• Anonym (Kaffedraken)

    Hon vill skiljas men inte jag

    I början av sep kom min fru hem från en resa. Hon vägrade först ha sex för hon va tröttt. Så jag gav henne space i några dagar sedan försökte jag närma mig henne igen. Då flög det bara ur henne att hon inte har några känslor för mig kvar längre och att hon känt så i nästan ett år o nu vill hon skiljas.

    Innan hennes resa hade vi en underbar semester. Jag har gjort ett misstag o det va att jag gick hem till en annan tjej som jag lärde känna genom en kompis. Vi har samma bakgrund med missbrukande föräldrar och det kan va skönt att prata med någon som förstår exakt. Detta berättade jag inte o min fru tror att jag varit otrogen. Jag har sagt att hon kan ringa tjejen om hon inte tror mig men min fru vägrar. Jag har varit deprimerad under en period men mått mkt bättre det senaste året. Detta förstår jag har påverkat vår relation. Men nu vill hon slänga 9 års förhållande och vi har två barn också. Hon vill bo kvar i lgh för att jag är svensk o hon invandrare så det är enklare för mig att hitta en annan lgh säger hon. Detta kom som en blixt från klar himmel så jag är helt knäckt. Hon är hel onåbar och vill verkligen inte försöka att ge oss en chans. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag faller fritt

  • Svar på tråden Hon vill skiljas men inte jag
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vem äger lägenheten? Är det en hyres eller bostadsrätt? Hon har ingen rätt att kasta ut dig. Äger ni den får hon köpa ut dig. Är det en hyresrätt är det den som har stört behov av den som får den eller kanske den som står skriven där från start. Är detta i en storstad så är det INTE lätt att hitta lägenhet oavsett. Att hon vill skiljas kan du nog inte göra något åt dock tyvärr.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är en hyresrätt o jag står på kontraktet o det är en storstad. Är det inte konstigt att man inte vill försöka när man har barn ihop ?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Linnegatan skrev 2019-09-24 16:25:04 följande:

    Det är en hyresrätt o jag står på kontraktet o det är en storstad. Är det inte konstigt att man inte vill försöka när man har barn ihop ?


    Hon har ju funderat över detta ett år och vägt fördelar mot nackdelar och kommit fram till ett beslut.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Linnegatan skrev 2019-09-24 16:25:04 följande:

    Det är en hyresrätt o jag står på kontraktet o det är en storstad. Är det inte konstigt att man inte vill försöka när man har barn ihop ?


    Det beror ju på situationen. 
    Hon kanske upplever att hon har hintat och försökt få dig att förstå att hon vill något annat, behöver stöd etc. men inte fått gehör.
    Medan för dig kommer det som en chock.

    Sån är min erfarenhet från bekanta som separerat, att den som tar initiativ till att gå isär har försökt flagga för detta lång tid. 

    Men det är ändå trist när det händer. Ni kanske kunde gå och prata med någon? Inte för att ni måste bli sams och överens om att fortsätta ihop .Men som ett fint avslut i så fall?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför gå runt o hinta istället för att prata rakt ut ? Jag är väl ingen tankeläsare.

    Jag orkar inte ta tag i nånting

  • Anonym (Kaffedraken)
    Linnegatan skrev 2019-09-24 16:45:37 följande:

    Varför gå runt o hinta istället för att prata rakt ut ? Jag är väl ingen tankeläsare.

    Jag orkar inte ta tag i nånting


    Hon kanske tycker att hon har varit tydlig. Fråga rakt ut.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Linnegatan skrev 2019-09-24 16:45:37 följande:

    Varför gå runt o hinta istället för att prata rakt ut ? Jag är väl ingen tankeläsare.

    Jag orkar inte ta tag i nånting


    Och där satte du nog fingret på problemet. Du orkar inte ta tag i nånting, alltså är det upp till henne att fixa allt. Hon känner säkert att hon har försökt (länge) och nu orkar hon inte längre. Hon vill väl vara med någon som vill ta tag i relationen och jobba på den. Någon som ser henne och kan se när något är fel. Det krävs ingen tankeläsare, det handlar om att man känner sig partner och vill tillgodose deras behov.

    Sen att man har barn ihop är sämsta jäkla ursäkten för att hålla ihop. Om hon mår dåligt i ert förhållande påverkas knappast barnen positivt av detta.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu går hon bara runt tyst hemma och svarar inte på något trots att jag försöker ta reda på hennes nästa steg

Svar på tråden Hon vill skiljas men inte jag