• extrembarnlängtan

    Tidigt UL?

    Jag är nu i vecka 5 o ska till MVC nästa vecka. Är beräknad till den 30/5-2020. Min mamma fick 3 missfall innan hon fick mig o sen med mig så fick hon ta en massa sprutor som jag antar var hormonsprutor. Kan jag begära att få ett tidigt UL typ redan i vecka 7-8? Inte direkt orolig för MF men vill veta att allt är som det ska med det lilla fröet i magen.

  • Svar på tråden Tidigt UL?
  • Anonym (bm)

    Ultraljud utan anledning betalar du själv. Att din mamma fick fler missfall går inte i arv. Sannolikt fick hon blodförtunnande sprutor.

  • Gimele

    Jag tycker du ska vänta med att göra tidigt UL.. Jag gjorde ett i v.6 efter att vi fått missfall och blev gravida direkt efter innan mest osv och ville kolla så att det verkligen stämde vad stickan visade.

    Då dömde läkaren ut graviditeten helt. Hon kunde varken se gulesäck eller något hjärta och sa att detta var en ny graviditet men inte normal och att jag skulle invänta en blödning..

    Helt förstörd blev jag såklart.

    Men ingen blödning kom och här sitter jag nu gravid i v.23 men en livlig liten pojke i magen.

    Det är såååå svårt med tidigt UL och kan visa så olika.. Lita på kroppen ist och njut av att vara gravid. Skulle det vara något fel så visar kroppen det efterhand.

    Bara mitt råd, då jag ångrar det första UL som bara förstörde för oss i flera veckor..

Svar på tråden Tidigt UL?