• Anonym (Mjona)

    Han gjorde slut efter att jag pressat honom

    Jag är i chock. Min sambo har gjort slut. Vi har varit tillsammans sedan april i år.

    Jag stressar honom med mina kreativa idéer, han vill inte säga saker till mig för han är rädd att jag ska bli ledsen, han kan inte säga om han blir upprörd över nåt. Han tycker tårar är jobbigt och det har slitit på honom säger han. Jag trodde man ställde upp när den andra var ledsen och behövde tröst? Vi har bråkat ett par gånger men blir man verkligen avskräckt av det? Känns som om han bara tappade sugen. Allt gick nog för snabbt.

    Vet inte egentligen vad frågan är men jag fattar inget av detta. Han har nog trott att jag är tankeläsare men när någon säger att jag är ok och att det inte är något, hur fan tolkar man det?

    Förrut var det giftermålsplaner. Antagligen är han en sådan som tröttnar efter några månader.

    Han var så himlastormande förälskad och nu ser han ut som en utbränd stirrande fågelholk.

    Håglös och säger att han är utbränd.

    Nån som är i en liknande situation?

    Kan nämna att jag låter honom vara ifred, har inte pratat med honom nämnvärt och mina saker är bortkörda i stort sett.

  • Svar på tråden Han gjorde slut efter att jag pressat honom
  • Tappadstekspade

    Bra, låt honom vara ifred. Verkar som att du kört slut på killen. Är du bipolär?

  • beccagranen

    Ni har vart ihop i 4 månader, och redan sambo, bråk , konflikter, tårar och prat om giftermål? Inte konstigt ni är helt slutkörda av varandra. Kan det vara så att ni är båda lite för mycket? Första halvåret sägs vara "smekmånaden" den förblindade kärleksfasen, det bådar inte gott med så mycket bekymmer redan nu.

  • Anonym (Mjona)

    Jag har tagit det rätt lungt, han däremot har haft ett jädra tempo. Inget krav från min sida med allt.

  • Anonym (Mjona)
    beccagranen skrev 2019-09-16 21:05:05 följande:

    Ni har vart ihop i 4 månader, och redan sambo, bråk , konflikter, tårar och prat om giftermål? Inte konstigt ni är helt slutkörda av varandra. Kan det vara så att ni är båda lite för mycket? Första halvåret sägs vara "smekmånaden" den förblindade kärleksfasen, det bådar inte gott med så mycket bekymmer redan nu.


    Antagligen
  • Anonym (Mjona)

    Men tårar är väl inte konstigt när någon dör exempelvis? Jag behöver iaf tröst då utan att det skall kännas jobbigt och jag måste gå undan.

  • Anonym (A)
    beccagranen skrev 2019-09-16 21:05:05 följande:
    Ni har vart ihop i 4 månader, och redan sambo, bråk , konflikter, tårar och prat om giftermål? Inte konstigt ni är helt slutkörda av varandra. Kan det vara så att ni är båda lite för mycket? Första halvåret sägs vara "smekmånaden" den förblindade kärleksfasen, det bådar inte gott med så mycket bekymmer redan nu.
    Håller med
  • Anonym (Mjona)

    Kan tillägga att vi har varsitt boende så särbo/sambo

  • LoveRain

    Ni verkar inte passa så bra ihop och har helt olika sätt att kommunicera på verkar det som. Kanske lika bra att upptäcka det redan nu?

  • Anonym (Nina)

    Tycker inte att det verkar som att ni passar särskilt bra ihop.

    Dina tårar sliter på honom, och du stressar honom med dina kreativa idéer. Å andra sidan vågar han inte säga hur han känner över olika saker, av rädsla att du blir upprörd. Och han kan/vill inte ställa upp när du behöver tröst.

    Och ni har bara varit tillsammans i fyra månader...

  • BurningDiamond

    Ni har varit tillsammans i 4-5 mån och är redan sambo, bara det känns sådär lagom ogenomtänkt och förhastat. På den korta tiden har ni dessutom hunnit bråka ett par ggr (har aldrig haft ett bråk i en relation på de första 2-3 åren), OCH planera giftermål.

    Nej, det låter som ni rusade blint in i något utan att fundera eller prata ihop er. Bättre att låta det ta slut och så har ni båda lärt er något till nästa gång. Gör om, gör rätt, som man brukar säga.

Svar på tråden Han gjorde slut efter att jag pressat honom