• Tue 24 Sep 2019 22:17
    553 visningar
    10 svar
    10
    553

    Barnreumatism

    Jag har startat en blogg för att dela med mig av dotterns barnreumatism. Hon har inte fått diagnosen på papper än, men läkaren är 90 procent säker. Nästa steg är att börja medicinering, för att se om det ger effekt på hennes smärtor och stelhet. 

    Jag har startat upp bloggen för att kunna vara till hjälp för andra familjer. För oss har det varit en lång och tuff resa på 2 1/2 år. Hör gärna av er på vår mail som finns inne i bloggen om ni funderar på något =) Dela gärna bloggen så att den når ut till många människor. Det är inte många som vet vad JIA (Juvenil idiopatisk artrit) är för något och det kan vara skönt att få skriva med någon som är i liknande situation. 

    Hoppas ni vill kika in =)  

    https://v4.simplesite.com/#/pages/443565998?editmode=true 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-24 22:42
    Den första länken funkade inte. Här är den rätta länken

    feliciasreumatism.simplesite.com/

  • Svar på tråden Barnreumatism
  • Tue 24 Sep 2019 22:37
    #1

    Jag kommer bara till deras startsida, inte till din blogg. Kolla om något blev fel med länken!

  • Tue 24 Sep 2019 22:41
    #2

    Hej! Tack för att du skrev. Hoppas den funkar nu =)

    http://feliciasreumatism.simplesite.com/

  • Tue 24 Sep 2019 23:03
    #3
    stoltsyster skrev 2019-09-24 22:41:54 följande:
    Hej! Tack för att du skrev. Hoppas den funkar nu =)

    feliciasreumatism.simplesite.com/
    Jo, nu funkar den!
  • Tue 24 Sep 2019 23:05
    #4

    Va bra =) Tack för att du skrev så att jag kunde ändra det =D

  • Tue 24 Sep 2019 23:25
    #5

    Det finns några gamla trådar om barnreumatism. Jag ska länka så du kan läsa. Kanske du hittar något intressant där?

    gamla.familjeliv.se/Forum-3-22/m16730880.html

    gamla.familjeliv.se/Forum-3-22/m20790690.html

    gamla.familjeliv.se/Forum-3-22/m24464545.html

  • Tue 24 Sep 2019 23:56
    #6
    lövet2 skrev 2019-09-24 23:25:36 följande:

    Det finns några gamla trådar om barnreumatism. Jag ska länka så du kan läsa. Kanske du hittar något intressant där?

    gamla.familjeliv.se/Forum-3-22/m16730880.html

    gamla.familjeliv.se/Forum-3-22/m20790690.html

    gamla.familjeliv.se/Forum-3-22/m24464545.html


    Åå, tack så mycket ???? ska absolut gå in och läsa ????
  • Tue 24 Sep 2019 23:58
    #7
    stoltsyster skrev 2019-09-24 23:56:41 följande:

    Åå, tack så mycket :) ska absolut gå in och läsa :)


  • Tue 24 Sep 2019 23:58
    #8
    stoltsyster skrev 2019-09-24 23:56:41 följande:

    Åå, tack så mycket ???? ska absolut gå in och läsa ????


    Vet inte varför det blev massa frågetecken. Haha.
  • Pentra
    Wed 25 Sep 2019 00:10
    #9

    Hej! Jag har blivit ortoligt hjälpt, mot svullnad och stelhet, av att dagligen ta en blandming av C-vitamin, MSM, Boswellia och Gurkmeja mm. Och på detta sätt så har jag sluppit att ta immunsänkande mediciner som dessutom riskerar att förstöra både kropp, blod och lever; och så slipper jag även de ständigt återkommande, och annars obligatoriska, besöken på VC och sjukhus. (Immunsänkande mediciner ökar dessutom risken för cancer.) Medicineringen skulle tagit ca 3 månader innan man kunde se resultat, så jag ansåg att jag inget hade att förlora på att pröva den naturliga vägen. Jag ångrar mig inte en enda sekund! Jag har kommit fram till min egen komponering genom att läsa på nätet, på tyska och svenska sajter, samt att söka efter örter med högt ORAC-värde och sedan, allt i pulverform, blanda ihop dessa. Min dosering och komponentblandning kanske inte är optimal, utan kan förbättras ytterligare, men den fungerar så väl att inget sjukligt längre syns på mig; och jag är i princip helt besvärsfri samt att jag i det närmaste har fått tillbaka den vighet som jag hade förut. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Wed 25 Sep 2019 00:43
    #10
    Pentra skrev 2019-09-25 00:10:28 följande:

    Hej! Jag har blivit ortoligt hjälpt, mot svullnad och stelhet, av att dagligen ta en blandming av C-vitamin, MSM, Boswellia och Gurkmeja mm. Och på detta sätt så har jag sluppit att ta immunsänkande mediciner som dessutom riskerar att förstöra både kropp, blod och lever; och så slipper jag även de ständigt återkommande, och annars obligatoriska, besöken på VC och sjukhus. (Immunsänkande mediciner ökar dessutom risken för cancer.) Medicineringen skulle tagit ca 3 månader innan man kunde se resultat, så jag ansåg att jag inget hade att förlora på att pröva den naturliga vägen. Jag ångrar mig inte en enda sekund! Jag har kommit fram till min egen komponering genom att läsa på nätet, på tyska och svenska sajter, samt att söka efter örter med högt ORAC-värde och sedan, allt i pulverform, blanda ihop dessa. Min dosering och komponentblandning kanske inte är optimal, utan kan förbättras ytterligare, men den fungerar så väl att inget sjukligt längre syns på mig; och jag är i princip helt besvärsfri samt att jag i det närmaste har fått tillbaka den vighet som jag hade förut. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Hej Pentra! Skönt att det hjälper för dig. Som med alla mediciner finns det negativ påverkan, men att det ökar risk för cancer visste jag inte. Har du någon form av reumatism? Jag tror läkaren gärna vill följa upp barn och testa en medicin de ofta använder för reumatiska sjukdomar. Vi har inte fått börja än, men hoppas på att snart för börja eftersom det tar ett tag innan det ger effekt, OM det ger effekt. Har förstått att det finns biologisk läkemedel också som kan hjälpa.
Svar på tråden Barnreumatism