• fact

    min polare är lite blåst

    Hej,

    Jag har en polare jag brukar hänga med, anledningen till att jag hanger med han är för att han är ingen rövslickare, han vågar saga som det är och gör det mesta utan att tänka massa orelevanta skräp.

    Jag tycker att han är skön att hänga med förutom att han är mycket skum, typ klär sig lite dåligt och är rätt pantad för att vara ärlig. varje gång vi argumenterar så bevisar jag han fel men han fattar inte och återupptar diskussionen och börjar från början. Han verkar vara typ autistisk.

    Vi provade göra iq tester tillsammans och han lyckades få 89 medan jag ligger runt 150, jag bryr mig inte om han är lite blåst men det går mig på nerverna när han är rejält jävla blåst o så säger jag det till han o han skrattar och fattar inte ett skvatt när vi argumenterar om typ dumma saker och jag måste repetera mig ca 5 gånger innan han fattar. 

    Han kan absolut Inga sociala koder och är helt pantad, tex han staller aldrig upp på något men ibland gör han när man verkligen insisterar på det när man egentligen inte borde göra det när man är polare. 

    Jag tycker han är mer reko än andra snubbar jag träffat på I Stockholm iaf, andra polare jag haft har varit typ helt körda I huvudet på så sätt att de knappt ens går ut och kan inte ens resonera. 

    Jag tänker ju att det måste trots allt vara något fel på mig med om jag hanger med dessa typer?

    Varför skulle jag ens hänga med såna?

  • Svar på tråden min polare är lite blåst
  • Duppedu

    En vän är väl en vän oavsett hur intelligent hen är. Vänskap handlar ofta om något annat. Min bästa vän under halva mitt liv var så jävla efterbliven, haha, därför jag älskade henne så mycket. Hon var underbar. Visste inte vilka beatles var, hade noll koll på vad som hände i världen och förstod inte hur fisar kunde uppstå. Däremot hade hon god självinsikt och vi skrattade mycket åt oss själva.

    Tyvärr blev hon strängt religiös senare i livet och omöjlig.

  • IceKitten

    Ja, om du gång på gång väljer till en viss sorts människor så är det självfallet ditt "fel" att du sedan umgås den typen av människor.

    Sedan, om du använder samma ordförråd och grammatik när du talat som i din text så är det osannolikt att välutbildade och intelligenta personer kommer ha intresse av att diskutera med dig. Det är ett medvetet eller omedvetet val folk gör när de väljer sina meningar. Har du IQn som du påstår så borde du enkelt kunna lägga dig till med ett mer elegant språk och få tillgång till en annan typ av personer.

  • Bananböjaren
    fact skrev 2019-09-22 15:26:55 följande:

    Vi provade göra iq tester tillsammans och han lyckades få 89 medan jag ligger runt 150,


    Ja ja, där ser man. Nu tror jag i och för sig att du ljuger lite av två orsaker. För det första så resonerar du inte som nån med ett IQ på 150 och dina svenskafärdigheter är under all kritik. Och för det andra så är det svårt att tro på det eftersom IQ tester inte mäter högre än till 135.
    Men om du först tränar så du blir kvitt nattblöjan så kanske du kan försöka dig på att trolla igen?
  • fact
    Bananböjaren skrev 2019-09-22 18:39:29 följande:
    Ja ja, där ser man. Nu tror jag i och för sig att du ljuger lite av två orsaker. För det första så resonerar du inte som nån med ett IQ på 150 och dina svenskafärdigheter är under all kritik. Och för det andra så är det svårt att tro på det eftersom IQ tester inte mäter högre än till 135.
    Men om du först tränar så du blir kvitt nattblöjan så kanske du kan försöka dig på att trolla igen?
    Du verkar mycket avundsjuk. IQ tester mäter hur högt som helst, uppemot 230 då folk har fått fögre än så. 

    Språkkunskaper har inte mycket med saken att göra såvida man inte har nötat I sig svenska ordspråket. Jag bor inte I Sverige och pratar inte svenska, så det betyder inte vad du påstår. 

    Tror inte heller du har kompetensen att vara en psykolog om du resonerar som du gör.

    Kom med exempel på vad som fick mig att inte resonera som jag gjorde för jag ställde en fråga att jag är skum om jag umgås med skumma. Vad kan det bero på var frågeställningen. Du har inget att komma med med andra ord.
Svar på tråden min polare är lite blåst