• Isastar84

    Magsår av suppar?

    Jag tar sedan ett tag tillbaka diklofenak mot gallstenssmärta. Min gastroläkare gick i taket när hon hörde det och vill nu göra en akut gastroskopi för att kolla efter magsår. Får man magsår av suppar och hur snabbt kan det utvecklas egentligen?

    Behöver verkligen diklofenaken mot mina smärtor, det är det enda som lindrar.

  • Svar på tråden Magsår av suppar?
  • FtS70

    Nej, det får man inte, men gastroskopi är nog en bra idé. Om din misstänkta gallstenssmärta skulle dölja exempelvis ett gastrointestinalt sår så är Diklo ingen bra medicin.

  • Isastar84
    FtS70 skrev 2019-09-22 18:05:51 följande:

    Nej, det får man inte, men gastroskopi är nog en bra idé. Om din misstänkta gallstenssmärta skulle dölja exempelvis ett gastrointestinalt sår så är Diklo ingen bra medicin.


    Jag har redan gjort en gastroskopi som inte visade någonting för ett tag sen men läkaren hävdar att ett magsår kan ha dykt upp på den korta tid jag tagit diklofenaken.
  • myskmalva

    Om du ligger i riskzonen för att få magsår så ska du inte använda diklofenak. Det påverkar magen oavsett hur du får i dig det.

  • Tiina87

    Enligt fass.se så kan man få det av Diklofenak supp även om det är en sällsynt biverkning (1 av 1000).

    .

Svar på tråden Magsår av suppar?