• Anonym (Anony­m)
    Mon 16 Sep 2019 23:19
    64 visningar
    0 svar
    0
    64

    Nuvaring biverkning varning

    Vill berätta mina erfarenheter av nuvaring. Dels för att kunna rädda er tjejer som hamnar i samma situation.

    Jag började med nuvaring. Kände inget särskilt de första veckorna. När jag kom fram till vecka 3 och skulle ta ut den förvandlades min tillvaro till en mardröm.

    Symtom:

    Jag började gråta hysterisk, utan att jag visste varför

    Fick otroligt mycket ångest som sedan eskalerade till panikattacker som kom varje dag.

    Slutade sova.

    Tillslut befann jag mig i en djup depression. Fattade inte vad som hände med mig. På vårdcentralen skrev de snabbt ut SSRI och de sa att jag drabbats av en utmattningsdepression.

    Jag sjukskrevs och depressionen hade tillslut erövrat hela mitt väsen. Vill inte gå in på detaljer, men jag blev till sist inlagd på psykiatrin då min depression utvecklats till en psykos.

    Bör tilläggas att jag aldrig förrut upplevt psykisk ohälsa och ses som de flesta som en levnadsglad person.

    Till dig som läser detta och upplever en plötslig personlighetsförändring. Kontakta sjukvården och berätta om dina biverkningar. Önskar själv att jag kunnat läsa denna tråd när jag blev sjuk.

    Kram på er!

Svar på tråden Nuvaring biverkning varning