han var som aldrig haft ett seriöst förhållande tidigare. Några tjejer skulle ha svarat "en kille som inte haft ett seriöst förhållande, nej inget för mig".
    Som Carola skulle ha kunnat sjunga "jag är fångad i en skitstorm".
  • Anonym (Fy)
    Anonym (tackkäregud) skrev 2019-09-16 22:04:33 följande:

    Jag menar att han skulle mest ha fått höra vad kass han var som aldrig haft ett seriöst förhållande tidigare. Några tjejer skulle ha svarat "en kille som inte haft ett seriöst förhållande, nej inget för mig".

    Som Carola skulle ha kunnat sjunga "jag är fångad i en skitstorm".


    Att han blir dömd för att vara strulig? Eller player?

    Min anledning är att jag varit på tok för kräsen. Jag trivs själv så känns det inte 110% är jag hellre själv, det är väl samma med killar tänker jag.
  • StevenDiese

    Det här är inte ens ett problem. Respektera din partner och ?glöm? den andra killen.

    Har du ingen självbehärskning så är det ju ett lysande tillfälle att träna på det.

    Annars sitter du där snart och har samma problem om och om igen.

  • Anonym (tackkäregud)
    Anonym (Fy) skrev 2019-09-16 22:12:59 följande:
    Att han blir dömd för att vara strulig? Eller player?

    Min anledning är att jag varit på tok för kräsen. Jag trivs själv så känns det inte 110% är jag hellre själv, det är väl samma med killar tänker jag.
    Snarare att det är fel på honom. Skulle han skriva att han varit för kräsen, så ökar skitstormen, och det blir en skitorkan.
Svar på tråden Min killes bekanta visar intresse, och han är snygg!! Hjälp!