• Thu 19 Sep 2019 17:59
    297 visningar
    4 svar
    4
    297

    jag trodde jag kände honom

    Jag har en dotter på 13månader, och är dessutom gravid i månad 7. samma pappa till båda. vi separerade  för 3månader sedan då han va ett svin. men....han lovade att ta ansvar för dottern och även vara delaktig i graviditeten. men exet verkar inte bry sig det minsta om varken min som gravid eller sin dotter, det gör så ont. han va inte ens med på ul i v20. det kan gå dagar innnan han hör av sig för att tex höra hur dottern mår, och blir arg för jag inte hört av  mig om hon tex varit sjuk. medan jag tycker det borde ligga i hans intresse (såklart inte allvarligt sjuk)
    kan man få en pappa att bry sig om sitt och sitt framtida barn?

  • Svar på tråden jag trodde jag kände honom
  • Thu 19 Sep 2019 18:13
    #1
    +1

    Vilket umgängeschema har ni? Får han ha dottern ensam for dig?

  • Thu 19 Sep 2019 18:58
    #2
    +2

    Ni får väl prata om vad ni förväntar er av varandra. Att han ska höra av sig varje dag för att höra hur dottern mår och bara få ett bra känns ju lite onödigt om det inte är något han har behov av att höra dagligen. Han litar på att du tar hand om er dotter på bästa sätt. Är det viktigt för dig att han följer med på diverse undersökningar så säg det. Du vet inte hur hans tankar går kring det kanske det är jobbig för honom eller så känner han att ett sms där du säger att allt är bra är tillräckligt.

    Vill man ha ett bra samarbete så få man ge och ta. Du kan inte har förväntningar på honom utifrån hur du skulle agerat i hans situation. Ni är olika personer och tänker olika. Har du vissa förväntningar på honom så berätta och förklara dem så kan han förklara hur han tänker och på så vis kan komma fram till en överenskommelse.

  • Thu 19 Sep 2019 21:37
    #3

    haha ska jag verkligen behöva förtydliga att jag har försökt ALLT. klart jag pratat med honom och nej han lyssnar ej, det finns inget genuint intresse.....

  • Thu 19 Sep 2019 22:27
    #4
    babyloonez skrev 2019-09-19 21:37:42 följande:

    haha ska jag verkligen behöva förtydliga att jag har försökt ALLT. klart jag pratat med honom och nej han lyssnar ej, det finns inget genuint intresse.....


    Det är skillnad på att prata och prata men visst känner du att du försökt allt och han gjort noll ansträngning så sluta involvera honom i saker. Serva honom inte med information utan vill han veta något så får han fråga. Ja tråkigt för barnen men han är inte ditt ansvar och det är inte ditt fel om deras relation skiter sig. Du kan inte göra allt men du kan vara öppen när han väl inser att han måste anstränga sig.
Svar på tråden jag trodde jag kände honom