• Anonym (Mathi­as)
    Thu 19 Sep 2019 21:44
    103 visningar
    6 svar
    6
    103

    Hur skulle du gjort?

    Jag har en jobbig sits som jag behöver ärliga råd kring då jag inte alls mår bra utav det nu. Det är så att lärde känna en tjej för några år sedan. Vi har varit fram och tillbaka men inget som blivit seriös förrän ett år sedan. Hon har ett tungt bagage och även ett barn. Vi kallar henne Elin.

    För att göra en lång historia väldigt kort. Elins ex och hon kommer inte överens alls. Det har varit mycket allvarliga bråk och hon hade även 4 årigt kontaktförbud som gick ut i början av året. Elins ex är anmäld för våldtäkt på henne, slagit sönder fönster där Elin bor, slagit sönder Elins mammas bil, slagit ner en polis mm. Jag har stöttat Elin då jag förstår hur hemskt det måste kännas att vara så rädd för sitt ex.

    Jag har nu märkt av att hennes son har anknytningsproblem och jag är orolig. Elin vill även att jag lämnar barnet till pappan vilket jag inte är bekväm med då han är villkorligt frigiven och jag vill inte att något ska hända mig eftersom han inte haft problem att vara fysisk mot en polis. Jag överväger tungt nu att släppa Elin då jag själv börjar må dåligt utav detta. Jag försöker tänka att det inte är Elin fel att det är så här men jag vet inte om jag klarar av detta

    Vad skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Hur skulle du gjort?
  • Anonym (emmy)
    Thu 19 Sep 2019 21:49
    #1
    +1

    Jag hade nog valt att gå. Om inte kärleken är tillräckligt stark för att bygga över det svåra, så är den inte.
    Jag hade inte orkat med så mycket drama i mitt liv. Även om det inte är hennes fel, som du säger. Men du kanske också vill ha barn en dag, och få dem i ett liv av kaos? Det går ju inte. Det är tillräckligt illa att ett barn lever i det kaoset.

  • Anonym (A)
    Thu 19 Sep 2019 21:50
    #2
    Anonym (emmy) skrev 2019-09-19 21:49:23 följande:
    Jag hade nog valt att gå. Om inte kärleken är tillräckligt stark för att bygga över det svåra, så är den inte.
    Jag hade inte orkat med så mycket drama i mitt liv. Även om det inte är hennes fel, som du säger. Men du kanske också vill ha barn en dag, och få dem i ett liv av kaos? Det går ju inte. Det är tillräckligt illa att ett barn lever i det kaoset.
    Samma här.
  • Fri 20 Sep 2019 14:10
    #3

    Åh vad jobbigt!

    Jag tycker nog att du ska låta dina känslor styra dock. Om du älskar henne- kämpa för det! Låt inte dessa fruktansvärda yttre omständigheter styra!

    Tänk dock inte på "stackars henne som straffas dubbelt för sitt ex" meaning att hon förlorar dig pga sitt tidigare dåliga val för det kan ju inte du stå till svars för. Men vill DU verkligen ge upp kärleken för att det är jobbigt med exet?

    Kan ni inte flytta`?

  • Anonym (Mathi­as) Trådstartaren
    Fri 20 Sep 2019 17:20
    #4

    Hon bor nu i en annan stad och det är ungefär 5 timmar med bil mellan oss. Jag åker varannan helg

  • Anonym (jag)
    Fri 20 Sep 2019 18:30
    #5

    Jag hade stannat MEN se till att någon annan sköter hämtnignar och lämningar och kontakt angående barnen, går att ordna detta så man slipper själv om det är mycket bråk men du ska inte ta den delen ts låt kommun eller någon annan göra det.

  • Anonym (Mathi­as) Trådstartaren
    Sat 21 Sep 2019 15:12
    #6
    Anonym (jag) skrev 2019-09-20 18:30:12 följande:

    Jag hade stannat MEN se till att någon annan sköter hämtnignar och lämningar och kontakt angående barnen, går att ordna detta så man slipper själv om det är mycket bråk men du ska inte ta den delen ts låt kommun eller någon annan göra det.


    Hon tycker jag ska sköta lämningen och säger att jag borde det för jag älskar henne osv. Men jag är inte bekväm då han är farlig och inte bara för mig. Jag är 25år och har inte jätte bra koll på vad kommunen kan göra, finns det någon som kan sköta lämningarna istället?
Svar på tråden Hur skulle du gjort?