• Anonym (Hur blir man sån?)

    Varför begår män sexuella övergrepp mot barn?

    Detta är en fråga som jag velat ställa till "bra" män i hela mitt liv? Har dock aldrig fått några tillfredsställande svar när jag trevat i debatten och försökt införliva mina manliga vänner i diskussionerna. Förmodligen pga frågans extrema natur och  den stora skulden och skammen som dominerar ämnet? Detta visar sig ju tydligt i samhällets syn på dessa män och deras handlingar. I fängelserna
    är de ju mest hatade av alla brottslingar.

    Jag jobbade en tid med en kollega som arbetat för Röda korset i Asien där detta är ett otroligt stort och växande problem. Många  tvingas sälja sina barn pga fattigdom. Men vem är männen som vill köpa barnen och ha sex med dem?

    Hur kommer man på tanken och hur lever man med sig själv när man förstör en oskyldig människas liv totalt?

    Jag hoppas att ni män vill ger er syn på saken utan att gå i försvar eller undvika ämnet. Hade verkligen välkomnat en manlig syn på detta.

    Om det var ett par stycken kunde man ju skylla på sjukdom eller dålig uppfostran osv men det handlar om miljontals och finns i varje nyhetstidning året runt. Pedofilnätverken är gigantiska. likaså människohandel av barn...

    Varför?

  • Svar på tråden Varför begår män sexuella övergrepp mot barn?
  • Anonym (WTF??)

    Och varför skulle män göra sådant - överlag??
    Skärp dig för i helvete!!!
    Gör skillnad på män och psykfall är du snäll!!

  • Anonym (My)

    Även om det är män som står för den största delen brott är det en liten del av männen som utför dem.

    Det finns ett problem med män som begår brott, ett jättestort problem. Men jag ställer mig emot sån här argumentation som framställer alla män som idioter. Att lägga fram det som om det vore så biologiskt betingat fråntar förrövarna delar av deras personliga ansvar.

  • Anonym (WTF??)

    Har aldrig förgripit mig på varken barn eller kvinnor!
    Kan inte förstå hur det ens förekommer??
    Vad är det för "män" som gör så?
    Låter ju fan helt otroligt!!!
    Man undrar ju om detta ens förekommer...

  • Rosebud

    Det vi garanterat vet av historien är att våld tillhör underklassen. Dvs dem som för tillfället anser sig ha lägst standard och status i tillvaron.

    Kvinnliga sexförbrytare finns och har sannolikt alltid funnits men med dagens medialogik är de ointressanta.

  • Anonym (WTF??)
    Rosebud skrev 2019-09-21 21:36:38 följande:

    Det vi garanterat vet av historien är att våld tillhör underklassen. Dvs dem som för tillfället anser sig ha lägst standard och status i tillvaron.

    Kvinnliga sexförbrytare finns och har sannolikt alltid funnits men med dagens medialogik är de ointressanta.


    Inte per definition "ointressanta" men sedda som mer kuriosa kanske??
    Är ju ovanligare att kvinnor spöar sina män typ ...????
  • Anonym (WTF??)

    Läst en del trådar i forumet... undrar VARFÖR i helvete
    folk har för problem att kunna uppföra sig mot varandra.
    Är psykiskt och även fysiskt våld norm i förhållanden??
    Spelar man ut kort mot varandra?
    Blir fan helt chockad. 
    Har ni det verkigen så i vardagen??
    Hur står ni i så fall ut??

  • Skogshuggaren

    Nej, jag förstår det lika lite som du. Varför vill man ha sex med barn? När man dessutom vet att de tar skada av det? Obegripligt för mig, och märkligt att det verkar finnas så många som vill det.

  • Anonym (Sofia)

    Såg en tv-dokumentär med en pedofil som satt i fängelse och man ställde frågor om hur han tänker. Han förträngde att det var fel det han gjorde mot barnen genom sin stora önskan om att barnet skulle börja njuta av det han gjorde när han våldtog barnet. Han kände enorm kärlek för barnet som intog osannolika proportioner och övergick till sexuell förälskelse. Han trodde barnet egentligen ville för han ville och utgick från att barnet kände som honom (trots att det grät och skrek av smärta). Han önskade fortfarande att något barn skulle börja njuta av det han gjorde, därför foftsatte han barn efter barn. En annan gång hävdade en annan pedofil att barnet han förgreps sig på ville vara sexuell med honom och gjorde invit till umgänge för att barnet hade hjulat utomhus på en gräsmatta framför honom.

    Fruktansvärt. Ofattbart. Deras verklighetsuppfattning är så totalt förvrängd. Empatistörning. Kan inte se andras perspektiv alls bara sitt egna perspektiv. Projecerar. Jag finner inga ord...

  • Anonym (Hur blir man sån?)
    Anonym (Sofia) skrev 2019-09-21 22:16:47 följande:

    Såg en tv-dokumentär med en pedofil som satt i fängelse och man ställde frågor om hur han tänker. Han förträngde att det var fel det han gjorde mot barnen genom sin stora önskan om att barnet skulle börja njuta av det han gjorde när han våldtog barnet. Han kände enorm kärlek för barnet som intog osannolika proportioner och övergick till sexuell förälskelse. Han trodde barnet egentligen ville för han ville och utgick från att barnet kände som honom (trots att det grät och skrek av smärta). Han önskade fortfarande att något barn skulle börja njuta av det han gjorde, därför foftsatte han barn efter barn. En annan gång hävdade en annan pedofil att barnet han förgreps sig på ville vara sexuell med honom och gjorde invit till umgänge för att barnet hade hjulat utomhus på en gräsmatta framför honom.

    Fruktansvärt. Ofattbart. Deras verklighetsuppfattning är så totalt förvrängd. Empatistörning. Kan inte se andras perspektiv alls bara sitt egna perspektiv. Projecerar. Jag finner inga ord...


    Jag tror jag såg en liknande eller samma dokumentär. Det är en slags verklighetsuppfattning som saknas och en empatistörning som får dem att agera.
    Inte friskt alls. Men vad jag frågar mig och skulle vilja fördjupa mig i, är varför så
    många män världen över får denna störning eller sjukdom? vad är det som får dem att gå över dessa gränser och kanske även förgripa sig på sina egna bara och det  mest förfärliga av allt som förekommer "spädbarn". Radiohjälpen för 2 år sedan hade detta som tema. Helt för jävligt hur det går till bl a i Fillipinerna men även i Sverige. Det är ett ämne som är så svårt och ofattbart att folk och gemene man inte orkar befatta sig med det och ta in det...

    Är det en hjärnskada, empatistörning som uppkommit av osunda relationer till föräldrarna t ex. I många fall har ju förövarna själv varit utsatta. Men vem började och varför liksom?

    Precis ett sådant svar jag efterfrågade med tråden. De övriga svaren visar ju vart klimatet barkar, samma som alltid här på Familjeliv.. Det blir sällan en utvecklande dialog där svararen kan lyfta sig själv och undvika den sedvanliga kränktheten som går igen i allt.
  • Smörjsmurfen

    Du vill alltså att män som inte är pedofiler ska förklara hur pedofiler tänker och resonerar?

    Hur ska vi kunna göra det hade du tänkt dig?

Svar på tråden Varför begår män sexuella övergrepp mot barn?