• Wed 18 Sep 2019 15:00
    288 visningar
    3 svar
    3
    288

    Bortglömd barn/ungdomsbok, kan ni snälla hjälpa mig hitta den?

    Hej!

    Återigen har jag en bok på hjärnan vars titel jag inte kommer ihåg. Kommer inte ihåg så mycket av handlingen eller några namn. Men jag minns att huvudpersonen var en tjej, och med henne var en kille som var lite äldre. Han kan har varit hennes bror men jag tror han var en kompis. Svårt att säga.

    Men de var iallafall och tältade, möjligen på en campingplats. Och antagligen kom de ursprungligen dit för att lösa nåt mysterium, eller så blev det bara så när de kom dit. Men de hade nog med detektivarbete att göra, hur eller hur, men jag minns inte hur det slutade. Den enda "scenen" jag minns var när de gick ut, antingen på kvällen eller natten, och tjejen såg något som rörde sig i ett tält

    Det hon såg visade sig vara silhuetterna av ett par som hade sex i tältet. Hon blev såklart generad, och killen hon var med retades lite och sen gick de vidare. Och mer än så minns jag tyvärr inte.

    Boken var INTE Lasse-Maja eller Monsterakademin (Nelly Rapp). Hoppas ni kan hjälpa mig hitta den här boken.

  • Svar på tråden Bortglömd barn/ungdomsbok, kan ni snälla hjälpa mig hitta den?
  • Wed 18 Sep 2019 15:16
    #1

    Nu vet jag inte hur gammal du är så det är lite svårt att veta ungefär när du läste boken.

    Men jag minns en bok som hette typ "Puss" och en annan "kram".

  • Wed 18 Sep 2019 16:04
    #2

    Ja jag är född 98 och jag kan, tyvärr, inte säga exakt. Men jag tror jag läste boken 2008-2015. Nånstana där imellan. Då gick jag i mellanstadiet och högstadiet.

    Men trots att den enda scenen jag minns från boken är lite sexuell så var inte resten det. Det va nog mer deckare, mysterium eller äventyr.

  • Mon 23 Sep 2019 00:56
    #3

    Så ingen vet nåt om boken? ????

Svar på tråden Bortglömd barn/ungdomsbok, kan ni snälla hjälpa mig hitta den?