• Tue 17 Sep 2019 11:50
    255 visningar
    1 svar
    1
    255

    Byta stad och växelvist boende?

    Hej Män!


     


    Jag hoppas få höra era uppriktiga tankar, erfarenheter eller reflektioner på att byta Stockholm mot Göteborg och därigenom ge upp varannanveckalösningen.


     


    Tänkt lösning: Steg 1 - Bo barnfri vecka i götet hos ny kvinna och ha barnveckan i sthlm. I en vacker värld så kör vi detta under ca 1 års tid. Det innebär att grabben kommer vara närmare 14 år och där nånstans börjar jag växla ned antal dagar i sthlm (5, 4, 3?) under ett par år. När han är 16-17 år släpper jag sthlm helt för att flytta permanent till götet i steg 2. Det skulle innebära ett slut på växelvis boende. 


     


    Grabben och jag står varandra väldigt nära och han får givetvis möjlighet att följa med. Fast med skola, vänner och mamma är förmodligen starka skäl till att inte flytta med. Mest sannolikt är att han kan välja varannan helg och spendera loven med oss i götet.


     


    Bakgrund 


     


    Jag har levt växelvis med min idag 12-åriga son sedan han var 1,5 år gammal. Under dessa år har jag haft några längre relationer med aldrig något samboliv. 


     


    Jag bor 5 min cykelväg från grabbens mamma idag. Vi har en fungerande relation som föräldrar till vårt gemensamma barn, hon har även ytterligare en son med en annan man. Den sonen är 7 år gammal.


     


    En smidig lösning och ett enkelt liv idag. Så för att krångla till detta så har jag denna relation med en kvinna i Göteborg som har blivit otroligt betydelsefull för mig. Något som är ömsesidigt kanske jag ska tillägga :) Hon är djupt rotad med två barn mellan som går i lågstadiet som bor växelvis med henne. 


     


    Jag kommer själv från de trakterna där mina föräldrar och släkt också bor. 


     


    När jag läser det är det som en beskrivning på att äta kakan men ändå få behålla den?.så nån kan ju få belysa det här med egna erfarenheter eller nyktra reflektioner.


     


    //Rovan


     

  • Svar på tråden Byta stad och växelvist boende?
  • Wed 18 Sep 2019 10:53
    #1

    Vänta tills sonen flyttar hemmifrån och flytta då, hur tror du sonen mår om han får träffa dig mindre?

Svar på tråden Byta stad och växelvist boende?