• Anonym (Less)

    Få killar att sluta spela spel?

    Nu har det hänt 1000 ggr, alltid samma sak.

    Jag har under kanske 3 år träffat en rad killar som alltid håller på på samma sett. Jag ligger inte på direkten, är väldigt snäll och mån om alla, träffar bara en när jag väl träffar den och när jag väl börjar få och visa känslor tillbaks till killen som alltid är den som är på i början, så skiter det sig.

    Dom blir korta, skriver inte lika mkt och tar inte upp om vi ska träffas lika ofta. Jag brukar ta upp detta, då jag är väldigt rak. Säga att jag inte gillar denna typ av spel och att jag tappar intresset. Får alltid kalla svar tillbaks, och ger oftast upp och avslutar.

    Då kommer dom ALLTID tillbaks och allt börjar om.. Varför?!

    Eller är det bara något man får för sig? Är det så att man liksom "landar" efter ett tag, och att jag är van vid att saker bara ska växa och växa och växa, och därför blir besviken och tror att dom tappar intresse? Suck, någon som känner lika?

  • Svar på tråden Få killar att sluta spela spel?
  • Anonym (Cleo)

    Du kanske helt enkelt alltid dras till samma typ av killar och därför alltid får samma typ av resultat?

  • Anonym (Less)

    Men tycker ju verkligen att jag försöker träffa olika, just pga att jag inte vill att samma sak ska hända ????????

  • Anonym (kopiera deras beteende)

    Dina erfarenheter är långt ifrån unika. Hör samma historia från alla som dejtar, mest kvinnor.  Män har ju en fördel i dejtingvärlden eftersom kvinnor nästan alltid söker seriöst hellre än kk. Så går en kille ut med en tjej som fattat tycke är sannolikheten att han får en flickvän betydligt större än att en kvinna får en pojkvän efter ett par dejter.

    Jag har själv erfarit samma som du, kanske inte tusen ggr men iallafall 20-30 ggr.

    Män har till att börja med mycket svårare att bli kära än kvinnor och blir det i regel inte av sex. De blir kära av helt andra orsaker, snarare i tjejer som inte har sex vad det verkar.

    Killar som hänger mycket på dejtingsidor är förmodligen inte de som är vidare sociala i vanliga livet och har som vana att få kvinnor speciellt lätt. De killarna är sällan på nätet, eller så är det bara där en kortare tid mellan förhållanden. De flesta som sitter på nätet har också varit där en längre tid utan större framgång och massdejtat, blivit blasé och är bara ute efter sex, därför som de kallnar när du ställer krav och vill mer. De är oseriösa från början. Killar dejtar alltid många samtidigt också och samlar på kvinnor som de kan ringa när de blir sugna. I den kategorin duger så gott som alla, för bekräftelse är ju en lyxvara.

    Jag hörde en intressant sak  en gång från nån manlig dejtingcoach på Youtube, att killar inte spelar några spel. Det är bara vad tjejer tror, fort en kille inte är intresserad. Det som tjejer tror är spel,och som de själv spelar är bara killens sätt att inte vara ointresserad,så medan tjejen strategiskt planerat varje handling och sms, räknat minuter och timmar mellan sms:en så har killar ofta inte tänkt en tanke på tjejen utan bara varit helt upptagen med annat. Så uppfattar tjejen detta för ett spel som killen satt igång och styr, medan det i själva verket bara är tjejer som spelar enligt denna coach. Ligger nog något i det?!

    Tycker du ska fortsätta köra ditt race och vara rak, förr eller senare springer du nog på nån kille som har lika stor lust att vara ihop som du och då kommer du inte ens att behöva ställa några krav eftersom allt faller på plats av sig själv. Så har det alltid varit för mig. De jag blivit ihop med har varit självklara från första ordbytet.

    Min grej sista åren med killar är att bete sig exakt som de gör mot mig. Hör inte de av sig på 2 dagar, hör jag inte av mig på 3. Skickar de bara en mening i ett sms, skickar jag bara ett ord eller en emoij. Jag hör heller aldrig av mig till dem efter sex längre för det har aldrig blivit bra. Killar vill bara ligga igen med tjejer som inte vill ha dem,  självständiga tjejer som inte behöver dem och som är okomplicerade och vet vad de vill.

  • Fjäril kär

    Sluta spela själv så ger det sig bättre.

    Lägg inte så mycket energi på saker som ändå inte har nån betydelse. Det där med att ligga efter x antal gånger är bara en myt,bluff och båg.

    Gör saker för att det faller sig naturligt, gör saker för att du känner att du vill.

    Sluta väg saker mot varandra. Han fattar direkt att du spelar och kör principer istället för att känna hur det känns. Då fattar han att du inte är intresserad på riktigt utan bara vill göra saker i rätt ordning.

  • Anonym (Gladiator)

    Men, som kille ska man ju vara nonchalant och inte ligga på för mycket. Tramset får liksom tjejen sköta.

  • Anonym (L)

    Har precis samma erfarenhet med tjejer. Just sayin?.

Svar på tråden Få killar att sluta spela spel?