• Anonym (Trut)

    Hur länge ville ni vara hemma och hur länge blev det?

    Hur länge hade ni velat vara hemma med era barn? Hur länge var eller kommer ni faktiskt vara hemma? Om ni inte var/kommer vara hemma så länge ni önskat, vad beror det på?

  • Svar på tråden Hur länge ville ni vara hemma och hur länge blev det?
  • Anonym (myself)

    Ett år ville och blev det också - längre skulle jag inte klara av, då redan efter 1 år började jag få lappsjuka ock behov att vara bland vuxna på en arbetsplats och inte bara i blöjtankar

  • Anotherone

    Första barnet;
    Föddes på vintern och planen var att jag skulle vara hemma 1,5 år för att skola in på dagis i augusti året därpå. Men efter en traumatisk förlossning och en tuff start mådde jag väldigt dåligt och valde att börja jobba redan efter 3 mån. Inte heltid men ett par dagar per vecka. Så gjorde jag tills han fyllde ett. Sen varvade jag f-ledighet med studier tills det var dags för inskolning. Så den ledigheten blev inte alls som den var tänkt men ändå väldigt bra sett i backspegeln.

    Andra barnet;
    Fött på våren och vi tyckte redan från början att han skulle vara för liten för inskolning på dagis redan augusti året efter. Så vi sköt på starten ytterligare ett år. Jag var hemma helt i ca 14 mån. Därefter arbetade jag deltid där vi gick omlott i ett år. Inskolning på dagis vid 2 år och 3 mån. Helt enligt plan!

Svar på tråden Hur länge ville ni vara hemma och hur länge blev det?