• Anonym (Mia)

    Inget bra sex min gillar honom så

    Jag har nyligen träffat en kille och kände direkt en stark attraktion. Vi har träffats några gånger nu men sexet är bara awkward. Närhet med honom känns på sätt och vis så stelt. Mitt ex va raka motsatsen och överröste mig med närhet och fick mig att känna mig trygg i att ge närhet som att komma upp bakifrån och ge en kram m.m. Jag har alltid varit osäker med sånt.

    Han jag träffar nu känns rätt resarverad och jag får inte samma respons när jag tar iniativet till närhet. Jag är en rätt energikänslig person men jag känner noll energi från honom.

    Jag är rätt säker på att han gillar mig då mycket annat tyder på det. Men jag är samtidigt lite orolig att han är tveksam nu och tappar intressent. Samtidigt funderar jag om han är rätt när sexet inte ger mig den känslan jag vill ha. Kommer det bli bättre eller kommer det att vara så här? Varför är det så här? Är det pga av honom att han kanske är lite resarverad och håller tillbaka? Jag har fått kommentaren att jag är "vild" i sängen men med honom känner jag att jag håller tillbaka och kan inte riktigt slappna av.

    Hur pratar man om något sånt här? Jag märker att han kan tycka att vissa frågor är lite jobbiga att svara på och då har jag inte ställt några direkta jobbiga frågor än. Sist frågade jag hur det kom sig att han flyttat hit och då blev han nog först lite osäker på vad eller hur han skulle säga att han flyttat hit för en tjej. Varför skulle det vara jobbigt att säga?

  • Svar på tråden Inget bra sex min gillar honom så
  • Fjäril kär

    Är han ung?

    Kan ju annars bero på osäkerhet och noll erfarenhet. Sånt kan bli bättre med tiden givetvis.

    Det ni bör prata om är ju om han är så här i sin personlighet eller om han bara är nervös, osäker och inte vågar.

  • Anonym (odugling)
    Fjäril kär skrev 2019-09-18 11:16:16 följande:

    Det ni bör prata om är ju om han är så här i sin personlighet eller om han bara är nervös, osäker och inte vågar.


    Och såna män är inget att ha, eller hur.
  • Anonym (My)
    Anonym (odugling) skrev 2019-09-18 11:22:48 följande:

    Och såna män är inget att ha, eller hur.


    Det beror på hur gammal han är. Bland annat.
  • Anonym (odugling)
    Anonym (My) skrev 2019-09-18 11:28:41 följande:
    Det beror på hur gammal han är. Bland annat.
    Män kan inte vara osäkra eller nervösa efter en viss ålder?
  • Anonym (odugling)
    Giftskåneman skrev 2019-09-18 11:32:30 följande:

    Taskigt att jämföra honom med ditt ex, men det gör han kanske också?


    Kvinnor jämför mannen med sina ex, men gillar inte att mannen jämför henne med sina ex.
  • Anonym (Mia)
    Fjäril kär skrev 2019-09-18 11:16:16 följande:

    Är han ung?

    Kan ju annars bero på osäkerhet och noll erfarenhet. Sånt kan bli bättre med tiden givetvis.

    Det ni bör prata om är ju om han är så här i sin personlighet eller om han bara är nervös, osäker och inte vågar.


    Han är inte ung (närmare 40) men ingen koll på tidigare förhållanden men oerfaren är han inte. Jag funderar med på om han är nervös och osäker men jag vet inte hur jag ska hantera det. Jag blir lätt smittad av andras energier.

    Jag är rätt många år yngre än honom och vet inte om han tänker nåt om det. Jag märker ingen skillnad utan tycker att vi mentalt är på samma nivå. Han beskriver sig som en blå person om det säger något. Folk beskriver mig som en gul person. Har själv ingen jätte koll men vet övergripande vad färgerna innebär. Jag kan ha lite för bråttomt fram när det är något jag vill.

    Jag vill ha det där "snacket" med honom typ om oss och hur han ser på framtiden som barn etc. Men samtidigt känns det som rätt tidigt. Jag vet inte...
  • Anonym (odugling)
    Anonym (Mia) skrev 2019-09-18 11:39:06 följande:
     Han beskriver sig som en blå person om det säger något. Folk beskriver mig som en gul person. Har själv ingen jätte koll men vet övergripande vad färgerna innebär. 
    Ni är en match made in heaven. Blå + gul = svenska flaggans färger. It's a sign.
  • Anonym (Mia)
    Giftskåneman skrev 2019-09-18 11:32:30 följande:

    Taskigt att jämföra honom med ditt ex, men det gör han kanske också?


    Det är klar att man jämför medvetet eller omedvetet. Behöver inte vara dåligt. Jag skulle aldrig säga till den nya killen att jag vill att han ska vara på det viset för att mitt ex var det. Han är en helt annan person och jag vill att han ska vara sig själv. Däremot uppskattade jag den sidan hos mitt ex men denna nya killen har många fler sidor som jag uppskattar än vad mitt ex hade. Finns ju en anledning till varför jag gjorde slut med mitt ex och jag vill inte ha en kopia. Men med alla förhållanden kommer lärdomen om vad man gillar och inte gillar. Så ja jämföra kan man gör men inte att jag har ett poängsystem om vem som är bäst. Av ett annat ex lärde jag mig hur viktig social kompetens är för mig så har man inte det är man inte rätt för mig. Jag försöker inte ändra på en person eller få dem att vara mer som ett ex.
Svar på tråden Inget bra sex min gillar honom så