• Pezta

    Positivt clearblue efter tiden?

    Hej!

    Tog ett clearblue idag och igår, under test tiden (10 minuter) så var det helt negativt, ingen antydan till pluss...Men efter 30 minuter så blir det såhär? Hur ska man tolka detta? Detta hände såklart både igår och idag... är på bim idag.

  • Svar på tråden Positivt clearblue efter tiden?
  • Mathilda999

    Hej !

    Ser att vara blått i färgen så skulle tolka det som ett positivt test!

    Om du inte redan gör det så rekommenderar jag att kisa en mugg eller liknande och sedan doppa stickan då kan man alltid ta fler test om man är osäker på resultatet av det första :).

    Med ett så tydligt streck som ovan skulle du nog kunna få ett resultat med ett digitalt test.

  • Pezta

    [quote=79914126][quote-nick]Mathilda999 skrev 2019-09-20 14:50:39 följande:[/quote-nick]Hej !

    Ser att vara blått i färgen så skulle tolka det som ett positivt test!

    Om du inte redan gör det så rekommenderar jag att kisa en mugg eller liknande och sedan doppa stickan då kan man alltid ta fler test om man är osäker på resultatet av det första :).

    Med ett så tydligt streck som ovan skulle du nog kunna få ett resultat med ett digitalt test.[/quo

    Jag tog ett apotekets graviditetstest samtidigt i samma urin, vilket visade helt blankt. Så jag förstår inte riktigt. Kanske clearblue som är känsligare? Tycker bara att det är skumt att clearblue visade också negativt först men pluss efter 30 minuter

  • Pezta

    Skulle svara på din kommentar men det blev helt ihop satt med mitt svar haha...

  • Mathilda999
    Pezta skrev 2019-09-20 15:36:20 följande:

    Skulle svara på din kommentar men det blev helt ihop satt med mitt svar haha...


    På testernas paket så står deras känslighet alltså typ 25 mui eller 10 osv. Då kan du ju utesluta om dem är olika känsliga menar jag :)
  • Anonym (Heeeiiijjj)

    Hur gick det för dig ts?

    Var du gravid? :)

Svar på tråden Positivt clearblue efter tiden?