• chaange

    Ägglossning - innan eller efter blodig flytning?

    Hej!


    Hade sista dagen på mensen i fredags 13/9. Min menscykel är mellan 25-27 dagar lång. Enligt min app hade jag ägglossning igår och vi hade sex igårkväll. Hade i förgår blodiga flytningar (ganska mkt) samt lite mindre igår och även lite idag. I förmiddags kom en stor vit flytning, som såg ut som en äggvita ungefär. 


    Mina frågor är:


    Indikerar de blodiga flytningarna att ägglossningen HAR VARIT eller att den är PÅ GÅNG? Kan man få blodiga flytningar innan ägglossningen?


    Tror ni att flytningen är ägglossningssekret eller spermasekret?

  • Svar på tråden Ägglossning - innan eller efter blodig flytning?
  • 2barnsmorsan

    Den vita flytningen var antingen sperma eller en vanlig flytning. Jag är rätt säker på att fertilt sekret som man brukar ha innan äl ska vara genomskinligt.

    Lite blodblandade flytningar kan man nog ha innan/under äl. Fast man kan nog få det under andra delar av cykeln också. Vissa får lite så efter sex också om man är lite lättblödande. Så det är svårt att säga...

  • chaange

    Tack för svar!

    Igårkväll kom det ganska mycket blodblandad flytning (mer än i förgår) samt att jag fick ganska ont (som mensvärk). Så jag misstänker att jag faktiskt hade min ägglossning igårkväll, eller vad tror ni?

Svar på tråden Ägglossning - innan eller efter blodig flytning?