• Anonym (Mia)

    Pojkvän i lumpen

    Hej!

    Min kille har åkt iväg för att göra lumpen nu i ett år och jag själv pluggar på universitet. Vi har varit tillsammans i 2 år och är väldigt trygga i vårat förhållande. Ändå kan jag inte sluta oroa mig för hur det kommer påverka vårat förhållande och om det kommer hålla eller inte. Jag kommer endast kunna träffa honom var tredje helg och inte ens kunna prata med honom varje dag. Ibland har det gått flera dagar innan han hör av sig. Det känns ensamt i lägenheten utan honom och sexabstinensen blir inte bättre av att killarna på skolan/klubben/fester flirtar med mig (till och med han den snyggaste). Jag har aldrig levt ?singellivet? förut (förlorade oskulden med min nuvarande kille) och är därför väldigt rädd för att jag ska tycka förhållandet känns värt att ge upp (vilket det absolut inte är, men att hela universitetslivet kommer intala mig det typ).... jag är rädd:(. Jag vill ju leva resten av mitt liv tillsammans med killen men det känns bara som att detta år kommer göra mig galen:(((((. Saknar honom så mycket, vet inte vad jag ska ta mig till....

  • Svar på tråden Pojkvän i lumpen
  • Anonym (Anonym)

    Det är bara att kämpa på. Varje dag så blir det en mindre dag utan varandra. Försök sysselsätta dig med massa saker så går tiden fortare. 

  • Smörjsmurfen

    Jag är på mission i Afrika och borta 8-10 veckor i stöten... 3 veckor är ingenting, och tveksam till att de har helgtjänst så ofta dessutom.

  • Anonym (K)

    Min man gjorde aldrig lumpen men han är utbildad sjöbefäl och när han gick den utbildningen under fyra år hade vi dels ett distansförhållande och så var han borta på praktik längre perioder. Vi försökte få till att träffas varannan helg när han inte hade praktik. Eftersom vi båda pluggade praktiska ämnen hade vi mycket obligatoriska övningar i våra respektive skolor men när någon av oss hade lite längre ledighet åkte den till den andra. Under hans praktikperioder var han borta i minst tre månader. Som mest var vi ifrån varandra i fem månader. Det är skittrist, såklart, och det känns som att hjärtat ska gå sönder men det är bara att kämpa på och låta dagarna gå. Jag var däremot alltid säker på att vårt förhållande skulle klara av detta. Jag var aldrig orolig att jag skulle "lockas" av studentlivet och att andra killar flirtade. Klarar du inte av det men vill behålla förhållandet får du se till att hålla dig borta från de situationerna där du är rädd att du kommer ta ett snedsteg. Annars tyckte jag att allt runt just studentlivet med fester och andra upptåg var sånt som hjälpte till att få tiden att gå. Jag såg till att ha kul på mitt håll! Nu har vi varit tillsammans i snart 14 år, är gifta och har tre barn.

  • Anonym (myself)

    Men om du vill vara med honom, hur kan du ens tänka tanken att andra killar flörtar med dig och att det blir svårt. Eller är det så att rent fysiska relationer är viktigare för dig än känslomässiga?

  • Lione81

    Vill du leva med honom resten av ditt liv. Vilket låter underbart. Vad är då 1år?!?!

    Är det enbart sexet som det beror på OCH du vet inte om du kommer klara det så älskar ju inte du honom.

    Lös det själv. Inhandla en dildo. Be din pojkvän spela in film och skicka till dug. Spela in lite klipp när ni har sex nästa gång. Fråga honom om han kan spela in när du suger honom m.m

    Så får du äkta vara av honom medans han är borta.

    Älskar du honom. Så avfärdar du alla flörter och tänker att du har världens bästa kille.

    Tänk på hur han kämpar med dig.

    Du/nu är unga. Ge inte upp

  • Anonym (pella)

    Att min man betedde sig som en man och gjorde lumpen var självklart inget negativt för vårt förhållande. Att du ens tänker tanar som "sexabstinens och att killar flörtar med mig" visar att du inte alls vill leva med honom för alltid. Väx upp,jänta!

  • Kverulant67

    Onanerar du inte ts? Det brukar ju i alla fall dämpa abstinensen efter sex.

  • Anonym (M)

    Du står redan med ena foten utanför er relation när du tänker som du gör. Du är inte redo för en seriös relation.

  • Anonym (A)
    Anonym (myself) skrev 2019-09-20 08:48:19 följande:
    Men om du vill vara med honom, hur kan du ens tänka tanken att andra killar flörtar med dig och att det blir svårt. Eller är det så att rent fysiska relationer är viktigare för dig än känslomässiga?
    Håller med
Svar på tråden Pojkvän i lumpen