• Anonym (Linda­)
    Tue 17 Sep 2019 10:04
    491 visningar
    20 svar
    20
    491

    Träffats ett halvår och gifter sig!

    Gör en lång historia kort:

    Jag avskyr mitt ex. Vi passade inte ihop alls. Han var narcissist och jag blev tablettmissbrukare på kuppen. Vi höll ihop i 15år sen orkade jag inte mer. Kollapsade. Låg på sjukhus länge efter uppbrottet och lyckades lappa ihopa en del av mig. Tyvärr fick jag veta att sviterna av det destruktiva förhållandet tärt mer på kroppen än vad jag trott. Min kropp är som en 80-årings. Och jag har inte ens fyllt 40.

    Så se upp alla ni som lever i destruktiva relationer. Du blir gammal snabbt!

    För att komma till sak. Jag kollade min fb igår (är aldrig inloggad i vanliga fall) och fick då upp mitt ex nya kvinna som vänförslag. Tryckte på profilen och ser att de gift sig, flyttat ihop, slängt ut hans dotter (som jag var mamma till sen hon var bebis) och flyttat in hennes barn. Medans de väntar på husköp. Allt på mindre än ett halvår.

    Han behöll våra katter eftersom de var en present till hans dotter. Fast nu bor hon inte där och tror knappast att hon har tagit med katterna. De reser och har sig och lämnar katterna ensamma länge.

    Detta gör så ont att jag inte kan sova. Jag skiter ett stort stycke i honom och hans liv. Det som stör mig är att han inte kan se att det är levande varelser som han leker med.

    I detta fallet vet jag att han inte är kär. Han kanske har blivit men han är inte den som blir kär. Han älskar bara uppmärksamheten.

    Hur kan han slänga ut sin dotter?????

    Hon får absolut inte kontakta mig och jag kan inte hennes nya nummer.

    Hur kan han bara strunta i katterna som älskade mig? Jag hade gett dom ett bättre hem. Men han skulle tvunget ha dom för att vinna.

    Hur ska jag kunna släppa den känslan han ger mig? Jag har gått kbt men det hjälper inte mot detta. Eller så vet jag inte hur jag ska kunna använda det. Han är blockerad och jag är sällan på fb. Det känns verkligen som att han har vunnit allt och jag har förlorat och slängts i soptunnan. Mitt liv är intetsägande och tungt. Han lever livet på hennes bekostnad. Hon har fint jobb och antagligen bra inkomst. Han har inte jobbat på säkert 18år. Lat en jävel.

    Hur ska jag släppa detta skitet och ta tag i mig själv?

  • Svar på tråden Träffats ett halvår och gifter sig!
  • Anonym (G)
    Tue 17 Sep 2019 10:21
    #1
    +2

    Du skriver att du i stort skiter i hans liv. Sen kommer en hela harang med text om hans liv (och katterna). Det är motsägelsefullt.

    Du ska inte låta andra styra ditt liv. Punkt. Fokusera på vad du vill, med jobb, fritidsaktiviteter och vänner. Formulera vad du vill i närtid och på sikt. Börja med en ny hobby, gärna fysiskt. T ex gå med i en löpgrupp. Socialt och fysisk aktivitet lugnar.

  • Anonym (Anna)
    Tue 17 Sep 2019 10:24
    #2
    +2

    Instämmer med (G).

    Skaffa dig ett eget liv, strunta i honom, han verkar ju vara en looser, som snart är ensam igen. Varför vara avundsjuk på någon som inte vill bo med sitt eget barn och som inte ka försörja sig själv, det är väl inga bra egenskaper?

  • Tue 17 Sep 2019 10:25
    #3
    +1

    Du kommer må bättre om du slutar att bry dig om vad han gör och hålls med! Du är av med honom nu, var nöjd med det!
    Det är inte ditt huvudbry om han är kär eller inte, och om han har gift sig!

