• Rebecca1987

    Gaser i magen

    Min dotter är 3 veckor och två dagar. Jag ammar helt. Men senaste dagarna har hon extremt mycket gaser i magen. Jag har undvikit bönor, ärtor, och starka kryddor. Jag dricker inte kaffe, te eller läsk. Vad mer kan orsaka gaser i magen.

  • Svar på tråden Gaser i magen
  • Jag är bara jag

    Inget av det du räknat upp kan ge bebisen gaser i magen. Endast protein går över i bröstmjölk och det reagerar bebisen bara på om den är allergisk mot det som tex mjölkprotein. Du kan äta precis vad du vill. De flesta bebisar föds med känslig och outvecklad mage och får gaser och magknip. Det går över när de blir äldre.

  • Rebecca1987
    Jag är bara jag skrev 2019-09-18 16:48:30 följande:

    Inget av det du räknat upp kan ge bebisen gaser i magen. Endast protein går över i bröstmjölk och det reagerar bebisen bara på om den är allergisk mot det som tex mjölkprotein. Du kan äta precis vad du vill. De flesta bebisar föds med känslig och outvecklad mage och får gaser och magknip. Det går över när de blir äldre.


    Många sidor jag läst så kan kål, lök och bönor samt kryddor ge små barn gaser
  • Jag är bara jag
    Rebecca1987 skrev 2019-09-18 16:53:38 följande:
    Många sidor jag läst så kan kål, lök och bönor samt kryddor ge små barn gaser
    Nej, det kan det inte, det är felaktig info. Bröstmjölk bildas av ditt blod. Gas från läsk går inte över i ditt blod- då hade du dött omg. Gasbildande mat påverkar endast dina egna tarmar.
Svar på tråden Gaser i magen