• bananafish

    Tempfråga kring graviditet, BIM-5

    Snabb fråga kring temp innan BIM och eventuell graviditet...

    Jag är idag på BIM-5. Igår märkte jag att min temp var ovanligt hög, 36.9. Ligger i princip aldrig så högt, så det fick mig att börja fundera. Imorse hade det dock sjunkit till 36.8. Fortfarande högt för att vara mig men ändå har det ju sjunkit...

    Betyder en sänkning i sig att graviditet kan uteslutas, eller ?räcker det? med att tempen håller lite runtom i det högre spannet?

  • Svar på tråden Tempfråga kring graviditet, BIM-5
  • Jagerika

    Så länge tempen är högre än bastempen så finns det chans :) att tempen går ner så lite har ingen betydelse! Skulle tempen gå ner drastiskt eller lite varje dag så kan det var mens på gång men håller det sig där uppe så kan det absolut vara graviditet :) lycka till!

  • bananafish
    Jagerika skrev 2019-09-24 08:30:18 följande:

    Så länge tempen är högre än bastempen så finns det chans :) att tempen går ner så lite har ingen betydelse! Skulle tempen gå ner drastiskt eller lite varje dag så kan det var mens på gång men håller det sig där uppe så kan det absolut vara graviditet :) lycka till!


    Aha. Jamen det låter ju lovande! :)

    Hur stor betydelse har dagstempen, dvs om man mäter på dagen när man varit uppe ett tag?
  • Zandylina
    bananafish skrev 2019-09-24 09:05:50 följande:
    Aha. Jamen det låter ju lovande! :)

    Hur stor betydelse har dagstempen, dvs om man mäter på dagen när man varit uppe ett tag?
    Jag tempar också, så länge tempen ligger över bastemplinjen/coverline så finns chansen att man är gravid.
    Sen tempen ska Alltid vara från direkt när du vaknat på morgonen innan du stigit upp ur sängen, övriga tempar under dagen spelar ingen roll då kroppstempen varieras under dagen då du uppe och rör på dig med mera.
    Därför dem säger första man gör när vaknat och minst 3 timmars sammanhängande sömn.

    Lycka till!!
  • Stoltmoster

    Hej jag har samma funderingar. Ligger normalt på högst 36,7 nu senaste veckan har jag legat på 37,5 och inte under det men i morse låg jag på 38,1 och ikväll 37,6..

    Jag är idag på bim - 6 och har inte kunnat testa ännu då de är alldeles för tidigt.. Vill bara ha ett svar och inte hoppas för mycket för att sedan bli besviken

  • bananafish

    Som jag förstått


    Stoltmoster skrev 2019-09-26 23:40:20 följande:

    Hej jag har samma funderingar. Ligger normalt på högst 36,7 nu senaste veckan har jag legat på 37,5 och inte under det men i morse låg jag på 38,1 och ikväll 37,6..

    Jag är idag på bim - 6 och har inte kunnat testa ännu då de är alldeles för tidigt.. Vill bara ha ett svar och inte hoppas för mycket för att sedan bli besviken


    Som jag förstått det av bra svar i tråden så är det lugnt om det dippar lite så länge det ligger över ens bastemp. För min del är det nog kört nu, tempen gick ner till 36,51 igår och 36.64 idag. Väntar mensen imorgon.

    Men det låter ju lovande för dig än så länge, även om du har några dagar kvar. Har du bild på kurvan? :)
  • Stoltmoster
    bananafish skrev 2019-09-27 06:25:25 följande:

    Som jag förstått

    Som jag förstått det av bra svar i tråden så är det lugnt om det dippar lite så länge det ligger över ens bastemp. För min del är det nog kört nu, tempen gick ner till 36,51 igår och 36.64 idag. Väntar mensen imorgon.

    Men det låter ju lovande för dig än så länge, även om du har några dagar kvar. Har du bild på kurvan? :)


    Enligt kalendern så hade jag äl den 17e. Sen när jag fyllt i min temp varje dag så ändrades den igår till äl 23e.. Och var bortrest från sambon från den 19- 21 sen har vi jobbat om varandra så de har inte blivit något mys sista veckan... Så de e nog kört..

  • Zandylina

    Hej alla detta e jätteskumt! BIM+3 idag fick som sagt spottings härom dagen som nu ökat lite å svaga test dom ni vet.. tempen samma idag som igår och idag tog jag detta trots blödning/spottings vad tror ni? E jag dum eller e strecket tydligare nu?

  • Stoltmoster

    Nu la jag till min temp för idag. Då ändrades det igen för äl och står att jag hade det den 18e. Någon annan som varit med om att den hoppar väldigt fram och tillbaka?

  • bananafish
    Stoltmoster skrev 2019-09-27 11:39:48 följande:

    Nu la jag till min temp för idag. Då ändrades det igen för äl och står att jag hade det den 18e. Någon annan som varit med om att den hoppar väldigt fram och tillbaka?


    Konstigt. Inte varit med om själv. Vad har du för kalender? Flo?
  • Stoltmoster
    bananafish skrev 2019-09-27 15:17:38 följande:

    Konstigt. Inte varit med om själv. Vad har du för kalender? Flo?


    Ja precis
  • bananafish
    Zandylina skrev 2019-09-27 07:58:30 följande:

    Hej alla detta e jätteskumt! BIM+3 idag fick som sagt spottings härom dagen som nu ökat lite å svaga test dom ni vet.. tempen samma idag som igår och idag tog jag detta trots blödning/spottings vad tror ni? E jag dum eller e strecket tydligare nu?


    Testet ser ju verkligen lovande ut! Det kanske behöver några dagar extra för att bli starkare, men jag tolkar det som positivt! :)
Svar på tråden Tempfråga kring graviditet, BIM-5