• Anonym (TS)

    Är det verkligen mitt fel?

    Jag vet inte vad jag ska tro längre, eller om jag överreagerar...

    Kortfattat:

    Min partner har csn på heltid och fick i september månad 12.000kr, hen var också skyldig mig 5000kr i skuld från i somras. Utöver detta så betalar hen enbart mat för två personer då jag står för hyran.

    Hen hade en automatisk banköverföring från sin mamma under hela september, där hen fick ca 3000kr av mamman, då hon var helt ovetandes om att hen redan fått csn. Min partner utnyttjade alltså sin mamma ekonomiskt sätt. Jag sa flera ggr under september, att hen skulle säga till sin mamma att inte överföra mer pengar, då mamman enbart lånade ut pengar då hen inte hade csn inkomst under sommaren och augusti!

    Under ett bråk jag och min partner hade häromdagen där min partner var arg och kastade en prydnadsföremål på mig, samt tog stryptag under några sekunder. De gjorde inte ont dock, förutom prydnaden som kastades och hamnade på min rygg, är öm idag men dock inget blåmärke. Då under bråket då min partner INTE bad om förlåt för sitt beteende, som andra gånger tidigare. Så sa jag att:

    - nu skriver jag till din mamma om att hon lånar ut pengar till dig trots att du redan har csn.

    Så jag skickade ett sms.

    Nu är min partner väldigt upprörd på mig över hur jag kunde svika hen så mycket med detta avslöjande sms till mamman.

    -jag som litade på dig. (Säger min partner)

    - fy fan för dig! (Säger min partner)

    -jag vill bara blocka min mamma nu. Äckliga hormamma! Vill inte veta av henne mer! (Säger min partner)

    Jag sa till min partner, att var en mänsklig medmänniska och be din mamma om förlåt! Så förlåter hon nog dig.

    - nej jag vägrar. Jag kommer aldrig mer höra av mig till henne. (Svarar då min partner)

    Hen är väldigt upprörd på mig och känner sig väldigt sviken för jag berättade detta för hens mamma.

    Sen säger jag:

    - men du ska va glad att din mamma inte vet att du en gång gav mig en blåtira under ögat.

    Men då påstår min partner att det är mycket värre om detta, med pengarna, än om mamman hade fått veta om blåtiran.

    Vad anser ni? Är de inte värre om ens barn slagit någon fysisk än att denna utnyttjat sin egna mamma på 3000kr? Jag tycker själv att fysiskt är värre, men jag kanske har fel?

    Hur som helst, får jag skulden i detta. Tankar?

  • Svar på tråden Är det verkligen mitt fel?
  • Anonym (9)

    Om någon ger sig på dig fysiskt = flytta därifrån omedelbart

  • Anonym (...)

    Det är typ 3 -4 olika saker som var för sig skulle innebära att jag direkt dumpade en partner som betedde sig så.

    Det enda felet du gjort är att stanna kvar. Dumpa skithögen istället. Helst igår.

  • Lånehajen

    Så din partner betalar i princip ingenting för sig i ert förhållande, försöker lura sin förälder på pengar, kallar denne för fula ord när det blir uppdagat, har tidigare gett dig en blåtira, har nu kastat saker på dig och tagit stryptag samt skyller allt på dig hela tiden. Du hör väl själv hur det låter? Du är ihop med ett svin.

  • LoveRain

    Din partner har varken respekt för sin mamma eller för dig.

    Din partner utnyttjar helt klart din mamma och det är tråkigt men det borde inte vara det du ska fokusera på.

    Han har slagit dig! Han har tagit strypgrepp på dig! Han kastar saker på dig! Detta är helt oacceptabelt och brottsligt. Du skriver dessutom att detta inte är första gången han gör detta.

    Det han gör är 100% fel. Att du berättar om hans beteende för hans mamma är inte fel, lite onödigt kanske att du lägger din energi på detta eftersom du borde lägga energin på att komma ur den våldsamma relation du är i!

    Det är INTE ditt fel att han slår dig! Oavsett hur jobbig och taskig han tycker du är är det inte ok!

    Ta dig ur relationen. Den typen av relationer blir aldrig bättre, bara sämre.

  • lövet2

    Han misshandlar dig. Du behöver inte diskutera hans CSN. Du behöver bara förstå att han är en kvinnomisshandlare och att du måste få hjälp för att lämna honom. Kontakta kvinnojouren!

  • Anonym (TS)

    Om jag säger att det är en kvinna då? Vad är era kommentarer då? Om vi är två tjejer?

  • Lånehajen
    Anonym (TS) skrev 2019-09-21 20:11:16 följande:

    Om jag säger att det är en kvinna då? Vad är era kommentarer då? Om vi är två tjejer?


    Precis lika illa och står för vad jag skrev tidigare.
  • Anonym (EE)
    Anonym (TS) skrev 2019-09-21 20:11:16 följande:

    Om jag säger att det är en kvinna då? Vad är era kommentarer då? Om vi är två tjejer?


    Så det är en tråd där man vänder runt perspektivet på ett märkligt sätt? Eller... är det en tråd där din partner faktiskt misshandlar dig och då betyder kön inget utan att folk råkat heteronormativt förutsätta detta. Misshandlar partnern så ska man inte stanna kvar för det blir inte bättre.
  • uska81

    Spelar väl ingen roll könet. Du är för det första som en morsa åt din partner och måste läxa upp. Så du är ihop med en kvinnobebis.

    Sen finns det ingen respekt alls i er relation. Känner igen tendenserna från mitt ex. Han hade samma problem och det blev aldrig bättre. All din energi ska gå åt till sån här skit. Byt partner till en vuxen ansvarsfull partner

  • Anonym (J)

    Man blåser inte sin mor på pengar. Man kallar inte sin mor för hormorsa. Man get sig inte på någon fysiskt. Någonsin. Punkt. Varför är ni ihop? Ni verkar inte vilja varandras bästa.

Svar på tråden Är det verkligen mitt fel?