• Anonym (Överk­änslig­)
    Tue 17 Sep 2019 16:13
    644 visningar
    18 svar
    18
    644

    Klarar inte av att bli avvisad...vill bli modig som killkompis!!

    Jag är väldigt känslig. För känslig! Om jag är intresserad av någon vågar jag inte säga något. Jag sitter där som en panelhöna och gör ingenting. Jag väntar på att han skall komma fram till mig. Det gör han aldrig. Han är ingen speciell jag väntar på, det är bara han i allmänhet. Killar och män i allmänhet. Visst finns det killar som kommer fram till mig, men inte de jag vill skall komma fram till mig. Jag gillar uppmärksamheten och bekräftelsen även om jag inte är intresserad. Det ger mig självförtroende men inte tillräckligt för att själv våga. Om jag någon gång vågar blir jag ratad och då blir jag helt förstörd.

    Jag har en killkompis. Om det är något han kan bra så är det att vågra grejer. Han kan gå fram till tjugo olika tjejer på en kväll få ett nej eller dra åt helvete varenda gång. Han rycker bara på axlarna och försöker med någon annan. Han är inte rädd att göra bort sig eller rädd att bli ratad trots att han blir ratad hela tiden. Nu tycker de flesta att han är jobbig och det är han men han är också väldigt modig och hanterar nederlag med att rycka på axlarna. Skulle han någon gång bli ledsen så är han ledsen max i en vecka sedan är han sig själv igen. Jag är ledsen och nere i MÅNADER.

    Han säger att jag inte skall ta så hårt på livet. När livet ger dig citroner bara skratta och ät upp dem även om de är sura säger han. Han kan komma över med min favoritpizza när jag är ledsen och tramsa en stund och försöka ta med mig ut på olika saker. Eller säga skit i honom vill inte den och den snubben ha dig är han en idiot. Men det är inte så lätt alltid. Att tycka att alla andra är idioter och att jag är fantastisk när jag inte är det. Men jag ser ändå upp till min killkompis och vill bli mer som honom. Jag vill också kunna göra bort mig utan skämmas. Kunna rycka på axlarna och vill inte någon ha mig så är det bara att försöka med någon annan. Att vara ledsen i max en vecka i taget istället för månader eller inte vara ledsen alls. Att kunna vara så fri i sinnet att man inte bryr sig att man är en loser. Att kunna skratta åt sig själv.

    Hur blir jag mer som min killkompis? 

  • Svar på tråden Klarar inte av att bli avvisad...vill bli modig som killkompis!!
  • Tue 17 Sep 2019 16:18
    #1

    Finns inget universaltrix. Några saker du kan testa är
    - Tänk lite på vad det värsta är som kan hända om du frågar?
    - Försök göra något roligt när du är ledsen, helst tillsammans med andra
    - Våga testa

  • Anonym (-)
    Tue 17 Sep 2019 19:52
    #2

    Hur gammal är du? Man vänjer sig efter ett tag. Har tappat räkningen på alla nej jag fått och då handlar det inte om sex utan att bara typ ta en fika. Och ingen har någonsin sagt ja. Än så länge i alla fall.

    Men visst känns det knäckande ibland.

  • Anonym (Han)
    Tue 17 Sep 2019 20:24
    #3

    Aldrig tänkt på att killkompisen och du är menade för varann? Ni blir ryade men ändå förs samman till varann hela tiden?

  • Anonym (Överk­änslig­) Trådstartaren
    Tue 17 Sep 2019 21:17
    #4
    Anonym (-) skrev 2019-09-17 19:52:08 följande:

    Hur gammal är du? Man vänjer sig efter ett tag. Har tappat räkningen på alla nej jag fått och då handlar det inte om sex utan att bara typ ta en fika. Och ingen har någonsin sagt ja. Än så länge i alla fall.

    Men visst känns det knäckande ibland.


