Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

    Någon att skriva med

    Gunilla1963 skrev 2019-09-17 15:37:57 följande:
    Hej! Jag tycker absolut det är en form av svek och något jag förmodar att han har undanhållit för dig, tills du kom på det. Sen finns det ju något som man i artiklar/böcker/reportage numera kallar Micro-otrohet. Detta är väl ett sånt exempel kan jag tycka. Det spelar inte så stor roll om han inte tycker att det är otrohet, medan du tycker det. Han har gjort något bakom din rygg, som du ogillar. Det måste ni prata om. Förhoppningsvis förstår han vad du känner när du berättar hur du känner inför det. Och förhoppningsvis kan han formulera för dig varför han har hållit på med dessa kontakter, så att du förstår det.
    Håller med
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2019-09-17 17:22:44 följande:
    Det beror på vilken typ av samtal de haft. Men ska inte devalvera  begreppet otrohet genom att använda det i tid och otid. För mig innefattar otrohet sexuella gärningar av något slag. Det kanske de haft om de talat om sex eller att de attraheras av varann. Men vad för typ av samtal är det, de är kanske bara själsfränder som klickat och kontakten är på social nivå? Då är det inte otrohet utan illojalt beteende då han undanhållit det för dig och i min värld kan det vara lika illa. T ex om han diskuterat er relation med henne.

    Jag har viss personlig erfarenhet av ämnet, om du vill kan du skriva privat till mig.
    +1
Svar på tråden Någon att skriva med