• Sun 22 Sep 2019 21:43
    738 visningar
    2 svar
    2
    738

    Follikel som växer för långsamt?

    Hej,

    Har sökt men hittar inte några svar på mina frågor och är nyfiken på om nån upplevt liknande och kan hjälpa mig bli något klokare.

    Har efter missfall i oktober -17 försökt bli gravida, lyckats en gång november -18 men detta slutade med ett tidigt MA. Genomgått fertilitetsutredning som inte visar något fel. Har dock en bestämd känsla att det är något de missat i utredningen. Har sedan ca 1 år tillbaka haft långa, oregelbundna cykler (från 28-46 dagar, de flesta runt 35 dagar). Har vid VUL dag 10 och 11 (vid två olika tillfällen) konstaterats att jag har follikel på ca 13 mm men har trots detta inte fått mens förrän dag 45 och dag 36. Kan det vara så att äggblåsorna växer för långsamt för att släppa ägg? Har börjat gå till privat gyn också men ögonblicksbilden på VUL ser ju bra ut så jag har bedömts som välfungerande. Har svårt att få ihop det och har som sagt en känsla av att nåt inte stämmer. Nån annan som upplevt liknande?

  • Svar på tråden Follikel som växer för långsamt?
  • Fri 27 Sep 2019 16:43
    #2
    UndrandeSökare skrev 2019-09-27 08:38:04 följande:

    Det kan vara PCOS. Googla på PCO eller PCOS för mer info. Har man det så kan det behövas Letrozol och Ovitrelle.


    Fast jag har ju inga fler symptom än oregelbundenhet + svårt att bli gravid. Har inte heller visat några tecken på PCO/PCOS vid undersökningar. Men det kanske är möjligt att ha det ändå?
Svar på tråden Follikel som växer för långsamt?