• Zandylina

    Fertility Friend kurvor! Följas åt.

    Hej.
    Startar denna tråd då jag ej såg någon aktiv tråd för FF appen där vi kan posta våra kurvor och ge varandra stöd och följas åt till plusset!

    Bifogar nedan min kurva från denna månaden då jag e ganska konfunderad.
    Sitter på BIM dagen idag tempen ännu hög å lätt illamående men oklart gravtest med RFSU i morse.Hade som brännande värk i livmodern igår men idag som bortblåst, dock känns det som nåt är där så att säga lite svårt att beskriva.

  • Svar på tråden Fertility Friend kurvor! Följas åt.
  • boshab

    Roligt med en tråd för FF!

    Din temp har ju dippat lite vid 6-8DPO och tempen är fortsatt hög så hoppas på att det är en graviditet på g :) Hoppet finns tills tempen går ner eller mensen kommer ju :)

    Detta är min kurva än så länge denna månad. Har kört på NC länge och kör även FF sen 2 månader. FF lägger oftast ut ÄL innan NC, alltså några dagar innan.

    NC har inte lagt ut ÄL än, men gissar på igår, medan FF la ut den på fredag CD11. Så vet inte riktigt. Hade kramp/ont i höger sida vid äggstock/ledare i lördags samt CF som varit vattnig blivit likt "äggvita" så vet inte riktigt.



    Skickar med NC också...

  • Zandylina
    boshab skrev 2019-09-24 11:03:17 följande:

    Roligt med en tråd för FF!

    Din temp har ju dippat lite vid 6-8DPO och tempen är fortsatt hög så hoppas på att det är en graviditet på g :) Hoppet finns tills tempen går ner eller mensen kommer ju :)

    Detta är min kurva än så länge denna månad. Har kört på NC länge och kör även FF sen 2 månader. FF lägger oftast ut ÄL innan NC, alltså några dagar innan.

    NC har inte lagt ut ÄL än, men gissar på igår, medan FF la ut den på fredag CD11. Så vet inte riktigt. Hade kramp/ont i höger sida vid äggstock/ledare i lördags samt CF som varit vattnig blivit likt "äggvita" så vet inte riktigt.

    Skickar med NC också...


    Hej, jo jag tyckte också det kunde va kul med FF tråd..vet att funnits en men hitta den inte så gjorde ny.
    Jo jag hoppas det kan va graviditet men osäker än då inget klart positivt test.

    Hmm lite krångligt det där när man kör olika appar som säger olika... ska bli kul följas åt se vart det bär någonstans..Jag skulle lita mera på FF dock om du nu ändå kände känslorna på lördagen och fått fin tempstegring efter men man kan aldrig vara säker helt.
  • boshab
    Zandylina skrev 2019-09-24 11:09:35 följande:

    Hej, jo jag tyckte också det kunde va kul med FF tråd..vet att funnits en men hitta den inte så gjorde ny.

    Jo jag hoppas det kan va graviditet men osäker än då inget klart positivt test.

    Hmm lite krångligt det där när man kör olika appar som säger olika... ska bli kul följas åt se vart det bär någonstans..Jag skulle lita mera på FF dock om du nu ändå kände känslorna på lördagen och fått fin tempstegring efter men man kan aldrig vara säker helt.


    Förstår det. Jag håller tummarna iaf! :)

    Jag tror också mer på FF, just för att man kan fylla i mer symptom och det tas till hänsyn. NC är det ju "bara" temp och algoritm. Självklart beror det på LH-test också, men har sett på NC-tråden att den flyttat dag för ÄL ändå.

    Jag tror då att jag haft ÄL, men jag tror nog mest på lördagen. Är lite besviken denna cykel då vi inte kunnat ha sex kring ÄL. Så får se om det blir nåt.
  • Zandylina

    SItter här på BIM+2 med små spottings, illamående å temp som ej sjunker som den ska samt haft nåra svaga gravtest men dem blir ej starkare heller... såhär ser min kurva ut nu..



    Men jag skulle tro det kört denna gång hur går det för er andra..

  • Obalem


    Får man vara med fast med kurvor från FLO?

    ?Ägglossningen? är jag osäker på men vi får väl se :)

    Zandylina din kurva ser ju verkligen lovande ut!
  • Zandylina
    Obalem skrev 2019-09-26 10:04:40 följande:
    Får man vara med fast med kurvor från FLO?

    ?Ägglossningen? är jag osäker på men vi får väl se :)

    Zandylina din kurva ser ju verkligen lovande ut!
    Självklart kan du vara med trots FLO :) bara kul om vi fler...

    Jo tyckte också min kurva var lovande men nu osäker svaga test men ej starkare illamående kvarstår å ingen mens än men spottings samt börjat få värk på höger sida i livmodern så ringt GYN å väntar på att läkaren ska ringa för att see vad som sker i min kropp...
  • Obalem
    Zandylina skrev 2019-09-26 10:06:25 följande:

    Självklart kan du vara med trots FLO :) bara kul om vi fler...

    Jo tyckte också min kurva var lovande men nu osäker svaga test men ej starkare illamående kvarstår å ingen mens än men spottings samt börjat få värk på höger sida i livmodern så ringt GYN å väntar på att läkaren ska ringa för att see vad som sker i min kropp...


    Då håller ja tummarna för dig! :)
  • Zandylina
    Obalem skrev 2019-09-26 10:15:57 följande:
    Då håller ja tummarna för dig! :)
    Tack så mycket uppdaterar när jag vet mera :)
  • Zandylina

    Hopp...pratat med GYN och läkaren sa att jag skulle avvakta å se vad som händer... och att jag ska ta nytt test igen imorgon eller längre fram om ingen mens kommer...  suck gjorde mig ej klokare..

  • Obalem
    Zandylina skrev 2019-09-26 12:58:58 följande:

    Hopp...pratat med GYN och läkaren sa att jag skulle avvakta å se vad som händer... och att jag ska ta nytt test igen imorgon eller längre fram om ingen mens kommer...  suck gjorde mig ej klokare..


    Ajdå :/ men så länge tant röd håller sig ur vägen så är de bara att hoppas :D
Svar på tråden Fertility Friend kurvor! Följas åt.