• Anonym (Mia)
    Tue 17 Sep 2019 19:37
    78 visningar
    5 svar
    5
    78

    Subtilt

    Hej, hoppas ngn kan komma med råd. Detta är subtilt, har en svägerska som inte gillar mig, men visar det subtilt, känns inte så bra för jag vet inte var jag har henne, dessutom är det jobbigt. Jag älskar min bror. Är en tjej som kommer överens med alla och försöker alltid få folk att må bra, har försökt lära känns henne i 10 års tid men lyckas inte. Är trevlig och visar intresse, vi har ungefär samma karriär, livssyn och värderingar, så inget som krockar där. Det är svårt, det känns som hon avvisar mig fast jag inte är påträngande på ngt vis. Eller bara inte pratar samma språk? Ingen aning, men börjar ge upp, men samtidigt lite ledsen över det. Min man o bror kommer bra överens, kusinerna också. Hade varit lättare om det fanns ngt att ta på... någon orsak. Vad gör man i dessa lägen? Har många andra vänner, kollegor också. Ett exempel kan vara att efter en helg som vi umgåtts så gillar hon inget på sociala medier eller en gång så bjöd dom inte in oss till födelsedagsfirande när kusinerna fyllde år, sånt (fast dom sa att vi var välkomna först men ångrade sig, utan orsak). Jag får liksom inget grepp, kanske bara ska ?ge upp? och låta det vara?

  • Svar på tråden Subtilt
  • Tue 17 Sep 2019 20:17
    #1

    Ja, släpp det! Alla kan inte älska alla, ibland fungerar inte personkemin helt enkelt. Att då försöka kan ha motsatt effekt. Samvaron mellan familjerna fungerar ju, nöj dig med det.

  • Anonym (lf)
    Tue 17 Sep 2019 20:23
    #2
    Tecum skrev 2019-09-17 20:17:17 följande:

    Ja, släpp det! Alla kan inte älska alla, ibland fungerar inte personkemin helt enkelt. Att då försöka kan ha motsatt effekt. Samvaron mellan familjerna fungerar ju, nöj dig med det.


    Håller med.
  • Anonym (Mia) Trådstartaren
    Wed 18 Sep 2019 17:08
    #3

    Tack!!! För svar???? Ni har helt rätt! Kommer sluta anstränga mig, vara trevlig/artig men ger upp att vi kan ha en ?egen relation?. Antagligen borde jag sluta ansträngt mig för länge sen, hon berättar aldrig ngt om sig själv, erfarenheter...(medan jag gör det) så det känns inte rätt. Alla kan väl inte älska alla, även om jag själv sällan _inte_ blir omtyckt. Men jag har naturligtvis min stolthet, så det räcker nu.

  • Anonym (lf)
    Wed 18 Sep 2019 21:52
    #4
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-18 17:08:23 följande:

    Tack!!! För svar???? Ni har helt rätt! Kommer sluta anstränga mig, vara trevlig/artig men ger upp att vi kan ha en ?egen relation?. Antagligen borde jag sluta ansträngt mig för länge sen, hon berättar aldrig ngt om sig själv, erfarenheter...(medan jag gör det) så det känns inte rätt. Alla kan väl inte älska alla, även om jag själv sällan _inte_ blir omtyckt. Men jag har naturligtvis min stolthet, så det räcker nu.


    ja ibland connectar man inte
    Och en del människor tar lång tid på sig att connecta. vem vet var ni står om några år?
  • Anonym (A)
    Thu 19 Sep 2019 14:13
    #5
    Tecum skrev 2019-09-17 20:17:17 följande:
    Ja, släpp det! Alla kan inte älska alla, ibland fungerar inte personkemin helt enkelt. Att då försöka kan ha motsatt effekt. Samvaron mellan familjerna fungerar ju, nöj dig med det.
    Håller med
Svar på tråden Subtilt