• Missbrukarn

    Skulder och spelmissbruk

    Hej. Har sedan 3 år tillbaka varit grovt spelberoende. I dagsläget har jag dryg 300 000 i lån och skulder. Mina föräldrar och vänner vet ingenting om detta.

    Nu har jag nog ingenting att leva för längre då jag tappat livslusten totalt. Om jag nu skulle ta självmord så avskrivs alla skulder jag har eller hur? Tacksam för svar

  • Svar på tråden Skulder och spelmissbruk
  • Missbrukarn
    Långbenopluto skrev 2019-09-25 13:19:05 följande:

    Ja, skulderna avskrivs då.

    Men varför inte göra nåt åt saken istället för att välja den slutgiltiga vägen?


    Hur? Kan inte ta några nya lån och har stora månadskostnader varje månad som det inte finns någon chans för mig att betala
  • Drottningen1970
    Missbrukarn skrev 2019-09-25 13:21:51 följande:

    Hur? Kan inte ta några nya lån och har stora månadskostnader varje månad som det inte finns någon chans för mig att betala


    Spelbehandling och skuldsanering under några år känns som en betydligt rimligare åtgärd än att ta livet av sig. 300.000 är knappast oöverkomligt på något vis.

    Sluta vara en sån dramaqueen.
  • atea

    Jag lovar dig att dina släktingar och vänner blir betydligt mer ledsna och förtvivlade om du tar livet av dig, än om du tar tjuren vid hornen och berättar om hur det är. Och söker hjälp! 
    Spelmissbruk är en riktig sjuka i vårt samhälle. Många, många har det som du. Det första steget är att sluta skämmas, och inse att det är ett beroende,. Och för att komma ur det, måste du våga söka hjälp! Du är inte en sämre människa för att du har drabbats av detta, du behöver bara kämpa lite mer för att komma på rätt köl igen. 

    Så snälla, sök hjälp! Ta inte ditt liv. Gör inte dig själv och de som älskar dig så illa. Det finns en utväg! Hjärta

  • Duppedu
    Missbrukarn skrev 2019-09-25 13:21:51 följande:

    Hur? Kan inte ta några nya lån och har stora månadskostnader varje månad som det inte finns någon chans för mig att betala


    Har du testat prata med företagen och sagt att du vill betala dina skulder och lägga upp en avbetalningsplan? 300.000 är inte jättemycket, har du ett jobb du får in 20k på kan du lägga hälften på skulderna och vara skuldfri om 2,5 år.

    Det är bara pengar vetu. Hittepågrejs. Det viktiga är att du får stöd och hjälp, finns stödgrupper att höra av sig till. Och många spelmissbrukare vittnar om att räddningen är att berätta för sina närstående hur det ligger till. Det är den värsta bördan, hemligheten.

    Berätta för dina föräldrar, det kommer förmodligen göra jättestor skillnad i ditt mående.
  • deski

    Berätta lite huur du hamnade där:

    Är det såå kuul att spela?

    Visste du inte att upplägget är att spelföretaget skall vinna?

    Tänker på förskingrerskan Tuuulaaa som snodde 40 mkr från
    Gävle kommun som hon  tydligen spelade bort.

    Fattar inte att hon inte öppnade spelföretag istället o spelade med vinst

    Du har 300,000 kr i skulder - SC430 har brännt miljoner på bileriet-
    men det är ju såå jääävlaa kuuul (o utvecklande) - så hur kul är speleriet.

    Vad jobbar du med - dra till annat land (eu enklast när det gäller jobb)

Svar på tråden Skulder och spelmissbruk