• Pir

    6 åring går ut från skolan utan lärare ha kol på på en vägen

    min son pris börjat skolan  på kllas  noll eller nu börja klass  och sluta skolan kl 13:00


    jag  kommet till skolan kl 12:45  och  letat efter min son hitta inte  kommer till kassrumet dom säger på tregården och  kommer till tregården  dom säger är på klassrumet  sån här flera gånger springa  som en galen hitt och det och hitta inte min son och ingen av lärare  veta var är han  frågat flera  mitt hjärtta börja slåss fort   då springet jag ut från skolan  till buss platsen  var inte där  och vända mig till vägen  efter mer än 200 eller 300 meter hitta jag honom   och kontakta skolan chef  och  hon säger ber om ursäkta ett ord hjälpar inte,  tack o lov  har inte blivet nåt  på min barn på en sånt vägen med massa köra bilar  som massa bilar köra 


    jag vist  inte eller vi vet inte så här lärarna  har inte nåt kol på folket barn  alls   men  kanske dom har koll  på två sakar  på deras mobil och deras lön varja 27   hur du har utbildat som lärare  om du har inte koll på barn


    jag skriva  deta inte bara för min son skull men för alla barn  i skolan  och alla flerdra  vem kan acssptera deta   en son barn  går ut från skolan  utan att lärare veta om  och på sist rakt i ansktet  får en ljug svar att det var kl 13.15   och  har man bvis på deta   och även om blir 13.30   då  kasta man inte en barn på den ålder på en vägen  med massa biler  men  den  ljug  13.15 för att rädda sig från sina stora fel  som har inte koll på barn . men har dom koll på dina  facebook


    så här  dom har utbildat   att inte ha koll på barn

    vill gärna  hjälp att göra anmälan på dom
    hur man göra en anälan vem ska man kontakt ???????

  • Svar på tråden 6 åring går ut från skolan utan lärare ha kol på på en vägen
  • FamiljeLisa

    Vad bra att du tog upp detta med rektorn och tänker anmäla. Det är inte ok att de inte har koll på barnen för det kan hända mycket! Bra att du reagerar starkt! Jag hade också varit orolig om det hände mig.

    Du kan anmäla skolan till något som heter Skolinspektionen. Se länk:

    www.skolinspektionen.se/anmalningar

  • Pir

    jag det ska jag  hade har händat nåt  då  frlåy och såna ordar  är ingting för mig 
    dom var uppyagna med deras facebook och har inte nå koll på barn

  • FamiljeLisa
    bra03 skrev 2019-09-21 12:08:23 följande:

    Du skriver rätt obegripligt


    För att hon troligtvis inte är född i Sverige? Hon försöker ju iallafall och jag kan förstå utan problem.
  • hammarhajen

    Du behöver genast prata allvar med ditt barn och lära barnet att det ALDRIG får lämna skolan utan vuxen.

    Visst ska skolpersonalen ha koll. Men skolan är inte förskolan. Skolpersonal kan omöjligt titta på alla barn på samma gång, det finns inte en vuxen per barn. En lärare som är ute på gården ska kunna titta på ett barn som tilltalar läraren och släppa gruppen med blicken 30 sekunder. Läraren ska kunna gå till gungorna om någon har gjort sig illa där även om det betyder att läraren vänder ryggen till klätterställningen en minut.

    Och barn som börjar skolan behöver ha tränat både på viss självständighet (som att klä på sig, klara toabesök etc) och att kunna följa regler. 

    Barn som är så stora att de går i skolan behöver helt enkelt ha lärt sig att man INTE FÅR lämna skolan. Om det ändå händer behöver både lärare och föräldrar vara TYDLIGA med barnet att så gör man ABSOLUT INTE. 