    Och hur vet du vad som hänt med hans dotter och vart katterna är eller inte? Tror det är mycket kring detta som du inte vet något om. Du gissar och tror och mår dåligt över det!

    Var rädd om dig själv och släpp allt, ALLT som har att göra med denna man! Låt inte honom fortsätta att förgifta ditt liv!

  • Tue 17 Sep 2019 10:41
    #4
    +1

    Förstår att du mår dåligt över detta eftersom du är en normal person med empati.

    Tror du måste försöka skilja på sådant du kan och bör påverka och sådant du inte kan eller bör påverka.

    Han har redan fått dig att må väldigt dåligt i åratal. Nu är du fri från hans grepp, ska du verkligen låta honom styra ditt mående även nu?

    Du kan inte kontakta hans dotter eller honom för att försöka hjälpa till i den situationen - släpp det! Att du tänker på detta hjälper varken henne eller dig.

    Du bör inte kontakta hans nya kvinna och varna henne eftersom du då riskerar din egen säkerhet då det finns risk att han attackerar dig - släpp det! Det finns troligen andra människor runt dem som vet vad han gjorde mot dig som kan varna. Möjligtvis kan du anonymt tipsa sociala myndigheter om kvinnan har barn under 18, OM du kan göra det på ett sådant sätt att de inte tror att det är du dom tipsat.

    Du kan inte rädda katterna då du riskerar din egen säkerhet - släpp det! Det finns grannar och andra som bör se att de är misskötta och anmäla detta.

    Ta hand om dig istället! Du kom levande undan honom, låt honom inte ta resten av ditt liv också utan börja leva.

  • Anonym (Andre­as)
    Tue 17 Sep 2019 10:42
    #5
    +1

    Släpp honom i ALLT.

    Blockera och ta bort ALLA människor som kopplas till honom på sociala medier. Sluta googla, sluta leka detektiv. Bara totalt radera honom överallt i livet och i huvudet.

    Kanske du till och med skulle behöva avregga dig från Facebook ett tag för att inte trilla dit i medberoende och snoka och må dåligt.

    Så länge du fortfarande är kvar i medberoende till den här mannen så kommer du inte vidare.

    Slut betyder slut. Punkt. Därmed har du ingenting what so ever med hans liv att göra. Inte ens spekulera. Hans agenda och orsak är hans privatliv och du har inte med det att göra. Alls. Nånsin.

    Träna dig på att radera honom ur ditt liv. På djupet dessutom. Sluta se program och filmer ni sett, radera bilder, sms och släng minnen. Kasta kläder du fått, sälj smycken etc etc etc.. Inga ursäkter.

    Ersätt det med vettiga saker som får dig att må bra. Köp saker som inte triggar minnen.

  • Tue 17 Sep 2019 10:47
    #6

    Men vad är det för udda beteende att sitta och stalka sitt ex som du påstår dig vara över, och spendera rid och energi på att engagera dig i hans liv? Du kanske ska gå till en psykolog som kan hjälpa dig släppa ditt förflutna och gå vidare i livet?

  • Anonym (Linda­) Trådstartaren
    Tue 17 Sep 2019 11:14
    #7

    Tack för era svar. Jag är helt införstådd med att jag måste släppa detta. Men det är svårt och jag har försökt. Uppbrottet med honom var rena kriget. Han fick allt. Jag tog med mina kläder och en tv. Och så fick jag kriga hos jurist för halva summan för huset. Allt annat behöll han. Jag började om helt med nya saker. På den nya kvinnans bilder på fb såg jag att de nu hade våra gamla möbler, gardiner, soffkuddar osv.

    Och jag vet att dottern inte får bo där. De få gångerna hon vågat ringa mig säger hon inget mer än att det är komplicerat. Hon bor hos sin biologiska mamma. De har tagit upp kontakten efter många år så jag hoppas att hon kan få det bra där. Och mamman tål inte katter.

