• Beccz

    Ett streck eller inte?

    Hej!

    Jag skulle behöva hjälp med att se ifall det är två streck jag fått eller inte?! Jag testade mig imorse med RFSU och fick ety svagt streck. Nu när jag kom hem 6h senare testade jag med clearblue digital och det visar ?inte gravid?? Så jag testade med samma urin igen med en sticka från RFSU och det har samma svaga streck....snälla hjälp mig tyda dessa streck... det första strecket på rsfu stickan har typ försvunnit in i stickan och blivit som ett spår..? Är det bara jag som ser två streck? Och vill också skriva att det syns liite tydligare i verkligheten! Svårare att få det på bild

  • Svar på tråden Ett streck eller inte?
  • Beccz

    Såg nu att det inte alls syns något på andra bilden...



    Kanske syns bättre på denna

  • Kexsmula

    Det ser tyvärr negativt ut i mina ögon, så såg iaf RFSU-testen ut för mig när det varit negativt. Vänta lite längre och testa med ett digitalt istället är mitt råd.

  • Beccz


    Ser ni inget streck här heller? För som sagt det är tydligare i verkligheten och jag ser ju ändå att det är ett streck. Varför blir det så om man inte ens är gravid :(
  • 2barnsmorsan
    Beccz skrev 2019-09-23 13:12:42 följande:
    Ser ni inget streck här heller? För som sagt det är tydligare i verkligheten och jag ser ju ändå att det är ett streck. Varför blir det så om man inte ens är gravid :(
    Något syns ju. Kan vara ett tidigt plus.
  • Hannabananas

    Ser ett svagt streck, Dock kan det ju vara för tidigt att testa med CB, antar att du testat ett antal dagar innan bim? Så svagt fick jag på äl+9 ca testade själv med CB runt bim och det visade då gravid. Vänta ett par dagar och testa igen

  • Beccz

    Tack för svar!! Ska testa imorgon igen och se om sträcket är starkare eller inte för har ett kvar. Jag har BIM idag eller imorgon.

  • borrstål
    Beccz skrev 2019-09-23 13:03:47 följande:

    Hej!

    Jag skulle behöva hjälp med att se ifall det är två streck jag fått eller inte?! Jag testade mig imorse med RFSU och fick ety svagt streck. Nu när jag kom hem 6h senare testade jag med clearblue digital och det visar ?inte gravid?? Så jag testade med samma urin igen med en sticka från RFSU och det har samma svaga streck....snälla hjälp mig tyda dessa streck... det första strecket på rsfu stickan har typ försvunnit in i stickan och blivit som ett spår..? Är det bara jag som ser två streck? Och vill också skriva att det syns liite tydligare i verkligheten! Svårare att få det på bild


    Inte gravid.

    Dessa streck-stickor visar ju ibland falskt-positivt så håll dig till de digitala.
  • ballerinakakaoreo

    Jag ser ett streck men grejen med just RFSUs tester är att de ofta är missvisande tyvärr :( Har själv råkat ut för att få ett streck utan att vara gravid och så även fler här på familjeliv, så förkrossande. Rekommenderar att testa med andra tester och inte just RFSU. Lycka till

  • Kexsmula

    Mina RFSU tester har också visat ett supersupersvagt streck som inte fångas på bild utan trixande med kontrast osv och det har som sagt betytt negativt för mig så om du har BIM imorgon skulle jag vänta ett par-tre dagar och testa med CB digital sticka med morgonurin istället.

Svar på tråden Ett streck eller inte?