• papi555

    Vilket pris är rimligt för hundpassningen?

                  Vad tycker ni är ett bra pris för att passa en valp på 12 veckor? Ej rumsren än, så man måste gå ut med den ca varannan timme och vara hemma typ hela tiden. Det är 9 dagar med övernattning som gäller. 
                 Jag är utbildad inom hund - gymnasie, och har erfarenhet av både vuxna och valpar, så det är inte något svårt för mig, men saken är att man ska ha mer koll och göra mer vid en valp än en hund som räcker att gå ut tex. 4 gånger/dag.
       + har ett behov-jobb och skulle då inte säga att jag är tillgänlig de dagar, så finns möjlighet att annars jag hade kunnat jobba någon av de dagar, men är valpen här så kan jag inte, men vill hjälpa till och det är bra att valpen är hos en som har erfarenhet inom detta.
                  Tar vanligtvis 150kr/dag för en hund, men vad tycker ni hur ska det bli när det är en så liten valp? Tycker ni kanske 1500 kr för de 9 dagar är ok? Eller tycker ni annat pris passar mer?

    Tack för svaren! <3

  • Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hundpassningen?
  • honutannick

    Med övernattning och allt så tycker jag lätt att du kan ta åtminstone 2500 om inte mer, men det beror ju också lite på vilken relation du har till ägaren. Hade jag behövt hundpassning så länge så hade jag betalat den summan utan problem, speciellt eftersom den inte heller är rumsren, det är ett helvete med en innekissande och bajsande liten vän :)

  • papi555

    känner inte ägaren alls, hon skrev till mig efter hon såg min annons om att jag  passar hundar :) 

  • Gameofthrones

    Allt hänger på ålder, erfarenheten man har efter det.

    Bjuds det på mat? Alla dgr? Så räcker det nog med 1500kr.

    Valpar ska egentligen dem första veckorna ska vara med sin ägare eller fler i hushållet som bor med hunden.

    Du vet väl att man ska ha hunden så ett tag innan ngn annan tar över? Det rekommenderas.

    Nio dgr är mkt för en valp.

  • papi555