• Anonym (Va?)

    Plussat tre dagar i rad men idag negativt!

    Ja vad är det som händer? Tagit tre clearbluetest tre dagar i rad, alla tydliga plus och ökat varje dag i styrka. Men så idag fick jag hem några billiga tester från tradera och testade för skoj skull (glömt att jag beställt dom för det var så längesen)

    Döm om min förvåning när det var tvärnegativt och blankt?! Inte en tillstymmelse till streck?! Om det är ett missfall så försvinner väl inte hormonerna så snabbt? På ett dygn liksom. Men varför visar det negativt? Någon som vet? Vet inte vad jag ska tro nu och känner mig väldigt förvirrad..

  • Svar på tråden Plussat tre dagar i rad men idag negativt!
  • Pope Joan II
    Anonym (Va?) skrev 2019-09-17 11:29:16 följande:

    Ja vad är det som händer? Tagit tre clearbluetest tre dagar i rad, alla tydliga plus och ökat varje dag i styrka. Men så idag fick jag hem några billiga tester från tradera och testade för skoj skull (glömt att jag beställt dom för det var så längesen)

    Döm om min förvåning när det var tvärnegativt och blankt?! Inte en tillstymmelse till streck?! Om det är ett missfall så försvinner väl inte hormonerna så snabbt? På ett dygn liksom. Men varför visar det negativt? Någon som vet? Vet inte vad jag ska tro nu och känner mig väldigt förvirrad..


    De billiga Traderatesten är väl felaktiga, det skulle i alla fall jag utgå från. Å andra sidan skulle jag inte testa "för skojs skull" - och du verkar inte tycka att det är speciellt roligt heller. 
  • Anonym (Ett+ är ett+)

    Har du fått plus så har du ju blivit gravid. Då behöver man inte testa mer. Men om du nu nödvändigtvis vill det så köp ett digitalt och testa om en vecka.

  • Anonym (Lika)

    Likadant gick det för mig i våras, tänker det KAN bero på att det är olika märkes tester...

    Tyvärr hände det för mig så att jag började blöda sen... :(

    Men nästa månad plussade jag igen och är nu i v. 23 :)!

    Håller tummarna för dig, kanske bara är strul med testerna...

  • Anonym (***)

    Jag förstår inte den här grejen med att testa i tid och i otid. Verkar bara vara stressande.

  • Anonym (Va?)

    Det är vårt tredje, och sista, ivf och därför ville jag testa igen när testerna kommit.. och nu fattar jag ingenting.. hormonerna försvinner väl inte över en dag?

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Lika) skrev 2019-09-17 11:37:11 följande:

    Likadant gick det för mig i våras, tänker det KAN bero på att det är olika märkes tester...

    Tyvärr hände det för mig så att jag började blöda sen... :(

    Men nästa månad plussade jag igen och är nu i v. 23 :)!

    Håller tummarna för dig, kanske bara är strul med testerna...


    Fick du negativt dagen efter positivt?
  • Anonym (Va?)

    Det ÄR stressande att försöka få barn i 4 år. Och sen när det äntligen tagit sig på vårt sista ivf (har inte råd med fler nu) så vill man se att det ökar. Men så blir det negativt..


    Anonym (***) skrev 2019-09-17 11:49:16 följande:

    Jag förstår inte den här grejen med att testa i tid och i otid. Verkar bara vara stressande.


  • Anonym (Ett+ är ett+)

    Jag kämpade själv för att få barn i 10 år, men testade nästan aldrig. Styrkan på testen säger dessutom inget alls om huruvida det är m.f på g eller inte. Anse dig själv som gravid du! {#emotions_dlg.flower} Man brukar ju få göra VUL v.8 efter IVF- då får du klart besked om inte förrn.

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Ett+ är ett+) skrev 2019-09-17 12:27:01 följande:

    Jag kämpade själv för att få barn i 10 år, men testade nästan aldrig. Styrkan på testen säger dessutom inget alls om huruvida det är m.f på g eller inte. Anse dig själv som gravid du!  Man brukar ju få göra VUL v.8 efter IVF- då får du klart besked om inte förrn.


    Nä men när testen är negativa dagen efter sista positiva så känns det ganska lurigt.. det tar ju tid för testen att bli negativa efter ett missfall tänker jag, det sker väl inte på ett dygn?

    Ja jag ringde kliniken och fick tid om drygt en månad. Är ju en evighet tills dess.. men tack för peppande ord!! <3
  • Tyolissa

    Vad jag vet så är det olika känslighet på olika tester. Vissa kan ge utslag på låg hormonkoncentration, andra inte. De från Tradera kanske är inte lika känsliga? Testa igen om en vecka brukar man säga :)

Svar på tråden Plussat tre dagar i rad men idag negativt!