• Anonym (Mia)

    Hade du förhållande där ena gjorde lumpen som höll?

    Skriv gärna vem av er som gjorde lumpen och varför det tog slut mellan er (om det tog slut)

    Min kille åkte nyss iväg för att göra lumpen och det gör mig orolig över vårat förhållande:(

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du förhållande där ena gjorde lumpen som höll?
  • Anonym (Kvinna 40 plus)

    Jag var ihop med min dåvarande pojkvän under lumpen tiden och 3 år till efter lumpen

  • knivskrik

    Jag har inte, men min bästa kompis har. Han ryckte in strax efter att de träffats, de såg till att spendera all ledig tid tillsammans och flyttade ihop efteråt. De har nu varit tillsammans i 13 år och varit gifta i 5 år.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Anonym (EN)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-20 11:10:05 följande:

    Det är väl bara karlar som gör lumpen?


    Nej
  • Anonym (Sara)
    Anonym (EN) skrev 2019-09-20 22:37:24 följande:

    Nej


    Har dom ändrat det?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-20 22:42:27 följande:

    Har dom ändrat det?


    Det är allmän värnplikt för alla oavsett kön sedan 2017
  • Anonym (Sara)
    Anonym (EN) skrev 2019-09-21 17:23:56 följande:

    Det är allmän värnplikt för alla oavsett kön sedan 2017


    Dom har alltså ändrat det, förut var det bara för män.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Sara) skrev 2019-09-21 17:26:43 följande:

    Dom har alltså ändrat det, förut var det bara för män.


    Det är ett par år sedan värnplikten återinfördes ja, i många år fanns det inte alls, och nu är det för alla
  • ballerinakakaoreo

    Kan inte tala utifrån mig själv men min mamma hade förhållande med en kille som gjorde lumpen, hon var 14 och han var ett par år äldre. Han var otrogen minst 1 gång på permissionen för han kom hem och gav henne flatlöss. Jag resonerar som så att det blir en prövning för förhållandet och om man klarar det så klarar man nog det mesta tillsammans. Jag och min sambo hade träffats i 2 mån när jag åkte iväg på en planerad resa till Mexico i lite över en månad, väl där hade jag ingen möjlighet att kunna kontakta honom. När jag väl kom hem så hade min mamma bett honom följa med till flygplatsen för att välkomna mig hem och sedan den dagen i april för 3 år sedan har det varit vi och nu väntar vi vårt första barn. Allt funkar bara man vill! 

  • BaPumba

    Först gjorde han lumpen nästan direkt när vi hade träffats och sedan gjorde jag lumpen 2 år senare. Det var inga problem. Man har ledigt de flesta helger och då sågs vi, + att vi pratade i telefon. Vi var tillsammans ca 7 år men separerade sedan, fast det hade inte med lumpen att göra.

  • Anonym (12345)

    Chansen att det tar slut vid lumpen är inte så stor, man träffar inte så mycket tjejer.

    Däremot brukar pojkarna vara rejält kåta efter att ha lega ute i fält och inte sett sina tjejer på en vecka.

    Låt han bunkra sin säd och njut av skön vild sex när han kommer hem för jag antar att du själv är rejält kåt på han efter frånvaro.

  • Anonym (Bill)

    Ja. Vi blev tillsammans när jag var 18 år. Jag gjorde lumpen i Flottan ett par år senare och var inte ens hemma varje helg. Vi är fortfarande tillsammans nu 40 år senare. Jag gjorde inget under lumpen-tiden som jag inte kan stå för. Men det var alltid jobbigt när man skulle tillbaks på söndagseftermiddagarna. Då fanns inga mobiler, istället var det alltid kö till telefonautomaterna på torsdagskvällarna. 

  • Anonym (myself)
    Anonym (Bill) skrev 2019-09-23 13:39:07 följande:

    Ja. Vi blev tillsammans när jag var 18 år. Jag gjorde lumpen i Flottan ett par år senare och var inte ens hemma varje helg. Vi är fortfarande tillsammans nu 40 år senare. Jag gjorde inget under lumpen-tiden som jag inte kan stå för. Men det var alltid jobbigt när man skulle tillbaks på söndagseftermiddagarna. Då fanns inga mobiler, istället var det alltid kö till telefonautomaterna på torsdagskvällarna. 


    Precis! Man har klarat sig i typ alla generationer när det fanns varken mobiler eller Skype, så varför skulle det bli ett problem nu helt plötsligt? Eller har man förlorat allt moral?
Svar på tråden Hade du förhållande där ena gjorde lumpen som höll?