• Anonym (Selda)

    Jag ogillar mannens bästa tjejkompis!!

    Vill börja med att poängtera att jag är inte ett dugg svartsjuk på henne och har inga problem med att min mans ens polare är en kvinna.

    Lever med man o våra två barn plus att vi har hans två barn sen tidigare på halvtid. Vi har det bra ihop men nu har en stor konflikt blossat upp mellan mig och min man och det är sedan i söndags. Han har många manliga vänner plus sin kvinnliga bästa vän som han har känt sen mellanstadiet.

    Har tidigare bara träffat henne på fester eller andra liknande event och har aldrig fått ett bra intryck av henne. Hon är otrevlig mot mig och är väldigt övertydlig om att den enda hon känner för att prata med är med min man. Jag har alltid känt hon hatar kvinnor men eftersom vi inte setts så ofta så har jag hållit mina åsikter för mig själv.

    Nu bjöd min man över henne och hennes sambo i helgen för första gången på middag och även fast jag inte såg fram emot det så har jag bestämt för att bjuda på mig själv och vara öppen och trevlig.

    Det hade jag inte mycket för kan jag säga för gliringarna började redan när hon kom innanför dörren. Födde barn för bara några månader sen och även fast jag är fullt medveten om att jag är rätt trött så började hon direkt poängtera hur jävla sliten jag såg ut med en elak underton.

    Hon la ribben för resten av kvällen där och sen skulle hon gärna säga att mannens tidigare barn var så otroligt vackra och att vår bebis såg för rolig ut, hon skulle insinuera att hon inte kan vara min mans.

    Det här var bara några få exempel på hennes otrevliga kommentarer. Var hon inte bitchig så handlade hela kvällen om henne och min man o det bara skulle pratas om gamla minnen och om dem. Jag och hennes snubbe satt som två osynliga fån och kunde lika gärna försvunnit därifrån utan att det hade märkts.

    Nu blev droppen för mig när min man föreslog för dem att vi fyra skulle åka iväg på gemensam resa i vinter med alla barn och hon nappade på det direkt givetvis. När de åkte hem på natten så kunde jag inte hålla käft längre utan sa åt honom att nån resa ihop med henne kan han glömma och sa också att jag var så besviken över att han inte reagerade över hennes beteende.

    Han har blivit arg på mig och tycker att det är jag som är boven i det här och nu talar vi knappt med varann.

    Kan ni ge mig råd o tips på bra argument att ta upp med min man? Blir så ledsen över att vi bråkar om det här men jag viker mig inte i det här.

  • Svar på tråden Jag ogillar mannens bästa tjejkompis!!
  • Anonym (S)

    Du skriver att hon skulle gärna säga ... Betyder det att hon sa dessa saker?

    På vilket sätt menar din man att du är boven, vad anklagar han dig för?

  • Smillefix

    Men hörde inte din man vad hon sa och hur hon uppförde sig? Hur upplevde han middagen och det du uppfattade som gliringar?

  • Anonym (Stella)

    Det låter som att hon har en hårdare jargong än du är van vid. Om bara du hör en elak underton och din man som känner henne mycket bättre inte hör en elak underton så kanske det är han som tolkar henne rätt ?

    Däremot tycker jag inte att ni ska åka på semester med någon du inte trivs med. Det är bara upplagt för katastrof

  • Anonym (Selda)
    Anonym (S) skrev 2019-09-18 08:01:19 följande:

    Du skriver att hon skulle gärna säga ... Betyder det att hon sa dessa saker?

    På vilket sätt menar din man att du är boven, vad anklagar han dig för?


    Hon sa dessa saker plus mycket annat men det är inte alltid vad hon säger utan hur hon säger det. Hon är den största energitjuv jag stött på i hela mitt liv och känner mig fortfarande låg efter helgen.

    Han tycker bara att hon är världens härligaste och roligaste person vilket hon också är mot honom. Han anklagar mig för att vara orättvis mot henne för hon har ett gott hjärta. Det enda han erkänner som skulle vara nåt som inte var till hennes fördel är att hon var väldigt kär i honom när de var unga men att han och alla andra killar bara sett henne som en av grabbarna medans hon blev mobbad av tjejer typ.

    Nu flera år senare så uppfattar jag henne som världens största bully.
  • Anonym (Selda)
    Smillefix skrev 2019-09-18 08:09:38 följande:

    Men hörde inte din man vad hon sa och hur hon uppförde sig? Hur upplevde han middagen och det du uppfattade som gliringar?


    När hon höll på och övertydligt skulle insinuera om att dottern inte kan vara hans så garvade han och uppfattade det som ett rått skämt från hennes sida.

    Han ursäktar allt med att hon blir missförstådd.
  • Anonym (Selda)
    Anonym (Stella) skrev 2019-09-18 08:10:50 följande:

    Det låter som att hon har en hårdare jargong än du är van vid. Om bara du hör en elak underton och din man som känner henne mycket bättre inte hör en elak underton så kanske det är han som tolkar henne rätt ?

    Däremot tycker jag inte att ni ska åka på semester med någon du inte trivs med. Det är bara upplagt för katastrof


    Hård jargong är jag van vid men det är inte riktigt det hon kör mot mig utan det är mer spydigheter. Jargong kör hon med min man hela tiden och det kan jag tåla men det blir lite för mycket internt de emellan. Hennes snubbe såg också irriterad ut.

    Det blir ingen resa. Inte ens om jag skulle få en miljon.
  • Anonym (Selda)

    Kom på fler exempel på spydiga kommentarer hon kom med.

    Hon sa också till mig och min man att han borde leva ihop med sitt ex istället för de passade så himla mycket bättre ihop. Där reagerade t o m hennes snubbe och frågade henne varför hon snackar så mycket skit?

    Jag och hans föredetta tillika mamman till hans barn är goda vänner idag kan jag kanske säga så det ligger inte i min natur att vara elak mot hans kvinnliga bekanta.

  • Anonym (Elakt!)

    Även om din man förstår hennes hårda jargong så måste han väl höra vad hon säger och förstå att det inte är något man säger. Han borde satt ner foten! Fy så uselt av båda två!

  • Anonym (Hmm...)

    Att de pratar gamla minnen är inte så konstigt då de inte verkar ha så mycket gemensamt i vuxen ålder? Du skriver att du enbart träffat henne vid festliga tillfällen, gäller det även din man på senare år? Men de borde ju båda två (hon OCH din man) försöka få in dig och hennes man i samtalet. Där har även din man gjort fel, inte bara kvinnan.

    När det gäller skämtandet om att bebisen inte är lik din man så hade jag personligen inte brytt mig alls, vi i min ursprungsfamilj skämtar ofta om att min bror är "brevbärarunge" då han inte är lik oss övriga (mamma, pappa, syskon). Förstår att du som relativt nybliven mamma är extra känslig dock.

    Vissa är ju slitna/ser slitna ut som relativt nybliven mamma, det är inte så mycket att göra något åt mer än att lämna över lite mer till pappan så du får vila.

    Jag tror du har läst in för mycket i hennes beteende eftersom du aldrig gillat henne och var förberedd på att hon skulle bete sig illa.

    Förmodligen finns inte det du ser eftersom din man som har känt henne nästan hela sitt liv inte alls uppfattar henne så utan istället blir arg på dig.

    Men bra att det inte blir någon resa, bjud inte hem henne mer utan i fortsättningen får din man och kvinnan träffas utan dig.

Svar på tråden Jag ogillar mannens bästa tjejkompis!!