• papi555

    Vilket pris är rimligt för hundpassningen?

                  Vad tycker ni är ett bra pris för att passa en valp på 12 veckor? Ej rumsren än, så man måste gå ut med den ca varannan timme och vara hemma typ hela tiden. Det är 9 dagar med övernattning som gäller. 
                 Jag är utbildad inom hund - gymnasie, och har erfarenhet av både vuxna och valpar, så det är inte något svårt för mig, men saken är att man ska ha mer koll och göra mer vid en valp än en hund som räcker att gå ut tex. 4 gånger/dag.
       + har ett behov-jobb och skulle då inte säga att jag är tillgänlig de dagar, så finns möjlighet att annars jag hade kunnat jobba någon av de dagar, men är valpen här så kan jag inte, men vill hjälpa till och det är bra att valpen är hos en som har erfarenhet inom detta.
                  Tar vanligtvis 150kr/dag för en hund, men vad tycker ni hur ska det bli när det är en så liten valp? Tycker ni kanske 1500 kr för de 9 dagar är ok? Eller tycker ni annat pris passar mer?

    Tack för svaren! <3

  • Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hundpassningen?
  • honutannick

    Med övernattning och allt så tycker jag lätt att du kan ta åtminstone 2500 om inte mer, men det beror ju också lite på vilken relation du har till ägaren. Hade jag behövt hundpassning så länge så hade jag betalat den summan utan problem, speciellt eftersom den inte heller är rumsren, det är ett helvete med en innekissande och bajsande liten vän :)

  • papi555

    känner inte ägaren alls, hon skrev till mig efter hon såg min annons om att jag  passar hundar :) 

  • Gameofthrones

    Allt hänger på ålder, erfarenheten man har efter det.

    Bjuds det på mat? Alla dgr? Så räcker det nog med 1500kr.

    Valpar ska egentligen dem första veckorna ska vara med sin ägare eller fler i hushållet som bor med hunden.

    Du vet väl att man ska ha hunden så ett tag innan ngn annan tar över? Det rekommenderas.

    Nio dgr är mkt för en valp.

  • papi555
    Gameofthrones skrev 2019-09-26 14:27:41 följande:

    Allt hänger på ålder, erfarenheten man har efter det.

    Bjuds det på mat? Alla dgr? Så räcker det nog med 1500kr.

    Valpar ska egentligen dem första veckorna ska vara med sin ägare eller fler i hushållet som bor med hunden.

    Du vet väl att man ska ha hunden så ett tag innan ngn annan tar över? Det rekommenderas.

    Nio dgr är mkt för en valp.


    Ja, det vet jag, men ägaren fick något viktigt och får åka bort. Kommer göra så att valpen mår bra <3. Maten och bajspåsar står ägaren för. 
    Jag är 23 och har stor erfarenhet av hundar :)
  • viseversa

    Tycker 1500 är för lite för det ansvar det gäller samt att du inte kan ta jobb. Tycker minst 3000:- är mer rimligt.

  • Dexter dot com

    Att behöva hundvakt åt en 12veckors valp innebär ju att det verkligen är kris annars är det ju inte tänkbart att lämna bort en så ung valp så länge så ägaren är nog beredd att betala bra och väldigt glad åt att hitta någon som ställer upp. Du kommer ju förlora en hel del på att inte kunna jobba och att passa en valp är ju 100% koll dygnet runt så 400-500 kr/dygn tycker jag absolut du ska kräva.

  • viseversa
    Dexter dot com skrev 2019-09-26 17:40:07 följande:

    Att behöva hundvakt åt en 12veckors valp innebär ju att det verkligen är kris annars är det ju inte tänkbart att lämna bort en så ung valp så länge så ägaren är nog beredd att betala bra och väldigt glad åt att hitta någon som ställer upp. Du kommer ju förlora en hel del på att inte kunna jobba och att passa en valp är ju 100% koll dygnet runt så 400-500 kr/dygn tycker jag absolut du ska kräva.


    Håller med. Har själv haft valp och det är asjobbigt. Och dom klarar sig inte ens en liten stund ensamma då dom ofta inte är ensamhetstränade vid 12 veckor. Så det innebär att man inte kan gå till läkaren eller göra ärenden heller på 9 dagar då man måste ha hunden med sig hela tiden.
  • Jemp

    Runt 3000 tänker jag också. Då egentligen inte medräknat din eventuella inkomstförlust.

  • Elviram

    Jag har tagit 400 per dygn för pensionat hundar. Har det enbart varit dagtid och vid enstaka tillfällen men några dagar i rad så hade jag 200 per dag de första tre dagarna sen 150 per dag.

  • Gameofthrones
    papi555 skrev 2019-09-26 14:33:23 följande:

    Ja, det vet jag, men ägaren fick något viktigt och får åka bort. Kommer göra så att valpen mår bra <3. Maten och bajspåsar står ägaren för. 

    Jag är 23 och har stor erfarenhet av hundar :)


    Åh, det är på det sättet :) gör det som känns bäst. Känner du trygg med personen så kör på.
  • Gizmo

    Jag antar att vi pratar "svarta pengar"?

    3000:- för 9 dagar känns helt okey, det är ett tufft jobb med en valp som inte får lämnas ensam. Du kommer inte att få många timmars sömn heller.

  • Dexter dot com

    Lite OT men skriv kontrakt på vem som ska ta valpen till vet och betala kostnaden om valpen skadar sig när du är ansvarig. Ha även skriftligt vem som hämtar valpen om du tex blir svårt sjuk eller om ägaren är ersättningskyldig om valpen förstör något i ditt hem.

Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hundpassningen?