Inlägg från: LoveRain |Visa alla inlägg
  • LoveRain

    Mammaledig och börjar känna mig deppig

    Ett tecken på att man känner sig nedstämd och har en risk att få en depression är just svårigheten att ta sig för saker trots att just detta kommer få en att må bättre.

    Mitt bästa råd är att bara sätta sig på den dör bussen trots att det tar emot eller känns meningslöst. Gå till öppna förskolan även om du oroar dig för att inte känna någon. Ha några ingångar till samtal färdiga i huvudet. Gå ut på promenad varje dag, ät näringsrik mat osv. Prata med din man och dina närstående om hur du mår och be om stöd.

  • LoveRain

    [quote=79907586][quote-nick]Emik skrev 2019-09-17 15:23:29 följande:[/quote-nick]Ja, som sagt. Jag vet att jag borde, och egentligen vet jag att de inte är så svårt.

    Men det blir som en spärr och jag känner hur jag sitter och gör bortförklaring för mig själv.

    Blir så frustrerad..[/

    Jag förstår det men tror du behöver att bara göra det även om det tar emot. Tänk mindre på det och bara gör. I längden kommer det få dig att må bättre. Av erfarenhet vet jag att isolera sig inte hjälper mot nedstämdhet i längden (ok någon dag eller två men inte längre än så). Tänk att du ska låta den logiska delen av dig få lite övertag på den känslomässiga delen just nu eftersom det kommer hjälpa dig!

Svar på tråden Mammaledig och börjar känna mig deppig