    Under 25. Vill inte säga exakt. Jag har inte fått särskilt många nej, jag vågar oftast inte ens fråga:(
    Anonym (Han) skrev 2019-09-17 20:24:41 följande:

    Aldrig tänkt på att killkompisen och du är menade för varann? Ni blir ryade men ändå förs samman till varann hela tiden?


    Haha nej. Han har försökt några gånger men det är sån han är. Go på sitt sätt, men väldigt oseriös. Tar aldrig något på allvar.

  • Anonym (A)
    Tue 17 Sep 2019 21:19
    #5
    Kjell2 skrev 2019-09-17 16:18:11 följande:
    Finns inget universaltrix. Några saker du kan testa är
    - Tänk lite på vad det värsta är som kan hända om du frågar?
    - Försök göra något roligt när du är ledsen, helst tillsammans med andra
    - Våga testa
    +1
  • Anonym (K)
    Tue 17 Sep 2019 22:16
    #6
    Anonym (-) skrev 2019-09-17 19:52:08 följande:

    Hur gammal är du? Man vänjer sig efter ett tag. Har tappat räkningen på alla nej jag fått och då handlar det inte om sex utan att bara typ ta en fika. Och ingen har någonsin sagt ja. Än så länge i alla fall.

    Men visst känns det knäckande ibland.


    What? Har du aldrig ens fikat med någon ?

    Hur gammal är du? Hur mycket har du försökt?
  • Anonym (Snart­)
    Tue 17 Sep 2019 22:20
    #7
    Anonym (-) skrev 2019-09-17 19:52:08 följande:

    Hur gammal är du? Man vänjer sig efter ett tag. Har tappat räkningen på alla nej jag fått och då handlar det inte om sex utan att bara typ ta en fika. Och ingen har någonsin sagt ja. Än så länge i alla fall.

    Men visst känns det knäckande ibland.


    Snart kommer säkert en tjej att tacka ja till dig
  • Anonym (-)
    Wed 18 Sep 2019 10:02
    #8
    Anonym (K) skrev 2019-09-17 22:16:33 följande:

    What? Har du aldrig ens fikat med någon ?

    Hur gammal är du? Hur mycket har du försökt?


    Är 28 och har försökt sedan jag var 18. Vissa år har jag försökt mer, andra har jag försökt mindre.
  • Anonym (Snart­)
    Wed 18 Sep 2019 10:26
    #9
    Anonym (-) skrev 2019-09-18 10:02:26 följande:

    Är 28 och har försökt sedan jag var 18. Vissa år har jag försökt mer, andra har jag försökt mindre.


    Hur många tjejer har du frågat?
  • Anonym (-)
    Wed 18 Sep 2019 10:41
    #10
    Anonym (Snart) skrev 2019-09-18 10:26:04 följande:

    Hur många tjejer har du frågat?


    Tappat räkningen men gissar på runt 60. Kan vara fler.
  • Anonym (Socia­l ångest­?)
    Wed 18 Sep 2019 13:57
    #11

    Du kanske har social ångest? Det innebär i stort sätt att kroppen signalerar hot /fara i situationer som egentligen inte är farliga. Detta till den grad att personen börjar undvika situationerna. Kanske värt att läsa på om? Det har iaf hjälpt mig att se mer nyktert på situationer som gör mig rädd och osäker. Även om jag inte vet om det jag har kan klassas som social ångest.

  • Anonym (Överk­änslig­) Trådstartaren
    Thu 19 Sep 2019 16:36
    #12
    Anonym (Social ångest?) skrev 2019-09-18 13:57:51 följande:

    Du kanske har social ångest? Det innebär i stort sätt att kroppen signalerar hot /fara i situationer som egentligen inte är farliga. Detta till den grad att personen börjar undvika situationerna. Kanske värt att läsa på om? Det har iaf hjälpt mig att se mer nyktert på situationer som gör mig rädd och osäker. Även om jag inte vet om det jag har kan klassas som social ångest.


