• Helgapelga

    Fråga till er som gjort en migränpiercing (daith piercing)

    Ni som blivit hjälpta av detta, hur snabbt märkte ni effekt? Kom det med en gång eller tog det tid innan ni märkte skillnad?

    Jag gjorde en migränpiercing för ca 4 veckor sedan men märker ingen som helst skillnad. Jag har huvudvärk och migrän precis lika ofta och mycket som innan jag piercade mig.

    Eftersom jag tydligen inte hör till dem som blivit hjälpta vill jag nu ta ut piercingen och låta hålet läka ihop. MEN om det är så att den positiva effekten kan komma långt efter så vill jag först höra om era erfarenheter, så att jag inte gör bort mig och tar ut den för tidigt OM den börjar hjälpa längre fram (vilket jag inte tror).

    Dessutom, man kan väl ta ut piercingen själv? Eller måste man gå till piercaren och få hjälp med det?

    Väldigt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Fråga till er som gjort en migränpiercing (daith piercing)
  • erikaABC
    Om du läser länken så är det inte konstigt att du inte märkt någon skillnad
    Det finns nämligen inga belägg eller bevis för att metoden fungerar
  • Helgapelga
    erikaABC skrev 2019-09-26 11:19:53 följande:

    Om du läser länken så är det inte konstigt att du inte märkt någon skillnad

    Det finns nämligen inga belägg eller bevis för att metoden fungerar


    "? Av dem jag har piercat upplever mer än 80% en förbättring, säger Qia Hjelmäng."
  • erikaABC
    Helgapelga skrev 2019-09-26 12:28:40 följande:
    "? Av dem jag har piercat upplever mer än 80% en förbättring, säger Qia Hjelmäng."
    Det finns inte några studier som bevisar detta  = ingen vetenskaplig evidens föreligger. Det finns tom de som får biverkningar.
    Du refererar till personen som säljer produkten och talar i egen sak
  • Helgapelga
    erikaABC skrev 2019-09-26 16:25:34 följande:
    Det finns inte några studier som bevisar detta  = ingen vetenskaplig evidens föreligger. Det finns tom de som får biverkningar.
    Du refererar till personen som säljer produkten och talar i egen sak
    Då det är en akupunkturpunkt man sätter smycket i, och akupunktur har hjälpt många, tror jag absolut att det finns de som blivit hjälpta av denna migränpiercing. 

    Man får tycka olika :)
  • aerial

    Har inte piercat mig men har tänkt tanken. Istället äter jag betablockerare förebyggande varje dag och har gjort i sju år. Jag har blivit hjälpt av det. Inte helt bra men har gått från ett långt anfall i veckan till kanske 3-4 på ett PR, som varat i cirka två timmar.

  • Helgapelga
    aerial skrev 2019-09-26 21:31:57 följande:

    Har inte piercat mig men har tänkt tanken. Istället äter jag betablockerare förebyggande varje dag och har gjort i sju år. Jag har blivit hjälpt av det. Inte helt bra men har gått från ett långt anfall i veckan till kanske 3-4 på ett PR, som varat i cirka två timmar.


    Tack för ditt svar!

    Får du betablockerare utskrivet av vårdcentralen?

    Har du några biverkningar av dem?
  • erikaABC
    Helgapelga skrev 2019-09-25 19:36:17 följande:
     
    Jag gjorde en migränpiercing för ca 4 veckor sedan men märker ingen som helst skillnad. Jag har huvudvärk och migrän precis lika ofta och mycket som innan jag piercade mig.
     
     
Svar på tråden Fråga till er som gjort en migränpiercing (daith piercing)