• Svar på tråden Komiskt med affärsmän och moderater
  • Praktisk58

    Ja det är för jävligt med rikingar som inte vill betala 100% I skatt. Allt var bättre när Lenin, Mao och Pol Pot styrde.

  • Missermajser
    Ocdkille skrev 2019-09-19 01:13:51 följande:

    Ha ha det är komiskt med affärsmän och moderater. Dom tror att dom är pelarna som håller uppe samhället och alla ska buga för dom. Den här idioten som kallade en undersköterska för parasit ska nog vara tyst. Det är ju han som lever på andras slit.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPXx81/finanstopp-kallade-underskoterska-egoistisk-parasit


    Inte så förvånande! De flesta som tjänar de summorna som kvalificerar för värnskatt inbillar sig att det är oersättliga. Dom är ju faktiskt avlönade så högt för att de ska tycka så.
  • Liberté

    Jo fast värnskatten slopas för att det inte finns något vetenskapligt stöd för att den skulle göra någon som helst skillnad i samhället. Det mesta har pekat på att det faktiskt har NEGATIV påverkan.

    Vem bryr sig om någon annan tjänar mer pengar, den personen kommer troligtvis spendera mer också..

  • Missermajser
    Liberté skrev 2019-09-19 07:56:58 följande:

    Jo fast värnskatten slopas för att det inte finns något vetenskapligt stöd för att den skulle göra någon som helst skillnad i samhället. Det mesta har pekat på att det faktiskt har NEGATIV påverkan.

    Vem bryr sig om någon annan tjänar mer pengar, den personen kommer troligtvis spendera mer också..


    Köper man lojalitet så har den ju fått ett pris. Ska inte andra i så fall få ställa detta i relation till marknadspriset på lojalitet?
  • Liberté
    Missermajser skrev 2019-09-19 08:21:46 följande:
    Köper man lojalitet så har den ju fått ett pris. Ska inte andra i så fall få ställa detta i relation till marknadspriset på lojalitet?
    Hur då köper lojalitet ?
  • Missermajser
    Liberté skrev 2019-09-19 09:24:31 följande:
    Hur då köper lojalitet ?
    Äger jag ett företag kanske jag avlönar några högt och ger dem ledande befattning för att de ska vara lojala mot mitt företag. Sedan kanske jag avlöna vissa lågt för att de ska producera mycket och kosta lite. Dessa människors lojalitet är kanske i många fall lägre eftersom lojaliteten har ett högre marknadsvärde.
  • Missermajser

    Han med hög lön tror kanske att han är speciell för att han har hög lön men hans jobb är helt enkelt att vara på min sida.

  • Liberté
    Missermajser skrev 2019-09-19 13:34:15 följande:

    Han med hög lön tror kanske att han är speciell för att han har hög lön men hans jobb är helt enkelt att vara på min sida.


    Fast skulle det inte vara kontraproduktivt att inte anställa någon som faktiskt är bra på det denna gör ?

    För att du ska få chefs positioner så är det delvis kompetens och utbildning som efterfrågas om du inte pratar om typ McDonalds där manager är erfarenhet.

    Lär knappast vara så att när du har ett antal ingenjörer så väljer du bara ut någon sate pga lojalitet som första egenskap.
  • Missermajser
    Liberté skrev 2019-09-19 13:43:38 följande:
    Fast skulle det inte vara kontraproduktivt att inte anställa någon som faktiskt är bra på det denna gör ?

    För att du ska få chefs positioner så är det delvis kompetens och utbildning som efterfrågas om du inte pratar om typ McDonalds där manager är erfarenhet.

    Lär knappast vara så att när du har ett antal ingenjörer så väljer du bara ut någon sate pga lojalitet som första egenskap.
    Naturligtvis ska de kunna sin uppgift men lojalitet kostar kanske ibland mer än vad egenskaperna för själva ledandet gör.
Svar på tråden Komiskt med affärsmän och moderater