  • Utvandraren
    Pir skrev 2019-09-19 23:12:12 följande:

    min son pris börjat skolan  på kllas  noll eller nu börja klass  och sluta skolan kl 13:00


    jag  kommet till skolan kl 12:45  och  letat efter min son hitta inte  kommer till kassrumet dom säger på tregården och  kommer till tregården  dom säger är på klassrumet  sån här flera gånger springa  som en galen hitt och det och hitta inte min son och ingen av lärare  veta var är han  frågat flera  mitt hjärtta börja slåss fort   då springet jag ut från skolan  till buss platsen  var inte där  och vända mig till vägen  efter mer än 200 eller 300 meter hitta jag honom   och kontakta skolan chef  och  hon säger ber om ursäkta ett ord hjälpar inte,  tack o lov  har inte blivet nåt  på min barn på en sånt vägen med massa köra bilar  som massa bilar köra 


    jag vist  inte eller vi vet inte så här lärarna  har inte nåt kol på folket barn  alls   men  kanske dom har koll  på två sakar  på deras mobil och deras lön varja 27   hur du har utbildat som lärare  om du har inte koll på barn


    jag skriva  deta inte bara för min son skull men för alla barn  i skolan  och alla flerdra  vem kan acssptera deta   en son barn  går ut från skolan  utan att lärare veta om  och på sist rakt i ansktet  får en ljug svar att det var kl 13.15   och  har man bvis på deta   och även om blir 13.30   då  kasta man inte en barn på den ålder på en vägen  med massa biler  men  den  ljug  13.15 för att rädda sig från sina stora fel  som har inte koll på barn . men har dom koll på dina  facebook


    så här  dom har utbildat   att inte ha koll på barn

    vill gärna  hjälp att göra anmälan på dom
    hur man göra en anälan vem ska man kontakt ???????


    Kontakta rektorn och kräv en handlingsplan med rutiner för att se att inga barn kommer bort under skoltid eller fritids.
  • AndreaBD
    FamiljeLisa skrev 2019-09-21 13:48:14 följande:
    För att hon troligtvis inte är född i Sverige? Hon försöker ju iallafall och jag kan förstå utan problem.
    Även i andra länder sätter man punkt och komma. 
  • mammalovis

    Om jag förstår din text rätt så kom du en kvart innan skolan slutade för att hämta ditt barn. Det framgår inte om de var inne eller ute med eleverna. Sedan är ju frågan varför ditt barn lämnat skolgården överhuvudtaget? Var barnet argt eller ledsen för att något hade hänt? Vad hade hen som förklaring? Brukar barnet sticka iväg? Om barnet stuckit förr är det din skyldighet att informera skolan att så är fallet. Att barn sticker från skolan händer mest i extremfall och i affekt. 

    Jag förstår att du blir jätteorolig. Har du pratat med ditt barn om att det ALDRIG får lämna skolgården utan en vuxen? Nu vet ju skolan om att ditt barn behöver extra tillsyn och personal brukar aldrig vilja att det händer fler gånger. Att personal står med facebook låter väldigt konstigt.

  • Pir

    4 lärare på en klass som 20 barn

    En fara som prisses sluta dagis och börja skolan i 20 dagar . Om jag hade inte frågat dom var min son skulle aldrig dom vist att han borta . Jag vet en sak efter dom ny mobilar då så mycke dom har koll på mobilana har inte koll på barn . Alla säger till sina barn lämmnar inte skolan min vän barn är barn men under den tiden i skolan då lärarna är där och ska ha koll

  • 2barnsmorsan
    Pir skrev 2019-09-23 13:50:51 följande:

    4 lärare på en klass som 20 barn

    En fara som prisses sluta dagis och börja skolan i 20 dagar . Om jag hade inte frågat dom var min son skulle aldrig dom vist att han borta . Jag vet en sak efter dom ny mobilar då så mycke dom har koll på mobilana har inte koll på barn . Alla säger till sina barn lämmnar inte skolan min vän barn är barn men under den tiden i skolan då lärarna är där och ska ha koll


    Prata med lärarna och rektorn. Var tydligt med att de inte får inte släppa iväg ditt barn själv.

    Prata också med ditt barn om att han väntar på dig i skolan tills du kommer.
Svar på tråden 6 åring går ut från skolan utan lärare ha kol på på en vägen