    Där är ingen i hans liv som kan varna hans fru. Han är extremt manipulativ. Hans egna familj vågar inte gå emot honom. De är hjärntvättade att tro att jag är den enda boven. De hatar mig. Hans vänner hatar mig. De får de gärna göra!

    Jag ser mig ofta som ett offer helt enkelt. Och det är jag inte. Jag har en ny man i mitt liv. En som behandlar mig som att jag är värdefull. Jag äger min bostad, jag har en ny bil, heltidsjobb, vänner, familj, en ny katt.. jag har ju det jag behöver egentligen! Förutom hälsan..

    Jag borde se mig som en vinnare. Men just nu kan jag inte det.

    Uppbrottet var för 3år sedan. Jag hade släppt honom. Vi har inga gemensamma vänner på fb. Vet inte varför hon kom upp som vänförslag. Jag är bara på fb några ggr per år.

  • Tue 17 Sep 2019 11:24
    #8

    Att hon kom upp som vänförslag på FB kan bero på att hon har varit in på din sida..

    Härligt att höra att du har en ny, bra man i ditt liv och att du har ordnat det bra runt omkring dig! Du är jättestark som har tagit dig igenom all skit med ditt ex.!

    Men du ska inte ta på dig ansvaret för hans nya kvinna och känna att du behöver varna henne, hon får ta vara på sig själv och komma underfund med hur han är!

  • Anonym (Andre­as)
    Tue 17 Sep 2019 11:35
    #9
    +1
    Anonym (Linda) skrev 2019-09-17 11:14:54 följande:

    Tack för era svar. Jag är helt införstådd med att jag måste släppa detta. Men det är svårt och jag har försökt. Uppbrottet med honom var rena kriget. Han fick allt. Jag tog med mina kläder och en tv. Och så fick jag kriga hos jurist för halva summan för huset. Allt annat behöll han. Jag började om helt med nya saker. På den nya kvinnans bilder på fb såg jag att de nu hade våra gamla möbler, gardiner, soffkuddar osv.

    Och jag vet att dottern inte får bo där. De få gångerna hon vågat ringa mig säger hon inget mer än att det är komplicerat. Hon bor hos sin biologiska mamma. De har tagit upp kontakten efter många år så jag hoppas att hon kan få det bra där. Och mamman tål inte katter.

    Där är ingen i hans liv som kan varna hans fru. Han är extremt manipulativ. Hans egna familj vågar inte gå emot honom. De är hjärntvättade att tro att jag är den enda boven. De hatar mig. Hans vänner hatar mig. De får de gärna göra!

    Jag ser mig ofta som ett offer helt enkelt. Och det är jag inte. Jag har en ny man i mitt liv. En som behandlar mig som att jag är värdefull. Jag äger min bostad, jag har en ny bil, heltidsjobb, vänner, familj, en ny katt.. jag har ju det jag behöver egentligen! Förutom hälsan..

    Jag borde se mig som en vinnare. Men just nu kan jag inte det.

    Uppbrottet var för 3år sedan. Jag hade släppt honom. Vi har inga gemensamma vänner på fb. Vet inte varför hon kom upp som vänförslag. Jag är bara på fb några ggr per år.


    Fast du har inget som helst ansvar för hans liv. Inte över dottern heller. Du måste släppa honom på alla plan.

    Stoppa ältandet eftersom det inte leder någonstans.

    Att vissa människor kommer som vänförslag betyder inte att du måste titta på vem det är. Bara klicka bort. Träna på det!

    Träna på att INTE agera på honom.
  • Anonym (G)
    Tue 17 Sep 2019 12:48
    #10

    Ett vänförslag på FB är något helt annat än en vänförfrågan.

    Algoritmen för vänförslag slår till bara man har någon gemensam vän, det betyder INTE att personen aktivt vill bli vän med dig.

    Fokusera på din nya man och ditt nya liv. Det låter tyvärr som du låter ditt förflutna ta energi.

