• Anonym (Mårdå­ligt)
    Tue 17 Sep 2019 00:50
    486 visningar
    21 svar
    21
    486

    Stormigt förhållande

    Hej. Jag vill bara skriva av mig lite och kanske se om någon annan har haft samma problem och hur ni har löst det.

    Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 2år. Jag älskar honom jätte mycket, men vi har verkligen problem. På helgerna så festar han. I början festade jag också men på sistone har det blivit för mycket. Detta resulterar i att min sambo blir extremt sur efter helgerna när han börjar jobba. Han är sur när han kommer hem från jobb och det går ut över mig... vi bor i en liten 1a och vi går varandra på nerverna hela tiden.

    Han säger hela tiden åt mig vad jag ska göra, gör jag inte det på ?rätt sätt? alltså hans sätt så blir han irriterad och arg. Gör jag något fel blir han sur och irriterad. Detta är hans lägenhet och det respekterar jag, men jag känner mig mest som att jag är i vägen, en börda för honom... han ser inget jag gör, han är bara sur på mig. Han är alltid så trevlig mot alla andra Men mot mig är han sur hela tiden. Han säger att jag har förstört hans liv och att mitt liv var redan förstört innan vi träffades så han har iallafall inte förstört mitt.. det sårar verkligen. Ja mitt liv var förstört innan vi träffades, jag kom från ett 7år långt förhållande med en drogmissbrukare, vi blev av med boende m.m..

    vi kan bråka och hela tiden säger han åt mig att lyssna på honom, och när jag ber honom lyssna på mig börjar han skrika. Han slår sönder saker. Han slänger ut mig hela tiden ur lägenheten. När jag har sagt att jag vill bo särbo för att han slänger ut mig hela tiden så hotar han med att göra slut för han vill inte ha ett förhållande där man bor särbos..

    jag mår väldigt dåligt rent ut sagt. De känns som att han inte älskar mig. Jag har börjat hata mig själv, jag känner mig ful, värdelös i hans sällskap. Jag kan inte prata med honom om detta för då pratar han bort det och blir irriterad.

    Jag kan sitta och stirra in i en vägg i 1timme och komma på mig själv att jag suttit och glott rakt in i väggen utan o ha tänkt en ända tanke typ. Mitt huvud känns helt tomt. Jag gråter hela tiden, jag vet inte vad jag ska göra...

  • Svar på tråden Stormigt förhållande
  • Tue 17 Sep 2019 00:53
    #1
    +1

    Du ska hitta eget boende snarast och flytta.

  • Tue 17 Sep 2019 05:18
    #2
    +1

    Ja.... Alltså läs din tråd igen och låtsas att någon annan skrivit den... 
    Vet inte vart jag ska börja riktigt...

    Han stör sig på dig hela tiden och skriker och gapar och kastar ut dig ur lägenheten, men du får inte flytta för då är det slut..
    Han skriker när du ber honom lyssna.... 


    Varför låter du dig behandlas sådär? På riktigt? 

    Har du möjlighet att hitta en egen lägenhet så ska du göra det bums. 
    Om han inte är intresserad av att lyssna på dig och hur du mår så är det inte en relation du ska vara i. 

    Vart är ditt värde i den här relationen? Känns det som om han vill vara med dig tycker du? Du har förstört hans liv tydligen. Ta då ditt pick och pack så får han sitt liv tillbaka, så kan du lägga din tid på att bygga upp ditt eget liv. 

    Att det är hans regler som gäller bara för att det är hans lägenhet är bullshit. Så fungerar det inte. Han är en empatilös narcissist och det där beteendet är helt åt skogen. 

  • Anonym (Z)
    Tue 17 Sep 2019 07:11
    #3
    +1

    Ordna eget boende så snart som möjligt, det där är ingen bra man. Ser du inte det själv? Läs ditt inlägg och tänk dig att det var din syster /kusin /vän som bad dig om råd.

    Vad skulle du ge för råd då?

  • Tue 17 Sep 2019 07:18
    #4
    +1

    Snälla du vet vad du ska och måste göra. Skaffa ett eget boende och flytta ut. Han älskar inte dig och du förtjänar inte att bli behandlad såhär. Var rädd om dig.

  • Thu 19 Sep 2019 00:08
    #5
    +1

    Du gör slut givetvis. Varför kasta bort tid på någon som behandlar dig som skit? Du förtjänar bättre.

  • Thu 19 Sep 2019 01:02
    #6

    Skaffa eget boende, Bo inte med någon som slår sönder saker

  • Thu 19 Sep 2019 01:10
    #7

    Ert förhållande är inte stormigt utan dåligt.

  • Thu 19 Sep 2019 07:44
    #8
    -1
    Fiona M skrev 2019-09-19 01:10:24 följande:

    Ert förhållande är inte stormigt utan dåligt.


    Okej? Så du tänker att det ena utesluter det andra? Har aldrig hört talas om ett förhållande som är bra och stormigt då stormigt är likställt med bråkigt. 
  • Thu 19 Sep 2019 08:01
    #9
    bullen1984 skrev 2019-09-19 07:44:05 följande:
    Okej? Så du tänker att det ena utesluter det andra? Har aldrig hört talas om ett förhållande som är bra och stormigt då stormigt är likställt med bråkigt. 
    I det här fallet gör det definitivt det. Finns inget som är bra i det ts beskriver.
  • Anonym (A)
    Thu 19 Sep 2019 13:38
    #10
    Zwilma skrev 2019-09-19 01:02:53 följande:
    Skaffa eget boende, Bo inte med någon som slår sönder saker
    Håller med, skaffa eget boende.
Svar på tråden Stormigt förhållande