• Stoltm­oster
    Wed 25 Sep 2019 22:46
    283 visningar
    5 svar
    5
    283

    Tidiga gravid symptom eller ej?

    Hej!

    Jag är ny här inne och vet inte riktigt hur det fungerar men jag gör ett försök här.

    I ett par dagar nu har jag googlat mig fram på de symptom jag har vilket är, huvudvärk, matt i kroppen, illamående från och till, jag klöks och ibland spyr av vissa lukter, tryck i tjejmagen och ibland så hugger det till. Jag hamnade här och läste om att vissa haft liknande symptom men jag kom aldrig så långt så att jag läste om någon sedan plussat?

    Enligt min kalender ska jag ha mens 2a oktober och hade ägglossning runt den 17e. Vilket känns bara alldeles för tidigt för att känna dessa symtom nu.

    Har någon känt lika här och sedan fått något svar på vad som orsakar symptomen?

    Tacksam för svar :)

    Ha de fint!

  • Svar på tråden Tidiga gravid symptom eller ej?
  • Wed 25 Sep 2019 23:14
    #1
    +1

    Man kan känna av symptom så pass tidigt!! Jag har känt långt innan, nästan alldeles efter befruktningen att jag vart gravid. Då hade jag båda gångerna, kram i livmodern till och från. Som ett tryck i tjejmagen. Illamående. Klara ej av att känna lukten eller tänka på kött eller kaffe Som jag annars älskar. Sen en grym halsbränna!!

    Så du kan mycket möjligt vara med barn!!

  • Stoltm­oster
    Thu 26 Sep 2019 07:42
    #2

    När tog du test? Och hur tidigt plussade du? Jag testade nu och det var helt blankt..

  • Stoltm­oster
    Thu 26 Sep 2019 07:50
    #3
    MichelleMilli skrev 2019-09-25 23:14:57 följande:

    Man kan känna av symptom så pass tidigt!! Jag har känt långt innan, nästan alldeles efter befruktningen att jag vart gravid. Då hade jag båda gångerna, kram i livmodern till och från. Som ett tryck i tjejmagen. Illamående. Klara ej av att känna lukten eller tänka på kött eller kaffe Som jag annars älskar. Sen en grym halsbränna!!

    Så du kan mycket möjligt vara med barn!!


    När tog du test och hur tidigt plussade du? Jag tog i morse och det var helt blankt..

  • Thu 26 Sep 2019 08:55
    #4

    Det är alldeles för tidigt att testa om du har bim 2:a oktober. Man kan som tidigast testa 5 dagar innan man ska ha mens, med testa tidigt test. Men inte säkert att de visar då även om du skulle vara gravid, beror på hur mycket hormoner du har. Jag plussade som tidigast 3 dagar innan bim.


    Stoltmoster skrev 2019-09-26 07:50:51 följande:

    När tog du test och hur tidigt plussade du? Jag tog i morse och det var helt blankt..


  • Stoltm­oster
    Thu 26 Sep 2019 11:57
    #5
    MichelleMilli skrev 2019-09-26 08:55:27 följande:

    Det är alldeles för tidigt att testa om du har bim 2:a oktober. Man kan som tidigast testa 5 dagar innan man ska ha mens, med testa tidigt test. Men inte säkert att de visar då även om du skulle vara gravid, beror på hur mycket hormoner du har. Jag plussade som tidigast 3 dagar innan bim.


    Okej tack :)
Svar på tråden Tidiga gravid symptom eller ej?