  • Tiina8­7
    Tue 17 Sep 2019 12:55
    #11
    -1
    Anonym (Linda) skrev 2019-09-17 10:04:56 följande:

    Gör en lång historia kort:

    Jag avskyr mitt ex. Vi passade inte ihop alls. Han var narcissist och jag blev tablettmissbrukare på kuppen. Vi höll ihop i 15år sen orkade jag inte mer. Kollapsade. Låg på sjukhus länge efter uppbrottet och lyckades lappa ihopa en del av mig. Tyvärr fick jag veta att sviterna av det destruktiva förhållandet tärt mer på kroppen än vad jag trott. Min kropp är som en 80-årings. Och jag har inte ens fyllt 40.

    Så se upp alla ni som lever i destruktiva relationer. Du blir gammal snabbt!

    För att komma till sak. Jag kollade min fb igår (är aldrig inloggad i vanliga fall) och fick då upp mitt ex nya kvinna som vänförslag. Tryckte på profilen och ser att de gift sig, flyttat ihop, slängt ut hans dotter (som jag var mamma till sen hon var bebis) och flyttat in hennes barn. Medans de väntar på husköp. Allt på mindre än ett halvår.

    Han behöll våra katter eftersom de var en present till hans dotter. Fast nu bor hon inte där och tror knappast att hon har tagit med katterna. De reser och har sig och lämnar katterna ensamma länge.

    Detta gör så ont att jag inte kan sova. Jag skiter ett stort stycke i honom och hans liv. Det som stör mig är att han inte kan se att det är levande varelser som han leker med.

    I detta fallet vet jag att han inte är kär. Han kanske har blivit men han är inte den som blir kär. Han älskar bara uppmärksamheten.

    Hur kan han slänga ut sin dotter?????

    Hon får absolut inte kontakta mig och jag kan inte hennes nya nummer.

    Hur kan han bara strunta i katterna som älskade mig? Jag hade gett dom ett bättre hem. Men han skulle tvunget ha dom för att vinna.

    Hur ska jag kunna släppa den känslan han ger mig? Jag har gått kbt men det hjälper inte mot detta. Eller så vet jag inte hur jag ska kunna använda det. Han är blockerad och jag är sällan på fb. Det känns verkligen som att han har vunnit allt och jag har förlorat och slängts i soptunnan. Mitt liv är intetsägande och tungt. Han lever livet på hennes bekostnad. Hon har fint jobb och antagligen bra inkomst. Han har inte jobbat på säkert 18år. Lat en jävel.

    Hur ska jag släppa detta skitet och ta tag i mig själv?


    Och hur rör det sig hur han lever sitt liv? Eller för den delen behandlar sin dotter?

    Sluta stalka ditt ex och hans nya!
  • Anonym (Linda­) Trådstartaren
    Tue 17 Sep 2019 13:33
    #12

    Jag ser att en del av er har missförstått. Jag stalkar ingen. Detta var första gången jag såg bild på hans nya. På hennes profil såg jag att hon hette hans efternamn och att där var bröllopsfoto på dom. Att dom nyss blivit sambos och bodde i hans lägenhet tills de hittade hus. Jag tittade på hennes profil i max 3min. 3min är inget stalkande. Folk lägger ut allt på sin fb. Vad hon jobbade med, att de hade rest hela sommaren. Att hon hade barn.

    Jag har pratat med min mamma i telefon och hon hade tydligen vetat detta sedan några månader tillbaka men valt att inte säga något till mig. Hon lugnade mig och nu känns det bättre. Jag var förtvivlad en stund men kommer att släppa detta nu.