    Oj. Det stämmer in på mig. Känslan jag får när jag skall försöka prata med någon jag är intresserad av är samma som när jag är rädd för någon.
  • Anonym (Han)
    Thu 19 Sep 2019 16:44
    #13
    Anonym (Överkänslig) skrev 2019-09-17 21:17:18 följande:

    Under 25. Vill inte säga exakt. Jag har inte fått särskilt många nej, jag vågar oftast inte ens fråga:(Haha nej. Han har försökt några gånger men det är sån han är. Go på sitt sätt, men väldigt oseriös. Tar aldrig något på allvar.


    Haha! Jag trodde du var en tjej :) sorry.
  • Anonym (Överk­änslig­) Trådstartaren
    Thu 19 Sep 2019 16:47
    #14
    Anonym (Han) skrev 2019-09-19 16:44:19 följande:
    Haha! Jag trodde du var en tjej :) sorry.
    Då trodde du rätt :)
  • Anonym (Han)
    Thu 19 Sep 2019 17:05
    #15
    Anonym (Överkänslig) skrev 2019-09-19 16:47:37 följande:

    Då trodde du rätt :)


    Mhm.. bjuder du ut killar eller tjejer?
  • Anonym (Han)
    Thu 19 Sep 2019 17:09
    #16
    Anonym (Han) skrev 2019-09-19 17:05:07 följande:

    Mhm.. bjuder du ut killar eller tjejer?


    Hemskt ledsen att jag läser som en kratta!!

    Jag såg nu att det var en annan signatur i tråden som oxå hade samma problem fast med tjejerna.

    Jag antar att du bjuder ut killar.

    Kanske ska du satsa på att bli mer öppen så att killarna kan bjuda ut. Flirta lite, titta djupt i ögonen, fråga saker som gör att han fattar att du kan tänka dig en dejt. Lyssna inte på din killkompis raggningstips. Han är ju värdelös på att ragga! :D
  • Anonym (Överk­änslig­) Trådstartaren
    Thu 19 Sep 2019 17:22
    #17
    Anonym (Han) skrev 2019-09-19 17:05:07 följande:
    Mhm.. bjuder du ut killar eller tjejer?
    Anonym (Han) skrev 2019-09-19 17:09:06 följande:
    Hemskt ledsen att jag läser som en kratta!!

    Jag såg nu att det var en annan signatur i tråden som oxå hade samma problem fast med tjejerna.

    Jag antar att du bjuder ut killar.

    Kanske ska du satsa på att bli mer öppen så att killarna kan bjuda ut. Flirta lite, titta djupt i ögonen, fråga saker som gör att han fattar att du kan tänka dig en dejt. Lyssna inte på din killkompis raggningstips. Han är ju värdelös på att ragga! :D
    Ja han är dålig på det. Men jag imponeras av hans mod och förmåga att kunna ta att bli avvisad med att rycka på axlarna och bara testa med någon annan. Eller hans förmåga att vara lycklig och glad ändå...

    Det är liksom lite sån jag vill kunna vara, att våga grejer och sluta vara så rädd att göra bort mig och sluta ta så hårt på allt...

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Mon 23 Sep 2019 00:15
    #18

    Jag är man och törs inte heller och då har det inte blivit något fast jag blivit 40 nu. Sen finns det iofs inga singlar knappt i stan där jag bor så det finns inte så många att fråga. Fast i fyllan har jag ibland varit väldigt på och social men hur full jag än är vet jag att jag inte kan dra det vidare så det blir inget mer. Det är ingen kille som är blyg som du är intresserad av för testa på han i sådana fall. För dom gånger tjejer tagit kontakt med mig fast jag inte varit den som tagit initativ då har jag gillat det. Oddsen är mindre att du blir avvisad av en blyg kille och blir du det så blir du det oftast på en mjukt sätt.

Svar på tråden Klarar inte av att bli avvisad...vill bli modig som killkompis!!