    Vill även tillägga att det är otroligt svårt att släppa ett barn som man tagit hand om i 15år. Jag har varit hennes mamma! Hon är förbjuden att träffa mig. För hans egos skull. Jag har respekterat det och låtit henne veta att hon alltid är välkommen till mig oavsett vad och sen hållt mig borta. Vi har haft sporadisk kontakt. Det glädjer mig att hon i hettan kunnat återuppta kontakten till sin biomamma. Hon blev bortrationaliserad av honom när hon drog och tog dottern med sig. Det slutade med att hon blev anmäld för kidnappning. Så manipulativ är han.

    Klart som fan att jag är skadad. Han lämnar sargade människor efter sig. Men jag är ingen barmhärtig räddare längre. Jac ska koncentrera mig på mitt liv. Jag ska må bra.

    PS. Det är inte jag som sätter gillamarkeringar

  • Tue 17 Sep 2019 15:57
    #13

    Du kan inte ta kontakt med dottern nu när hon är hos sin mamma? Finns det inget nummer till vare sig henne, mamman eller några far/morföräldrar du kan få tag i? Du ska naturligtvis försöka komma så långt från den där mannen du kan, men flickan du varit bonusmamma åt kanske längtar efter att få höra av dig.

    Synd att du inte bara kan ta katterna. Äganderätt handlar till 90% om besittning ...

  • Anonym (Linda­) Trådstartaren
    Tue 17 Sep 2019 16:24
    #14
    Phalaenopsis skrev 2019-09-17 15:57:28 följande:

    Du kan inte ta kontakt med dottern nu när hon är hos sin mamma? Finns det inget nummer till vare sig henne, mamman eller några far/morföräldrar du kan få tag i? Du ska naturligtvis försöka komma så långt från den där mannen du kan, men flickan du varit bonusmamma åt kanske längtar efter att få höra av dig.

    Synd att du inte bara kan ta katterna. Äganderätt handlar till 90% om besittning ...


    Jag träffar hennes mamma ibland. Vi jobbar på samma enorma arbetsplats. Hon säger att dottern saknar mig men inte vågar träffa mig i rädsla att hennes pappa får veta. Så för hennes skull vill jag vänta tills hon är myndig. Det är i år. Hon har nyligen bytt nummer igen. I land skickar jag brev. Hon vet att jag älskar henne.

    Och ja katterna. Han utnyttjade faktum att jag var svag när det var bouppdelning. Fick inte ens foto på katterna:(

    Psykiskt sjuka människor går inte att resonera sunt med. Det var med knappa livet jag kom därifrån. Såklart att det inte är min skyldighet att rädda alla hans kommande relationer eller hans dotter. Det förstår jag med. Samtidigt är det fruktansvärt att veta att hon snart kommer att må som jag gjorde. Han lämnar katterna ensamma i flera dygn. Det gjorde han med sin egen katt när vi träffades tills jag flyttade in (manipulation).
  • Anonym (Despe­rat?)
    Tue 17 Sep 2019 16:40
    #15

    Låter som om han är lite desperat med art hitra någon ny. Jag har svårt att förstå folk som skaffar barn, böir sambo, förlovar sig eller gifter sig efter ett oar månader man träffats. Man lär inte känna någon på ett par månader.

  • Anonym (A)
    Tue 17 Sep 2019 21:20
    #16
    Anonym (G) skrev 2019-09-17 10:21:14 följande:
    Du skriver att du i stort skiter i hans liv. Sen kommer en hela harang med text om hans liv (och katterna). Det är motsägelsefullt.

    Du ska inte låta andra styra ditt liv. Punkt. Fokusera på vad du vill, med jobb, fritidsaktiviteter och vänner. Formulera vad du vill i närtid och på sikt. Börja med en ny hobby, gärna fysiskt. T ex gå med i en löpgrupp. Socialt och fysisk aktivitet lugnar.
    Håller med
  • Anonym (Linda­) Trådstartaren
    Wed 18 Sep 2019 17:08
    #17
    Anonym (Desperat?) skrev 2019-09-17 16:40:53 följande:

    Låter som om han är lite desperat med art hitra någon ny. Jag har svårt att förstå folk som skaffar barn, böir sambo, förlovar sig eller gifter sig efter ett oar månader man träffats. Man lär inte känna någon på ett par månader.


    Just precis! Troligtvis har HON friat och han har sagt ja för att få uppmärksamhet och för att han gifter sig med hennes pengar.

    Jag struntar som sagt fullkomligt i honom. Det jag bekymrar mig för är de han förstör för. Han är elak, manipulativ, kränkande, våldsam. Ingen man saknar direkt. Inte ens någon man bryr sig ifall han dör.
  • Tiina8­7
    Wed 18 Sep 2019 17:11
    #18
    Anonym (Linda) skrev 2019-09-18 17:08:22 följande:

    Just precis! Troligtvis har HON friat och han har sagt ja för att få uppmärksamhet och för att han gifter sig med hennes pengar.

    Jag struntar som sagt fullkomligt i honom. Det jag bekymrar mig för är de han förstör för. Han är elak, manipulativ, kränkande, våldsam. Ingen man saknar direkt. Inte ens någon man bryr sig ifall han dör.


    Du struntar fullkomligt i honom och ändå bryr du dig såpass mycket att du startar en tråd om det... Släpp honom och gå vidare med ditt liv.
  • Anonym (Linda­) Trådstartaren
    Wed 18 Sep 2019 17:33
    #19
    Tiina87 skrev 2019-09-18 17:11:51 följande:

    Du struntar fullkomligt i honom och ändå bryr du dig såpass mycket att du startar en tråd om det... Släpp honom och gå vidare med ditt liv.


    Nä jag avskyr honom. Jag bryr mig inte ett dugg. Däremot hade jag ångest å den nya fruns vägnar samt att det knöt sig i magen när jag såg att hans egen dotter inte fick ha kvar sitt rum längre för att hennes barn skulle flytta in, och slutligen för att han lämnat katterna i en lägenhet ensamma. En del av mig fick tillbaka den där känslan som bara han kan ge en. Obehag in på märg och ben. För att hantera min ångest skapade jag en tråd. Det är lätt att missförstå (ibland på flit) när man svarar i trådar. Man vet inte hela historien och man tar för givet att ts alltid är ett galet ex.
  • Tiina8­7
    Wed 18 Sep 2019 17:36
    #20
    -2
    Anonym (Linda) skrev 2019-09-18 17:33:13 följande:

    Nä jag avskyr honom. Jag bryr mig inte ett dugg. Däremot hade jag ångest å den nya fruns vägnar samt att det knöt sig i magen när jag såg att hans egen dotter inte fick ha kvar sitt rum längre för att hennes barn skulle flytta in, och slutligen för att han lämnat katterna i en lägenhet ensamma. En del av mig fick tillbaka den där känslan som bara han kan ge en. Obehag in på märg och ben. För att hantera min ångest skapade jag en tråd. Det är lätt att missförstå (ibland på flit) när man svarar i trådar. Man vet inte hela historien och man tar för givet att ts alltid är ett galet ex.


    För att inte bry sig så visar du med tråden att du bryr dig väldigt mycket om hans liv.
    Anonym (Linda) skrev 2019-09-18 17:33:13 följande:

    Nä jag avskyr honom. Jag bryr mig inte ett dugg. Däremot hade jag ångest å den nya fruns vägnar samt att det knöt sig i magen när jag såg att hans egen dotter inte fick ha kvar sitt rum längre för att hennes barn skulle flytta in, och slutligen för att han lämnat katterna i en lägenhet ensamma. En del av mig fick tillbaka den där känslan som bara han kan ge en. Obehag in på märg och ben. För att hantera min ångest skapade jag en tråd. Det är lätt att missförstå (ibland på flit) när man svarar i trådar. Man vet inte hela historien och man tar för givet att ts alltid är ett galet ex.


    Så varför bryr sig så om hur han lever sitt liv?
Svar på tråden Träffats ett halvår och gifter sig!